Letar scooter moped: Funderar på PGO..?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Ska jag köpa denna moped?

JA
4
33%
NEJ
2
17%
NEJ
2
17%
Leta vidare, det finns bättre
4
33%
 
Antal röster: 12

Användarens profilbild
Sean
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 21 augusti 2013, 19:47
Ort: Uppsala

Letar scooter moped: Funderar på PGO..?

Inlägg av Sean »

Tjena! :) Har letat efter en moped i över 3-4 månader nu och inte hittat något ordentligt. Vill ta och börja med att min familj är snål som det är, så deras budget går inte över 8000:-. Hur som helst tittade jag på blocket här om dagen och hittade denna moped för 4500:- http://www.blocket.se/gavleborg/Pgo_pmx ... ?ca=10&w=3

Ringde honom och fick reda på att det mesta var i toppskick förutom reg. plåten, bensinlocket (lite sprucket bara) och att han hade bytt luftfilter så att man behöver ge motorn lite gas innan man kunde starta den. Som sagt är den i rätt så bra skick och jävligt snygg också. Den senaste timmen har jag letat efter svar på vad folk tycker om denna moped. Vissa säger si och så, men att denna modell är den snyggaste inom PGO. Jag har dock inte hört så bra om axx:et, men är det verkligen ett problem?

Vad jag nu undrar är denna moped värd pengen? Kunde också få den för 4000:- ifall jag hämtade den inom kort. Däremot har jag ett problem och det är att den ligger i Gävle. Själv bor jag i Uppsala city och planerade på att hämta den med min fars bil. Problemet nu är att min far inte har dragkrok på bilen, vilket blir ett problem.. :/

I helhet vill jag veta om det är värt att åka dit i 1:30H och hämta denna moped. Är detta kvalité, mycket för pengarna eller ska jag välja något annat? Kan väl säga att priset lockar mest.

Uppskattar allt feedback!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

är billig och lär hålla, dock! sätt på luftburken då jag tvekar på att han har bytt munstycke! du kan nog be han göra det, kör hem den? och ta bussen ner :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Sean
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 21 augusti 2013, 19:47
Ort: Uppsala

Inlägg av Sean »

david96 skrev:är billig och lär hålla, dock! sätt på luftburken då jag tvekar på att han har bytt munstycke! du kan nog be han göra det, kör hem den? och ta bussen ner :)
Vill bara tillägga att jag är 14 bast och inte har tagit mitt mopedkort än. Går på själva teorin och kan köra en moped utan problem men har inte körkortet än. Plus att det lär ta 2-3 timmar att köra hem den och en jävla massa bensin :/.
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Om ni har en kombi så som V70 eller 9-5 etc. Så får den plats i bakluckan om du fäller sätena, fick in min aerox i min 9-5. :)
Användarens profilbild
Sean
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 21 augusti 2013, 19:47
Ort: Uppsala

Inlägg av Sean »

rärox skrev:Om ni har en kombi så som V70 eller 9-5 etc. Så får den plats i bakluckan om du fäller sätena, fick in min aerox i min 9-5. :)
En moped i bakluckan? Låter ganska orealistiskt... Men detta är våran bil: http://2.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/T ... tage-0.jpg

Får den plats i den?
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Sean skrev:
rärox skrev:Om ni har en kombi så som V70 eller 9-5 etc. Så får den plats i bakluckan om du fäller sätena, fick in min aerox i min 9-5. :)
En moped i bakluckan? Låter ganska orealistiskt... Men detta är våran bil: http://2.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/T ... tage-0.jpg

Får den plats i den?
En kompis till mig hämtade också moppen via bagageluckan han hade en Toyota Avensis kombi! :)

Fäll ner alla säten och lägg på plast överallt så ska de nog få plats! :)

PGO är rätt bra mopeder och dem håller! :)

Om din budget är 8000 så finns det ju mer kvalité som Yamaha,Beta,Peugeot ,Gilera,Piaggio :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Lite liten bil det där..
Och vadå orealistiskt när jag själv hämtade skiten så?
Användarens profilbild
bönan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 171
Blev medlem: 19 juli 2008, 10:06

Inlägg av bönan »

Som arkstar skrev så finns d märken av bättre sort hade kört på ngt från yamaha eller piaggio,gilera dom e lättmekade. pgo nkd har jag ingen erfarenhet av men peugeot sf2 har jag en i källaren o d e ren fransk skit i mina ögon
natural born writers Göteborg
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Ska du köra trimmat eller original?
Tänkte kan ju vara bra att veta.

Skulle kollat ifall de finns någon Yamaha, piaggio, gilera.
Och antar att de är scootrar du är intresserad av?

Köp INTE peugeot, rent jävla skit i helhet
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

den kostar då inte 18, utan dem brukar väl ligga på 15k, men annars en helt okej moped, en bra kompis hade en och den var skön o köra o gick 75 på MÄTARE, dock inte gps och de var med v-ring dragen, ingen kinamoppe och ingen av dem bästa märkena på marknaden, utan ligger någonstans mittemellan, pgo brukar då ha liggande minarelli kopia!:)
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 384
Blev medlem: 11 februari 2010, 20:44
Ort: billdal
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

köp pgo! de funkar skitbra! de håller!

kolla bara här! bra kvalitet!

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Skriv svar