Slang som kom från ingenstans.

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Udda Udolf
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 juni 2013, 01:36

Slang som kom från ingenstans.

Inlägg av Udda Udolf »

Hej, idag när jag drog v-ringen på min moppe och hade satt tillbaka allting så såg jag en slang som inte gick till någonting. Kan det vara en luftslang till variatorn? Och vart ska den sitta?(Baotian City)

http://i41.tinypic.com/2rg19bl.jpg

När jag hade tagit bort v-ringen gick moppen även bara i 60, den gick i 80 innan. Jag testade då att sätta tillbaka v-ringen men den gick fortfarande i 60 men med sämre acceleration. Kan den här slangen ha påverkat detta?

Tack på förhand.
Användarens profilbild
jauta
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 13 mars 2012, 20:18
Ort: Lidköping

Re: Slang som kom från ingenstans.

Inlägg av jauta »

Udda Udolf skrev:Hej, idag när jag drog v-ringen på min moppe och hade satt tillbaka allting så såg jag en slang som inte gick till någonting. Kan det vara en luftslang till variatorn? Och vart ska den sitta?(Baotian City)

http://i41.tinypic.com/2rg19bl.jpg

När jag hade tagit bort v-ringen gick moppen även bara i 60, den gick i 80 innan. Jag testade då att sätta tillbaka v-ringen men den gick fortfarande i 60 men med sämre acceleration. Kan den här slangen ha påverkat detta?

Tack på förhand.

Äre inte bara en slang som går från typ den där skålen runt tanklocket som bensin som du spillt kan rinner ner i? Det där med v-ringen låter ju lite halv mysko... :roll:
Udda Udolf
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 juni 2013, 01:36

Inlägg av Udda Udolf »

jauta skrev:Äre inte bara en slang som går från typ den där skålen runt tanklocket som bensin som du spillt kan rinner ner i? Det där med v-ringen låter ju lite halv mysko... :roll:
Fattar inte vad du menar med "skålen runt tanklocket" kan du vara lite mer specifik? :? Jo, jag tycker också att det är konstigt, rosa sladden har slitits sönder vid variatorn kan det ha påverkat något? kan du något "gratis trimm" som ökar topphastigheten? vill helst inte plugga ur avgasröret, eftersom min pappa ofta kollar om jag har trimmat och har dessutom inte verktygen till det...
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 563
Blev medlem: 2 maj 2013, 22:09
Ort: Asmundtorp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Ser ut som slangen som sitter i förgasaren när den får överflöde av bensin så rinner det ut där. :)
CPI SM
Udda Udolf
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 juni 2013, 01:36

Inlägg av Udda Udolf »

KrooxTheStyler skrev:Ser ut som slangen som sitter i förgasaren när den får överflöde av bensin så rinner det ut där. :)
Aha okej :D men den har inte varit där innan, och jag har 3 kompisar som har likadana mopeder och ingen av dom har en sådan slang :?
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Det sitter en sådan slang på Boatian som jag undrade också vad den var till för när jag hade en sådan, men den ska sitta där. Jag tror att den är för att överskottsbensin ska rinna ut från förgasaren.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
GröntRis
Elmoped
Inlägg: 64
Blev medlem: 1 mars 2013, 15:26

Inlägg av GröntRis »

om du häller för mycket bensin i tanken så rinner det överflödiga ner igenom den där slangen och den ska sitta bredvid den smalare slangen som sitter i en silvrig klämma till vänster på bilden! :)
Bild
Udda Udolf
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 juni 2013, 01:36

Inlägg av Udda Udolf »

GröntRis skrev:om du häller för mycket bensin i tanken så rinner det överflödiga ner igenom den där slangen och den ska sitta bredvid den smalare slangen som sitter i en silvrig klämma till vänster på bilden! :)
Aha okej tack :) men varför har inte mina kompisar en sådan då?
sliderasse
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 27 juni 2013, 12:13
Ort: jakobstad finland

Inlägg av sliderasse »

Udda Udolf skrev:
GröntRis skrev:om du häller för mycket bensin i tanken så rinner det överflödiga ner igenom den där slangen och den ska sitta bredvid den smalare slangen som sitter i en silvrig klämma till vänster på bilden! :)
Aha okej tack :) men varför har inte mina kompisar en sådan då?
finns väll inte på alla moppar?slangen kanske är nån annanstans? förra ägaren tog bort den?
yamaha slider -00

malossi 70cc
leo vince zx
dellorto 21mm
malossi membran
doppler s1 vev
polini hi speed variator
naraku racing koppling
fiddy filter
dayco rem
Användarens profilbild
slajk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 28 maj 2012, 18:10

Inlägg av slajk »

Slangen är väl avluftning från ventil-kåpan?
Jawa 210 | Rieju Drac 00 EU
Bild
Skriv svar