skymningsrejser_1337 skrev:Så länge den får kylning så är det inga problem, slå av på gasen då å då bara Stanna och tanka kanske du får göra i alla fall :p
Stanna och tanka tror jag att jag inte behöver göra. Jag har räknat ut att det kommer dra cirka 1,2 liter bensin den turen och en fulltank rymmer 7 liter tror jag i en Aprilia SR 50.
Räcker det inte att kolla på displayen då den visar när motorn börjar bli överhettad?
skymningsrejser_1337 skrev:Så länge den får kylning så är det inga problem, slå av på gasen då å då bara Stanna och tanka kanske du får göra i alla fall :p
Stanna och tanka tror jag att jag inte behöver göra. Jag har räknat ut att det kommer dra cirka 1,2 liter bensin den turen och en fulltank rymmer 7 liter tror jag i en Aprilia SR 50.
Räcker det inte att kolla på displayen då den visar när motorn börjar bli överhettad?
Överhettad!? Ifall du står i en sandlåta med 9k varv stilla börjar moppen få problem med kyleriet.. kör så de ryker sålänge de finns glykol i tanken!
kan ju vara så att de inte funkar, men jag har kört 7,5 mil utan o stanna i streck o det har funkat med min Derbi o då bör ju det funka med din.. men tänk på att ha inte alltid fullgas, ha en jämn o fin gas när du kör långt. då du minskar påfrestningar på motorn.. + att den inte drar lika mkt soppa
jag kör 4 mil varje vardag med min DT
så det borde inte vara några problem så länge den är inställd och allt är bra som rexxy sa så borde det inte vara några problem
om du märker att den börjar överhettas stana och låt den stå ett tag då
En frisk och korrekt inställd motor går köra tills soppan är slut. Enda undantaget är racemaskiner som är byggda och inställda för att ge maximal prestanda under en kort tid, t.ex. 201m dragrace.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.