Tja! har en speedfight 2 02 AC med Doppler S3R och Stage 6 Sport pro 70cc och satte nyss på Stage 6 insug med membran (insugsset) Polini 19mm Competition och Koso sportluftfilter, inge elfel elr nåt alls på den och tändstiftet funkar men när jag ska starta den så börjar jag kicka så hör man att den närmar sig att starta hela tiden och precis när jag får igång den dör den eller så får den en avgaspoff/puff/prutt eller vad man ska säga!
tändstiftet är ganska mörkt och jag antar att munstycket är för stort och den får för mycket soppa. Originalmunstycket på förgasaren är 90mm.
är det troligaste problemet att den inte startar att den får för mycke soppa eller är det röret som är igentäppt?
Så var min med, jag hade ett kolsvart tändstift så ja köpte ett nytt så funka det Dock gav den gamla fortfarande gnista men antagligen inte stark nog att starta mopeden.
Bra gnista får den, det är ju nytt tändstift också!
Kan det vara för stort munstycke? Det satt 90mm på den fastmonterad från början men det minsta munstycket som finns till den är 85, kan det verkligen göra sån stor skillnad?
inte glömt topplockspackningen? När min packning var borta så kunde jag kicka ca 50 gånger så startade den pyttelite men dog och ibland så poffade det till i röret osv
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
nepp, topplockspackningen sitter kvar och den är fortfarande segstartad. Jag har för mig att det blev såhär efter jag hade hållt på min min gamla förgasare då jag skulle sätta på en ny men sen visade det sig att nålen inte passade, då trodde jag såklart att det var förgasarens fel så jag beställde allt ovan, insug,polini 19mm förgasare och koso sportluftfilter men den är lika segstartad.