Hur ser framtiden ut för bilarna ?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Hur ser framtiden ut för bilarna ?

Inlägg av TSR`BakarN »

Hej!, jag undrar om ni vet något eller så om framtidens bilar ? t.ex. hur de kommer o drivas, bränsle, utseende, funktioner o.s.v.

och kommer vi köra dem eller blir de autopilot ?, kommer de gå på räls, elektromagneter eller helt enkelt flyga ?
framtiden är från typ 10 år och uppåt!

länka gärna fakta sidor om framtidens bilar ;)

// BakarN
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

tidningen Ny Teknik skriver ofta om sånt, tror jag läste om att år 2050 så skulle många bilar kunna gå på autopilot. håll utkik :)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

tacopaj skrev:tidningen Ny Teknik skriver ofta om sånt, tror jag läste om att år 2050 så skulle många bilar kunna gå på autopilot. håll utkik :)
Ska hålla utkik ;)
Användarens profilbild
FiggeFerrum
Elmoped

Inlägg av FiggeFerrum »

Hej

Jag kommer från framtiden, år 2085, och jag svarar mer än gärna på din fråga.
När talibanerna år 2015 tog över sverige så ansågs bilar vara ett konstant bombhot, därefter så har vi lärt oss att anpassa oss till ett samhälle utan bilar, dom bilar som finns drivs dock på cashewnötter och jord.

Hur tar vi oss fram när transportmedel som bilar, tåg och bussar inte används längre?

Apple utvecklade en produkt som heter iFly, av patentskäl så kan jag inte berätta mycket mer än att vi flyger med hjälp av den produkten, så för dig är det bara att vänta och se vad framtiden bringar!
Bild
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Utvecklingen av el-bilar går framåt och sökande efter andra tänkbara drivmedel pågår också. Men när vi ser hur bilarna har blivit fulare och fulare genom åren kan man lätt förutse att framtidens bilar kommer att fungera som rullande kräkmedel. fullsmäckade med teknologi som bara är bra så länge det fungerar, men blir dyyyyyrt när det går sönder. Vi ser redan denna utvecklingen i dag på de nyare bilarna. Men att bilarna kommer att bli flygplan är otänkbart. Det skulle inte gå att organisera sådan trafik i luften om den skulle bli var mans egendom som bilen är i dag.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped

Inlägg av Frag0 »

dom flesta tror att bilar kommer sväva osv, men det funkar inte förän vi åtgärdar en sak. människan måste eliminera "the human error" altså måste människan sluta köra bil, bilen ska köra för oss. det kommer förmodligen bli motorvägar med elektromagnetiska "banor" som bilen följer. och när inte människan inte kan göra fel kan vi också komma upp i högre hastigheter utan att äventyra säkerheten pågrund av nått fyllo från ghettot. alltså kommer inte tekniken utväcklas förän en fungerande autopilot finns.
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

ang motorfrågan så jobbas det på en motor som fungerar som dieselmotorn, fast som drivs på bensin / e85. verkningsgraden ökas markant, problemet ligger i spikningen. får se om dom får det till att funka eller om dom skrotar idén helt.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Tror det kommer vara ungefär likadant som idag, kanske fler går på något annat bränsle, för det har ju inte ändrats så jättemycket på bilarna sedan 1950-talet.
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

Aa det låter bra ;-) langa fakta ;-) tycker detta är intressant;-)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Vill du enbart ha fakta eller kan man skriva lite vad man tror? :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

med tanke på att oljeresurserna räknas ta slut om 50 år så är man väl så illa tvungen att hitta nya drivmedel

elbilar
har hört något om att blanda sand med oljan för att få mer mängd
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

NOName? skrev:med tanke på att oljeresurserna räknas ta slut om 50 år så är man väl så illa tvungen att hitta nya drivmedel

elbilar
har hört något om att blanda sand med oljan för att få mer mängd
Sand i oljan?
Låter inte som någon höjdare... :?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

Persson97 skrev:Vill du enbart ha fakta eller kan man skriva lite vad man tror? :)
man kan skriva på vad man tror o om man vill så kan man ta fakta ;)
Användarens profilbild
Vixhall
Elmoped

Inlägg av Vixhall »

Biogasbilar kommer nog öka kraftigt i ett par år framöver, finns väldigt många i Västerbotten.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Det mest vettiga i framtiden är bränsleceller, men det är ganska energislukande att framställa vätgas så det krävs nya metoder för att framställa billig el för att det ska bli riktigt lönsamt. Dagens kärnkraftverk, merparten lättvattenmodererade som drivs av låganrikat uran har enligt mina källor endast bränsle för att klara ca 70-80 år med dagens förbrukning. Det skulle krävas att vi mördar alla miljöpartister och några sossar och satsar på ny kärnkraft, bäst av allt vore bridreaktorer och det finns ev. möjlighet till toriumrektorer om jag minns rätt. Smälla upp vindkraftverk och elda biobränsle håller liksom inte i längden... Så småningom kommer förhoppningsvis fissionskraften igång och då finns det i princip obegränsade resurser för el och då kan vi göra hur mycket bränsleceller vi vill. De skulle säkert gå att köra fartyg på bränsleceller...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

bensinskalle skrev:Det mest vettiga i framtiden är bränsleceller, men det är ganska energislukande att framställa vätgas så det krävs nya metoder för att framställa billig el för att det ska bli riktigt lönsamt. Dagens kärnkraftverk, merparten lättvattenmodererade som drivs av låganrikat uran har enligt mina källor endast bränsle för att klara ca 70-80 år med dagens förbrukning. Det skulle krävas att vi mördar alla miljöpartister och några sossar och satsar på ny kärnkraft, bäst av allt vore bridreaktorer och det finns ev. möjlighet till toriumrektorer om jag minns rätt. Smälla upp vindkraftverk och elda biobränsle håller liksom inte i längden... Så småningom kommer förhoppningsvis fissionskraften igång och då finns det i princip obegränsade resurser för el och då kan vi göra hur mycket bränsleceller vi vill. De skulle säkert gå att köra fartyg på bränsleceller...
Blir nog så att vi får köra över alla sossar o miljöpartister. . ;-) men hur blir med elbilarna då ? Hur tror ni att de kommer klara sig i framtiden ? O hybridbilarna är de bara en start på framtiden ?
Användarens profilbild
freeztyl3
Elmoped

Inlägg av freeztyl3 »

Metanol (CH3OH) tror jag är framtidens bränsle, dock är det nog inte långt ifrån! asså metanol kan man ju göra genom att "ta upp" koldioxiden i luften. och blanda med väte, som man får från elektrolyserat vatten (väldigt kortfattat). denna metod kallas "CCR - Carbon Capture and Recycling"
Och detta skulle ju även hjälpa miljön, koldioxiden som påverkat växthuseffekten sjukt mycket, tas upp - görs om till bränsle, som kan ersätta fossila bränslen - och ofc så kommer koldioxid också ut som avgaser när metanol förbränns, men so what? vi tar in det igen och gör nytt bränsle!

AH sure! fan vad troligt.. tänker säkert ni då, varför gör man då inte detta redan? jo.. det är ju så idiotiskt att alla oljehöjdare som tjänar så inihelvete med stålar på sin oljeindustri tystar ner dethär projektet, för dom skulle gå back på det. folk skulle ju självklart börja köra sina bilar på metanol då.. så jävla dumt, men vafan nångång finns det nog någon som tar tag i det! och jag tror nog att folk börjar mer och mer få upp ögonen för detta!
jag tror det kan göra ngn kilometer på toppen också om man petar ner metanol i tanken på moppen! så let us hope ;D
Skriv svar