Startar inte?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Olarama
Avstängd

Startar inte?

Inlägg av Olarama »

Tja igen!
Har en suzuki rm 125 00 som är extremt svår startad. Man får alltid ta startgas så startar den precis. Och någon gång om man tar ut den och kickar riktigt hårt så startar den på första. Jag kan inte fatta vad problemet är...
Har rensat förgasare, byt topplocks packning, kollat tändstift och kollat tjuvluft men inget av de är hindret. Tack så länge.
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Re: Startar inte?

Inlägg av ateland »

Olarama skrev:Tja igen!
Har en suzuki rm 125 00 som är extremt svår startad. Man får alltid ta startgas så startar den precis. Och någon gång om man tar ut den och kickar riktigt hårt så startar den på första. Jag kan inte fatta vad problemet är...
Har rensat förgasare, byt topplocks packning, kollat tändstift och kollat tjuvluft men inget av de är hindret. Tack så länge.
Den får För mycke söpp (Bränsle). Gå ner i huvudmunstycke. Ta reda på vilket du har så säger jag vad du ungefär bör skulla kunna ha. Har du den orginal annars lr?
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Du läser ju förfan inte vad jag skriver. En felpost till sen är det tyvärr avstängning som gäller.

Varnar och låser
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst