Tja! När jag är ute och kör i t.ex 70 och släpper gasen motorbromsar den kraftigt men när jag kommer ner till 5-10km/h(nästan tomgång) så rullar den jätte fint, vad kan problemet vara?
Stage6 streetrace 70cc
Dellorto 17,5
92 munstycke
Hebo performance
förgasare och variator pill.
(Tryckfjädern är för mjuk)
Gör ren förgasaren först ...sedan om problemet kvarstår så byta till större munstycke. Men först av allt så kolla så att problemet inte beror på igensatt luftfilter och sådant.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Kopplingen tror jag det har allra minst med att göra i så fall beror det på att kopplingsbeläggen inte släpper sitt grepp. Men då borde motorn tvär-stanna i stället för att gå ner på tomgång när du stannar tills du står stilla. Men När jag tänker efter så tycker jag problemet ligger åt att det är skit i munsycket på din förgasare, igensatt luftfilter eller något åt det hållet.
Jag tvivlar på att det kan ha med tändningen att göra ..knappast! Inte om moppen går bra annars.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Kopplingen tror jag det har allra minst med att göra i så fall beror det på att kopplingsbeläggen inte släpper sitt grepp. Men då borde motorn tvär-stanna i stället för att gå ner på tomgång när du stannar tills du står stilla. Men När jag tänker efter så tycker jag problemet ligger åt att det är skit i munsycket på din förgasare, igensatt luftfilter eller något åt det hållet.
Jag tvivlar på att det kan ha med tändningen att göra ..knappast! Inte om moppen går bra annars.
Moppen går ju bra redan så varör skulle det vara munstycket då?
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.