CPI Oliver troligtvis många problem.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rocktompa
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 2 juni 2011, 15:23

CPI Oliver troligtvis många problem.

Inlägg av Rocktompa »

Som det står på min profil så är jag värdelös på mopeder och dylikt. Så tänkte att ni som är intresserade kan hjälpa mig. Jag köpte en CPI Oliver Sport -06 jag köpte den då 2011. Den har faktiskt aldrig varit körd sen jag skaffa den och så dum som jag är så lät jag den stå ute i 2 vintrar. Jag kände till problemet med att bränsle slangen och vakuum slangen krångla hela tiden men dom har jag bytt nu men den startar fortfarande inte på varken el eller kick. Som sagt så är jag värdelös jag vet knappt vad som är vad och vad som gör vad. Hjälp uppskattas väldigt mycket.

Skriv helst dom gamla vanliga problemen vid en scooter som stått ute i 2 vintrar. Det har även vart bensin i tanken båda vintrarna om det gör någon skillnad.

Jag började även fundera på blött luftfilter då det regnar konstant typ där jag bor, och med blött menar jag mer fuktigt om det gör någon skillnad?

Som sagt hjälp uppskattas, om ni lyckas hjälpa mig med detta så har jag en till moped och en mini chopper och fixa efteråt om ni är sugna på hjälpa till i dom hörnen också :)
Senast redigerad av Rocktompa den 30 juli 2013, 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Inlägg av ZX »

Töm tanken och rensa alla slangar från vatten om det har kommit in nått där, och tvätta bränslefiltret. fyll sedan på med NY bensin.

Byt tändstift och tvätta luftfiltret och på med ny luftfilterolja.

Sen kan du tvätta förgasaren om det har fastnat skit där.

Testa detta och återkom
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

"behöver hjälp snabbt" är endast erforderligt om man behöver hjälp snabbt. Du verkar inte ha en skälig anledning till att ha så bråttom.

Med andra ord, skriv en bättre och korrekt rubrik annars blir jag dessvärre tvungen att låsa tråden
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Rocktompa
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 2 juni 2011, 15:23

Inlägg av Rocktompa »

Det är ju det att jag ska snart iväg och jobba ett antal mil hemifrån och vill sälja av mig grejerna innan jag åker så det inte står och skrotar ännu mer. Men jag tog bort det "behöver hjälp snabbt" ifrån rubriken.
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 515
Blev medlem: 22 september 2012, 17:27
Ort: Sollebrunn

Inlägg av SNODDAS15 »

Ytterliggare en sak är packningarna :) det som håller tätt mellan komponenterna :) dom kan.ha gjort sitt :)då startar den inte och vanligt är att stiftet är vitt (pga extra mycket luftbluft)
Lycka till! Hjälper dig gärna :)
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
Rocktompa
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 2 juni 2011, 15:23

Inlägg av Rocktompa »

Ska ut och testa allt imorgon efter jobbet, men fortsätt lasta på med lösningar så kör jag allt på en o samma gång o kollar imon :)
Skriv svar