Fick ett tips av polarens farsa att det kanske var oljetanken som var paj. Han sa att pumpen kanske var paj och då kommer det ingen olja som blandas med bensinen.
Men hur kan jag se så att oljetanken funkar?

Tror inte den behöver va igång (är inte helt 100) men på min dt behövde den inte va igång..Nixxen skrev:Måste motorn vara på då?
För cylindern har skurits och har köpt en ny, det är ju onödigt att den också skär pga oljetanken inte funkar!...
Om du tror att det är fel på själva tanken, så kan du ju dra ut slangen som går ut från tanken, rinner det där (vilket det bör göra..) så kan det antingen vara stock i en slang, eller pumpen som är död..xDT50Rx skrev:Tror inte den behöver va igång (är inte helt 100) men på min dt behövde den inte va igång..Nixxen skrev:Måste motorn vara på då?
För cylindern har skurits och har köpt en ny, det är ju onödigt att den också skär pga oljetanken inte funkar!...
Men annars kopplar du ur oljetanken o blandar direkt i tanken iställe
Okej, då vet jag!stalkerr__ skrev:Om du tror att det är fel på själva tanken, så kan du ju dra ut slangen som går ut från tanken, rinner det där (vilket det bör göra..) så kan det antingen vara stock i en slang, eller pumpen som är död..xDT50Rx skrev:Tror inte den behöver va igång (är inte helt 100) men på min dt behövde den inte va igång..Nixxen skrev:Måste motorn vara på då?
Då kan du göra som han sa och dra ut den precis vid förgasar ingången!
Den måste vara igång om det ska ta sig olja till förgasaren, om det inte kommer där så är det pumpen som är död (mest troligt)
på 10 liter ska du ha 2dl olja om du vill ha 2% oljeblandningNixxen skrev:Okej, då vet jag!stalkerr__ skrev:Om du tror att det är fel på själva tanken, så kan du ju dra ut slangen som går ut från tanken, rinner det där (vilket det bör göra..) så kan det antingen vara stock i en slang, eller pumpen som är död..xDT50Rx skrev: Tror inte den behöver va igång (är inte helt 100) men på min dt behövde den inte va igång..
Den måste vara igång om det ska ta sig olja till förgasaren, om det inte kommer där så är det pumpen som är död (mest troligt)
Men frågan är hur jag ska veta hur mycket olja jag måste blanda i den bensinen jag redan har i tanken?
Jo det fattar jag. Men vad ska jag göra med den bensinen som är i tanken? Onödigt att hälla ut.gilerahjärnan skrev:på 10 liter ska du ha 2dl olja om du vill ha 2% oljeblandningNixxen skrev:Okej, då vet jag!stalkerr__ skrev: Om du tror att det är fel på själva tanken, så kan du ju dra ut slangen som går ut från tanken, rinner det där (vilket det bör göra..) så kan det antingen vara stock i en slang, eller pumpen som är död..
Men frågan är hur jag ska veta hur mycket olja jag måste blanda i den bensinen jag redan har i tanken?
fyll bara fullt sen blandar duNixxen skrev:Jo det fattar jag. Men vad ska jag göra med den bensinen som är i tanken? Onödigt att hälla ut.gilerahjärnan skrev:på 10 liter ska du ha 2dl olja om du vill ha 2% oljeblandningNixxen skrev: Okej, då vet jag!
Fine, man kan ju hälla det i någon dunk. Men jag orkar inte lossa hela den skiten.