tjenare tänkte att jag skulle vilja starta en tråd om invandring då jag vill höra vad ni tycker.
Min egen åsikt är att jag tycker absolut att vi ska sänka % på invandring och flyktingar. Flyktingar kostar fruktansvärt mycket pengar varje år, och vilka är det som betalar det? jo vi, eftersom det tas från våra skatte pengar m.m.
Stäng portarna in till sverige tills man kommit på en plan som funkar. De som kommer hit ska tydligt redovisa vad de ska göra här och vad deras plan är för att kunna tillföra något i vårt samhälle osv.
De som redan är här får vi hjälpa så gott vi kan, de som vägrar sköta sig får bli ivägskickade till norrland o bo med någon "sugardaddy" som tar hand om dom.
Sedan får man med de som är kvar dela ut lite jämnt över landet, inte sätta alla i dehär suburbghettona som vi har fått.
jag vill säga att vi tar in grymt förmycket jag tycker dom som kommer in och är under 18 okej låt dom gå skola men efter skolan har dom bara 5 år på sig att skaffa jobb och har dom inte det då ut skickad lika dant med vuxna som kommer inge jobb inom 5 år skicka ut dom och gör dom nåt olagligt som rån hot eller nåt skicka ut dom och ta bara in typ 4-5 tusen om året i hela sverige....om det fortsätter såhär kommer vi snart byta namn till nya islam och inte få ha sverige flaggan längre
Stäng gränserna, det börjar bli för mycket, alldeles för mycket.
Nästan bara dryga slynglar som kastar sten och bränner bilar, men det finns ju självklart dom som sköter sig också.
Varför ska man inte hjälpa dom som flyr ifrån krig och förföljelse? Tänk er in i situationen.. Komma till ett helt nytt land, kan inget av språket, känner igen. Hur lätt tror ni att dom har det?
Sen kan jag till en viss del hålla med om att dom kan vara lite efter ibland, men somsagt det är svårt att anpassa sig till ett nytt samhälle.
Sverige är inte sverige längre..
vi får inte sjunga nationsången i skolan, pepparkaka får man inte vara får då e man rasist.
invandrarna går i gäng och leker tuffa och rånar,förstör,misshandlar folk för dem tycker det är kul.
säger du emot dem så är du rasist.
dem jobbar inte och lever på social bidrag osv..
snor saker som inte är deras!
Dem Tror att du kan göra likadana saker som dem gjorde i sitt hemland-.-!
Säger bara förfan sluta ta in fler invandrare, kolla bara dem har fan deras muskér och bönetorn.
snart heter sverige eller förlåt sverige finns inte snart längre!
Jag är inte rasist i vanliga fall men dem går för långt hela tiden!
XxXD4dyXxX skrev:jag vill säga att vi tar in grymt förmycket jag tycker dom som kommer in och är under 18 okej låt dom gå skola men efter skolan har dom bara 5 år på sig att skaffa jobb och har dom inte det då ut skickad lika dant med vuxna som kommer inge jobb inom 5 år skicka ut dom och gör dom nåt olagligt som rån hot eller nåt skicka ut dom och ta bara in typ 4-5 tusen om året i hela sverige....om det fortsätter såhär kommer vi snart byta namn till nya islam och inte få ha sverige flaggan längre
haha håller fan med dig om att det snart kommer byta namn till nya islam ^^
men dock tycker jag att dom där jävla islam barnen och allt vad de nu e så tycker jag dom kan stanna kvar, det är som med vargen passa på skjut fan skapet innan dom växer upp å ställer till oreda, för alla har väl varit barn en gång i tiden, och man kan ju undra varför det är så bra här i swe och inte i irak m.m.
Jakzu skrev:Varför ska man inte hjälpa dom som flyr ifrån krig och förföljelse? Tänk er in i situationen.. Komma till ett helt nytt land, kan inget av språket, känner igen. Hur lätt tror ni att dom har det?
Sen kan jag till en viss del hålla med om att dom kan vara lite efter ibland, men somsagt det är svårt att anpassa sig till ett nytt samhälle.
jag känner många som bara är rent idioter....en jag känner hans morsa har varit i landet nästan 15år kan svenska men vägrar att jobba och lever på feta bidrag istället....men självklart vissa flyr från krig osv och självklart ska vi hjälpa dom
Tycker det borde va att dom om dom missköter sig åker dom ut direkt. Här jag bor går 90% av alla invadnare runt och leker tuffa och ska slåss med alla svenskar. Jag har flertal gånger haft problem med speciellt zigernare som anklagar mig för att ha jagat deras kusiner och allt vad det är med min moppe. Sist gång va min motor ca 50 mil hemmifrån och jag hade tydligen jagat några med min moppe då. Samt att dom tar allt som inte är deras. Om man säger imot är man rasist och dom ringer 100 pers som ska slå ner en osv.. Vågar knappt gå ut utan rörtång
Självklart finns det invandrare som är ''rena idioter'' . Men det finns många svenskar som också är det!
Och i de flesta fall är det folk som verkligen behöver hjälp som kommer hit!
Men jag håller med om att vi inte kan ta in hur många som helst! Och försöka skilja åt de som kommer hit och gör fanskap och de som behöver hjälp!
Funderat på det här ett tag nu, om det är dom som behöver en massa hjälp som kommer hit, t.ex att dom inte har så mycket pengar och sådant,
hur fan tog dom sig hit? Det är ju inte direkt billigt att bli t.ex smugglad..
donkeyO.o skrev:Tycker det borde va att dom om dom missköter sig åker dom ut direkt. Här jag bor går 90% av alla invadnare runt och leker tuffa och ska slåss med alla svenskar. Jag har flertal gånger haft problem med speciellt zigernare som anklagar mig för att ha jagat deras kusiner och allt vad det är med min moppe. Sist gång va min motor ca 50 mil hemmifrån och jag hade tydligen jagat några med min moppe då. Samt att dom tar allt som inte är deras. Om man säger imot är man rasist och dom ringer 100 pers som ska slå ner en osv.. Vågar knappt gå ut utan rörtång
'
du råkar inte bo i härnösand....det går inte att lämna nåt ute över natten. har cyklar stulna och sen ser man nån invandrare sitta på den vid coop....
håller med missköter dom sig ut direkt och inga feta jävla bidrag dom kör nyaste bmw och enda dom gör är att sitta hemma och dricka leka tuff...
Självklart finns det invandrare som är ''rena idioter'' . Men det finns många svenskar som också är det!
Men jag håller med om att vi inte kan ta in hur många som helst! Och försöka skilja åt de som kommer hit och gör fanskap och de som behöver hjälp!
Funderat på det här ett tag nu, om det är dom som behöver en massa hjälp som kommer hit, t.ex att dom inte har så mycket pengar och sådant,
Men behöver ju pengar för att överleva vardagen, tror du att dom får jobb så fort dom kommer hit?
Xpressen skrev:Det här är inget ämne som kåta moppepojkar klarar av.
Vad har sexlängtan eller mopeder med mognadsnivån att göra? Finns ett antal 18, 20 åringar på forumet, samt pålästa 15 åringar! Sen så vet vi alla som bor i en "ort" hur läget ligger till, skulle jag säga allt det som jag verkligen vet / tycker om "invandrarna" här skulle jag behöva vittna/tjalla till 10000 brott och bli kallad rasist osv.. Hela svenska folket vill rösta på SD men ingen vågar, såklart alla vill behålla sverige svenskt!
Så som jag har uppfattat det så är det vissa länder , t ex. Sverige har förpliktat sig till att ge skydd till ett visst antal flyktningar. Dessa blir fördelade från Flyktningslägren till länder som har ingått avtalet.. Sen så finns det ju illegala invandrare som blir smugglade in till landet. Dessa betalar ju privat isf.
- Självklart finns det invandrare som är ''rena idioter'' . Men det finns många svenskar som också är det!
Det där är nått som många brukar komma med, själv tycker jag ju att det är ganska logiskt att hjälpa våra egna än att slänga ut pengar på invandrarna, och det jag menar att hjälpa det är ju då SOS, bidrag m.m.
Nej precis! Vi tar bara hit de lyckligt lottade människorna som har pengarna att finansiera en flygresa hit. Tänk på alla hundra miljoner människor som vi aldrig kommer kunna hjälpa, bara för att dom är så fattiga att dom knappt kan förse sig själva med mat. Det enda sättet att hjälpa dem är att ge stöd i form av mat och sjukvård. Detta hade kunnat finansieras med hjälp av att vi slutar upp med den kostsamma massinvandringen.
Där har du några exempel på vad det kostar. Bara EN familj med invandrare från MENA får pengar i form av bidrag, nog för att rädda flera tusen människor!
Men behöver ju pengar för att överleva vardagen, tror du att dom får jobb så fort dom kommer hit?
Nej, men hur fan fick dom pengarna att ta sig hit?
rärox skrev:
Det finns ju många olika sätt! De kanske har sparit ihop,, eller så lånar de från familjemedlemmar osv, Vissa kanske begår kriminella handlingar i sitt eget land. säljer alt de äger och har..
Tja fan!
Jo alltså, att bara slänga ut någon ur landet för att dom inte följer lagen, klockrent!
Men isåfall borde jag redan varit utslängd?
Då min kompis snattade en energidryck när vi var typ 10 bast & jag blev medbrottsling #YOLO
Alltså är det bara grova brott som borde spela någon roll.
Men eftersom att det finns väldigt många "invandrare" som är svenskbesiktigade så har vi ingen rätt att slänga ut dom bara sådär, fängelsen finns även för invandrare.
Men om blattarna i egen hög person inte är "svenska" så borde vi ha all rätt att slänga ut fanskapen direkt (om dom gjort brott)
Och håller med majoriteten att vi borde ta in en mindre mängd invandrare.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
donkeyO.o skrev:Tycker det borde va att dom om dom missköter sig åker dom ut direkt. Här jag bor går 90% av alla invadnare runt och leker tuffa och ska slåss med alla svenskar. Jag har flertal gånger haft problem med speciellt zigernare som anklagar mig för att ha jagat deras kusiner och allt vad det är med min moppe. Sist gång va min motor ca 50 mil hemmifrån och jag hade tydligen jagat några med min moppe då. Samt att dom tar allt som inte är deras. Om man säger imot är man rasist och dom ringer 100 pers som ska slå ner en osv.. Vågar knappt gå ut utan rörtång
'
du råkar inte bo i härnösand....det går inte att lämna nåt ute över natten. har cyklar stulna och sen ser man nån invandrare sitta på den vid coop....
håller med missköter dom sig ut direkt och inga feta jävla bidrag dom kör nyaste bmw och enda dom gör är att sitta hemma och dricka leka tuff...
Senast igår blev kompisens cykel snodd på skolan av en i 8:an. jag och min polare gick och letade efter den.. Då kom han som snott den cyklandes på den och han blev skit arg och kallade oss rasister för att vi sa man inte snor saker i sverige. Då sa han att han inte gjort nåt och bara lånade den. Senast i vintras blev min moppe stulen. Fick dock tebax den dagen efter då dom puckona ( vet att det var invandare och vilka det va) tog den och släppade iväg den till en skog och lämnade den där... Sånt hatar jag mest av allt.
Jakzu skrev: Men behöver ju pengar för att överleva vardagen, tror du att dom får jobb så fort dom kommer hit?
Det finns ju många olika sätt! De kanske har sparit ihop,, eller så lånar de från familjemedlemmar osv, Vissa kanske begår kriminella handlingar i sitt eget land. säljer alt de äger och har..
Ja, jo.. Men poängen jag ville göra är att det är dom som har cashen på fickan som kommer hit.
'
Senast igår blev kompisens cykel snodd på skolan av en i 8:an. jag och min polare gick och letade efter den.. Då kom han som snott den cyklandes på den och han blev skit arg och kallade oss rasister för att vi sa man inte snor saker i sverige. Då sa han att han inte gjort nåt och bara lånade den. Senast i vintras blev min moppe stulen. Fick dock tebax den dagen efter då dom puckona ( vet att det var invandare och vilka det va) tog den och släppade iväg den till en skog och lämnade den där... Sånt hatar jag mest av allt.
Håller med dig om att sådana personer är idioter. Men som sagt bara för att några invandrare är idioter behöver inte alla vara det. Det är ju likadant för oss , Bara för att några svenskar är idioter är ju inte alla det.
Persson97 skrev:Tja fan!
Jo alltså, att bara slänga ut någon ur landet för att dom inte följer lagen, klockrent!
Men isåfall borde jag redan varit utslängd?
Då min kompis snattade en energidryck när vi var typ 10 bast & jag blev medbrottsling #YOLO
Alltså är det bara grova brott som borde spela någon roll.
Men eftersom att det finns väldigt många "invandrare" som är svenskbesiktigade så har vi ingen rätt att slänga ut dom bara sådär, fängelsen finns även för invandrare.
Men om blattarna i egen hög person inte är "svenska" så borde vi ha all rätt att slänga ut fanskapen direkt (om dom gjort brott)
Och håller med majoriteten att vi borde ta in en mindre mängd invandrare.
Jag säger inte att det ät rätt att vi svenskar snor och sånt men om en flykting eller en invandrare snor blir jag fan förbannad så om vi svenska är snälla och släpper in dom tycker jag fan dom kan sköta sig här å..
Dock måste jag ju dra med mig om att vi har får ju en ganska så bra arbetskraft tack vare invandrarna, men då kan man ju undra hur ekonomin ser ut att ha alla
Granberg skrev:Dock måste jag ju dra med mig om att vi har får ju en ganska så bra arbetskraft tack vare invandrarna, men då kan man ju undra hur ekonomin ser ut att ha alla
lite roligt att sverige har varit ett av världens rikaste land, de är de dock inte nu längre, undra varför...
Granberg skrev:Dock måste jag ju dra med mig om att vi har får ju en ganska så bra arbetskraft tack vare invandrarna, men då kan man ju undra hur ekonomin ser ut att ha alla
lite roligt att sverige har varit ett av världens rikaste land, de är de dock inte nu längre, undra varför...
^Sådana här kommentarer är ju bara p12-aktigt, På vilket grundlag säger du ''Ut med alla'' för? Kom med lite vettiga kommentarer istället.
Gå en vecka på min skola så ändrar du dig... sist gång var dom 5 pers som gick på och sparkade mig i magen när jag satt ner. Dampade dock och sparkade på en stol med mina fina boots Så dom backade undan och stod och skrek rasist till mig..... 2 dagar senare kom det en äldre zigenare och skulle spöa mig. Han slog väl 5 knytnävar på mig. Dock fick jag inte ont och skrattar mest åt det nu för han är så jävla tjock ^^