Det är så att min moped, Generic Trigger SM 50 har börjat ryka som in i helvete ur avgasröret. När man startar den så ryker det som det ska men efter man har kört en liten stund med den så börjar det komma vit rök o det blir mer o mer. Till slut är jag tvungen att stanna mopeden o vänta en liten stund tills det har slutat ryka. Hjälp vad ska jag göra?!
Vit rök är topplockspackningen har jag för mig, ta av topplocket på cylindern och kolla, fast min rök som faaaan vit rök ett tag när jag körde med förlitet munstycke, har du bytt till typ sportluftfilter eller dragit pluggen på sistone utan att byta munstycke?
Jag drog pluggen idag, men han aldrig byta munstycke. Kan det kanske vara det. Eftersom när jag hade pluggen så rök det inte så mkt men när jag drog pluggen så har det bara kommit mer o mer rök..
Linus9898 skrev:Jag drog pluggen idag, men han aldrig byta munstycke. Kan det kanske vara det. Eftersom när jag hade pluggen så rök det inte så mkt men när jag drog pluggen så har det bara kommit mer o mer rök..