Har haft problem sedan den dog i oktober förra året.
Så här gick den till.
Drog iväg med en kompis, allt går lugnt och fint tills fem minuter efter starten så dör den bara, utan något väsen.
Stod på den där vägen i 1-2 timmar och försökte finna problem, utan lycka.
Så nu står den här hemma, helt död.
Har bytt cylinder & kolv efter händelsen, tagit isär hela motorn och gjort rent det mesta. Trodde att veven var problemet men den gick fint vad jag såg.
Får hjälp av min pappa som är ganska kunnig av motorer efter typ 35års erfarenhet. Men han erkänner att han nu inte alls vet vad problemet kan vara heller.
Vad jag har gjort idag är följande:
Har snapsats cylindern med bensin, men ingenting händer efter flera kick & elstarter.
Startgas hjälper inte heller.
Såå, vad har ni att komma med, är tacksam för dem flesta seriösa svaren.
Vill kunna åka innan skolan slutar!
Kan vara så enkelt som tändstiftet. Kolla gnistan. Lägg stiftet emot motorblocket med tändhatten på och kicka. Är gnistan gul så är den för klen för att starta moppen. Den ska va blå,lila
ivarssonP skrev:Kan vara så enkelt som tändstiftet. Kolla gnistan. Lägg stiftet emot motorblocket med tändhatten på och kicka. Är gnistan gul så är den för klen för att starta moppen. Den ska va blå,lila
ivarssonP skrev:Kan vara så enkelt som tändstiftet. Kolla gnistan. Lägg stiftet emot motorblocket med tändhatten på och kicka. Är gnistan gul så är den för klen för att starta moppen. Den ska va blå,lila
Får kolla ännu en gång imorgon, får hoppas på att gnistan är svag.
Vart kan jag köpa ett fräsch och bra tändstift? Förutom biltema.
Biltema har väl endå dugliga tändstift?
tog en titt på membranet, kände att kompen var dålig.
I membranet fann jag packnings massa och en böjd reed. Böjde tillbaks den och tvättade membranet.
Men det var visst inte problemet, kompen blev dock mycket bättre.
hmmm...
Kan det vara tändningen?
Den har gnista, liten gul gnista dock.
Vad mer påverkar starten?
Har ju som sagt snapsat cylindern med bensin, ger inget livstecken alls?
TIPS?
Okej, köpt nytt tändstift nu!
Helt nytt, gnistan blir nu blå.
Fast... Den startar dock fortfarande inte.. Har ingen aning alls vad det kan vara för problem. Förutom att kompen är dålig fortfarande? Trasig packning vid vev/svänghjulet kanske?
TIPS?
Har kämpat som fan med den här sf2n, skulle vara underbart att få igång den snarast..
Fortfarande problem!
Kan det vara CDIn som inte fungerar?
Jag har tidigare haft en blackbox installerad, och har ingen aning om den kan påverka starten längre.