Har en del till min moped har gått sönder, men vet inte vad det är för del.
Det är en liten plast behållare med några platser för slangar. Tror det är något med luft att göra.
Mopeden startar utan denna del på, men inte om jag kopplar tillbaka till förgasaren. Är dålig på mopeder så snälla hjälp mig!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Arkstar skrev:En bild skulle underlätta väldigt mycket
Är ny i detta forum och vet inte hur man laddar upp bilder..
Ladda upp på någon sida som imageshack,tinypic etc
Sen kopierar du länken och skriver in
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Teoretiskt kan moppen fungera utan vaccumpump men kan bli svårstarad utan. På äldre mopeder fanns inte vaccumpump då man fick sätta på bensinen manuellt med en så kallad "bensinkran". Jag misstänker att din vaccumpump är sönder på ngt sätt och kanske du bör skaffa en ny. Men prova hur den går utan, fungerar den bra så varför bry sig.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
[quote="runners"]Teoretiskt kan moppen fungera utan vaccumpump men kan bli svårstarad utan. På äldre mopeder fanns inte vaccumpump då man fick sätta på bensinen manuellt med en så kallad "bensinkran". Jag misstänker att din vaccumpump är sönder på ngt sätt och kanske du bör skaffa en ny. Men prova hur den går utan, fungerar den bra så varför bry sig. [/quote
Jag körde ca 5-10 minuter idag utan pumpen och gick klockrent utan problem och startade på första kicken. Kan det bli att den blir svårstartad senare?
Det är svårt att säga...men köp en ny. Den kostar inte många kronor och är lätt att sätta på.
En sak som är bra att veta är att ingen del på moppen sitter där utan att den måste vara där
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Det är svårt att säga...men köp en ny. Den kostar inte många kronor och är lätt att sätta på.
En sak som är bra att veta är att ingen del på moppen sitter där utan att den måste vara där