Byta Rieju mrx -02 och kan man skicka den på post?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Simon Johansson
Elmoped

Byta Rieju mrx -02 och kan man skicka den på post?

Inlägg av Simon Johansson »

Tjoo! Undrar vad ni tkr ang. Ett ev. Byte jag har på G..... Det är så att en kille vill byta sin Rieju mrx mot min trampmoped (fullt fungerande) och min yamaha dt50r (ej fungerande)+att jag lägger kke nån hundring imellan... Riejun är en 02:a och fungerar ej I dagsläget! Felet beskrivs som:
"den startar inte nu, men jag är ganska säker på att det är tändstiftet. Den startar till ibland och sen dör den om man släpper gasen".

Vid ett senare mejl sa han att han tror det var cdin som behövdeö bytas...
Vad tror ni?

Kan man även skicka mopeder inom sverige? För riejun är i hallstavik och jag bor i linköping.
Senast redigerad av Simon Johansson den 20 maj 2013, 10:31, redigerad totalt 1 gånger.
Checka gärna mitt Yamaha DT50mx projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=54145
AeroxCalle
Elmoped

Inlägg av AeroxCalle »

En cdi e dyr... ta med ett tändstift dit och prova om den går igång :)
Simon Johansson
Elmoped

Inlägg av Simon Johansson »

AeroxCalle skrev:En cdi e dyr... ta med ett tändstift dit och prova om den går igång :)
Jaa... men kan den gå så pga. Tändstiftet verkligen?
Checka gärna mitt Yamaha DT50mx projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=54145
AeroxCalle
Elmoped

Inlägg av AeroxCalle »

Kan mycket väl vara så.. fast det låter ju lite som att den inte får nog med bensin/luft eller så kan det va tomgången
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Om du kan något om mopeder så byt, men försök att få pengar emellan :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar