vad är det för skillnad på powerjet och vanlig PWK munstyck?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
gilerahjärnan
Varnad

vad är det för skillnad på powerjet och vanlig PWK munstyck?

Inlägg av gilerahjärnan »

rubriken säger allt, hade tänkt o köpa en 26mm till min moppe, jag såg en bild på twotroke att det stog "under denna skruv hittar du powerjet munstycket" vad är det?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Jet munstyckena sitter på ovansidan av förgasaren. Och är bara aktiv vid ca 80% gas eller mer då du får en bättre blandning med bensin från toppen och botten av förgasaren . Samt ökand instöllnings möjligheter på dom högre varven.

Kan ha fel med det om 80% kan va så att den funkar bara när det är tillräckligt med sug i förgasaren Aka höga varv :)

Hoppas du nöjd med svaret :)
vem fan e lennart?
gilerahjärnan
Varnad

potog skrev:Jet munstyckena sitter på ovansidan av förgasaren. Och är bara aktiv vid ca 80% gas eller mer då du får en bättre blandning med bensin från toppen och botten av förgasaren . Samt ökand instöllnings möjligheter på dom högre varven.

Kan ha fel med det om 80% kan va så att den funkar bara när det är tillräckligt med sug i förgasaren Aka höga varv :)

Utmärkt svar, ska kolla in noggrannare i detta med "Powerjet".
Användarens profilbild
citrouz
Svårstartad skrothög

Inlägg av citrouz »

gilerahjärnan skrev:
potog skrev:Jet munstyckena sitter på ovansidan av förgasaren. Och är bara aktiv vid ca 80% gas eller mer då du får en bättre blandning med bensin från toppen och botten av förgasaren . Samt ökand instöllnings möjligheter på dom högre varven.

Utmärkt svar, ska kolla in noggrannare i detta med "Powerjet".
du ska sätta in ett 00 munstycke så att du slipper ställa in de, huvudmunstycket tar då hand om de istället
Gör moppetiden oförglömlig till varje pris.
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

powerjet munstycket aktiveras på fullgas när högfartsmunstycket slutar fungera.

dock är funktionen väldigt bristfällig på PWK förgasarna. aldrig fått de att fungera på mina PWK föggar och ja har haft måååånga.

de brukar fungera hyfsat om man borrar munstycket till 1-1,5mm och sen fixar en justerskruv. dock en heldel meck.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
gilerahjärnan
Varnad

LennartTuning skrev:powerjet munstycket aktiveras på fullgas när högfartsmunstycket slutar fungera.

dock är funktionen väldigt bristfällig på PWK förgasarna. aldrig fått de att fungera på mina PWK föggar och ja har haft måååånga.

de brukar fungera hyfsat om man borrar munstycket till 1-1,5mm och sen fixar en justerskruv. dock en heldel meck.
su du tycker jag borde strunta i den "powerjet" munstycket?
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

gilerahjärnan skrev:
LennartTuning skrev:powerjet munstycket aktiveras på fullgas när högfartsmunstycket slutar fungera.

ja, om du inte vill lägga ndd arbete på att göra de ställbart.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
gilerahjärnan
Varnad

LennartTuning skrev:
gilerahjärnan skrev:

ja, om du inte vill lägga ndd arbete på att göra de ställbart.
hur gör man?
Skriv svar