Blir mätarn sämre med tiden?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

edd130
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 27 maj 2012, 13:11
Ort: Kungsbacka

Blir mätarn sämre med tiden?

Inlägg av edd130 »

När jag för ett tag sedan köpte en Derbi DRD pro -09 hade den stått i ungefär 1.5år tills jag köpte den, bensinmätaren fungerade inte och jag undrar vad det kan bero på.

Är det den som säger hur mycket bensin som är kvar som har ärgat/rostat utav kondens eller vad kan det vara?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Bara jag som tycker att han skriver om något annat änn vad som står i rubriken?
Eftersom jag inte fattade så kan jag väll bara säga som såhär, allt slits med tiden! Sen hur mycket det slits är en annan fråga, men just en mätare borde inte slitas, möjligtvis att någon sladd har trillat loss eller gått sönder?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

Persson97 skrev:Bara jag som tycker att han skriver om något annat änn vad som står i rubriken?
Eftersom jag inte fattade så kan jag väll bara säga som såhär, allt slits med tiden! Sen hur mycket det slits är en annan fråga, men just en mätare borde inte slitas, möjligtvis att någon sladd har trillat loss eller gått sönder?
Trodde han menade typ hastighetsmätaren visar mer o mer fel hastighet med tiden xD
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 3 januari 2011, 22:48

Inlägg av Hebbe »

Persson97 skrev:Bara jag som tycker att han skriver om något annat änn vad som står i rubriken?
Eftersom jag inte fattade så kan jag väll bara säga som såhär, allt slits med tiden! Sen hur mycket det slits är en annan fråga, men just en mätare borde inte slitas, möjligtvis att någon sladd har trillat loss eller gått sönder?
Kan vara så som du skriver ovan att det rostas/ärgat. men det kan lika väl vara som någon skrev, en kontakt som lossnat. Vet inte om du har digital eller analog men kolla alla vajrar till och från mätaren och tankgivaren och se att alla kablar är hela :)
Skriv svar