ciao problem med att starta

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.
Användarens profilbild
Staffan Melin
Elmoped

ciao problem med att starta

Inlägg av Staffan Melin »

hej. den har gått hur bra som helst innan(har alltid kört på choke då den inte går annars) ,startat skit lätt men sen körde ja helt slut på bensinen så ja lät den så 2 dar , under de dagarna bytte ja startbackarna,satte på rört bättre, satte på lamper osv. men nu när ja ska starta den så vill den inte gå igång, bara ibland, inte ens på startgas.
den får gnista o bensin till stiftet.

Nytt: den startar i typ en halv sekund sen dör.

vad är fel?

om de är någon som har en billig fungerande ciao motor (trimmad som otrimmad de spelar ingen roll) kan ni gärna höra av er :)
Senast redigerad av Staffan Melin den 15 maj 2013, 08:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Staffan Melin
Elmoped

bump
Användarens profilbild
Staffan Melin
Elmoped

bump
Zanderrrr
Elmoped

Inlägg av Zanderrrr »

Det kan ha hänt att tändingen har ställt om sig, kolla brytarspetsarna för så var det för mig.. jag har haft typ alla problem med min jävla fitt ciao :)
Zanderrrr
Elmoped

Inlägg av Zanderrrr »

Det ska vara 0,35-0,40 mellan bytar spetsarna :)
Användarens profilbild
Staffan Melin
Elmoped

tack får titta de imorn då :)
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Du får bumpa först efter sju dagar din jävla kladdkaka.
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

Du kopplade in lampor skrev du, det kan inte ha kortslutit saker och ting? Ciao har 4 (om jag minns rätt) stift på motorn, 2 för tändningen och 2 för belysning. Prova dra ut alla lampor som du kopplade.
Användarens profilbild
Carllito
Varnad

Re: ciao problem med att starta

Inlägg av Carllito »

Staffan Melin skrev:hej. den har gått hur bra som helst innan(har alltid kört på choke då den inte går annars) ,startat skit lätt men sen körde ja helt slut på bensinen så ja lät den så 2 dar , under de dagarna bytte ja startbackarna,satte på rört bättre, satte på lamper osv. men nu när ja ska starta den så vill den inte gå igång, bara ibland, inte ens på startgas.
den får gnista o bensin till stiftet.

Nytt: den startar i typ en halv sekund sen dör.

vad är fel?

om de är någon som har en billig fungerande ciao motor (trimmad som otrimmad de spelar ingen roll) kan ni gärna höra av er :)
Hej!

Tycker det låter mer som att du ha HELT fel munstycke på den, att du får alldeles för mycket luft skulle jag tippa på, sen kanske det har blivit en repa i cylindern iumed att du körde slut på bensin så den kanske har skurit. tändningen tror jag inte för då hade den inte tänt till. kolla cylindern eller bytt munstycke

Hör av dig hur de går :)

Mvh/ Carl
Skriv svar