Påsättning av handtag

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Påsättning av handtag

Inlägg av Nixxen »

Halloj! :)
Ska nu sätta på mina nya handtag, men problemet är att dem som sitter på glider...
Det är alltså något som är på styret som gör att handtaget glider, därför är det dumt att sätta på dem nya innan det är rent och fint på styret.
Jag hade mig med t-röd, hårspray osv eftersom att handtaget vägrade sitta fast. Så vad ska jag använda för att få bort det som gör att handtaget glider? :/
Ska jag använda avfettning?
Åh Lilla Boone!
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Re: Påsättning av handtag

Inlägg av p0d1 »

Jag använde hårspray på mina nya, sprutade i lite i handtaget samt på styret och tryckte på.

Det du kan göra är att linda ett par varv tejp runt, börja ytterst och arbete dig innåt, ett par lager blir nog finfint.
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

spruta lite klarlack i handtagen, glider på lätt och kommer sitta som fan när det torkar :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

SUPERLIM :DD
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

donkeyO.o skrev:SUPERLIM :DD
Det kommer väl få handtaget att fastna och lim som sitter kvar på styret den dagen man ska byta det?
Breekz
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 23 maj 2013, 14:48
Ort: Uppsala

Inlägg av Breekz »

När jag byter handtag så använder jag bensin fungerar prima smörjer bara in dom lite lätt med bensin sen är det klart.
FLUBBA
Svårstartad skrothög
Inlägg: 210
Blev medlem: 1 juni 2012, 21:29

Inlägg av FLUBBA »

tejpa styret där handtagen ska sitta med eltejp. Ta sedan och häll lite bensin i handtagen innan du trycker på dom. bensin gör så att dom glider på lätt och smälter sedan samman i tejpen så dom sitter fast. tar ca 30 min innan dom sitter fast ordentligt. Ett knep som använts länge bland crossar. :)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

FLUBBA skrev:tejpa styret där handtagen ska sitta med eltejp. Ta sedan och häll lite bensin i handtagen innan du trycker på dom. bensin gör så att dom glider på lätt och smälter sedan samman i tejpen så dom sitter fast. tar ca 30 min innan dom sitter fast ordentligt. Ett knep som använts länge bland crossar. :)
kom ihåg att inte ta 2t bensin för då blir handtagen alldeles skrynkliga och fastnar inte, blir någon konstig reaktion och sen dunstar inte olja :p
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Tack för alla svar! :)
Uppskattas verkligen, tack! :D
Åh Lilla Boone!
Skriv svar