Okej, den är helt orginal annarsBåde ja och nej, det går självklart om du har trimmat, orginal är det kanske på gränsen, men tror i vilket fall att både mindre drev bak och fram ger en bättre utväxling (13-56 blir typ samma)

Okej, den är helt orginal annarsBåde ja och nej, det går självklart om du har trimmat, orginal är det kanske på gränsen, men tror i vilket fall att både mindre drev bak och fram ger en bättre utväxling (13-56 blir typ samma)
sätt på ett 53 bak drev så får du bra ax och topphastighetDavidswaglah skrev:Har på ett heborör, och orginal dreven 12/62 eller 63 tror jag, då undrar jag vad är bäst att dreva om till om jag vill att den ska få en del högre toppfart men inte förlora allt för mycket acc. den går 60 nu
Kör med 12 drev.alb1n skrev:har en Derbi drd pro 06a med 11/53 drevning. Har gianelli 2t rör med bestyckad förgasare+luftilter. Den drar ju på rätt gött på alla växlar, men om jag sätter på 13 där fram. Kommer den bli väldigt slö? Får jag jättemycket ketchup effekt eller kommer jag fortfarande hänga med polarna och få en bättre topphastighet?
Min kompis har en drd pro -06a med portad 50cc sport, giannelli 2t, 14/53 drevning, å han drar en del 70cc mopparalb1n skrev:har en Derbi drd pro 06a med 11/53 drevning. Har gianelli 2t rör med bestyckad förgasare+luftilter. Den drar ju på rätt gött på alla växlar, men om jag sätter på 13 där fram. Kommer den bli väldigt slö? Får jag jättemycket ketchup effekt eller kommer jag fortfarande hänga med polarna och få en bättre topphastighet?
Den kommer att gå snabbare, axxa segareDerbi_senda04 skrev:Hur kommer mopeden betesig med 10/48 drev jämfört med 13/48 jag har nu?
Vad är du ute efter då?..Derixx skrev:Tjena!
Har en Derbi extreme 2010 och har nu fått tillåtelse att dreva om den så jag undar vilket drev jag ska byta till? Jag ska endast byta framdrev.
Nu har jag 12-65 och den har riktigt bra acc, dra förbi alla till och med de trimmade i början så vad tycker ni?
Topp fart men ändå hyffsat acckjsebbe skrev:Vad är du ute efter då?..Derixx skrev:Tjena!
Har en Derbi extreme 2010 och har nu fått tillåtelse att dreva om den så jag undar vilket drev jag ska byta till? Jag ska endast byta framdrev.
Nu har jag 12-65 och den har riktigt bra acc, dra förbi alla till och med de trimmade i början så vad tycker ni?
tål inte att se din signatur, dom kunde gett den till migkjsebbe skrev:Den kommer att gå snabbare, axxa segareDerbi_senda04 skrev:Hur kommer mopeden betesig med 10/48 drev jämfört med 13/48 jag har nu?
Finns en riktigt bra guide för att teoretiskt beräkna hastigheten vid drevbyte: http://www.twostrokerider.se/guide-rakn ... -drevbyte/
Ingen som vet ?Derixx skrev:Topp fart men ändå hyffsat acckjsebbe skrev:Vad är du ute efter då?..Derixx skrev:Tjena!
dra på ett 13 eller 14, du får testa vilket den går bäst medDerixx skrev:Ingen som vet ?Derixx skrev:Topp fart men ändå hyffsat acckjsebbe skrev: Vad är du ute efter då?..
Org rör eller?DerbiLukaZ98 skrev:tjena har nästan övertalat farsan om 70cc numen han vill inte att den går så fort typ lite under 85 med han på (90kg).
vilken drevning skulle funka bäst?
har några drev ligger hemma 13,14,53,65,70 men kan köpa nytt också
setup
Motoforce PHVA replica 17,5mm
Airsal Racing 70cc
ostrypt cdi box (dragit vita sladden)