Drd pro -08 dör sen funkar den

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 13 juli 2011, 19:09

Drd pro -08 dör sen funkar den

Inlägg av Awwee »

Tja

Setup:

Tk lacada
100 munstycke

Ibland när jag är ute och kör så dör bara mopeden (känns som när man får soppa torsk) :S Sen kan jag kicka igång den efter en minut men då så dör den när jag gasar. Eller så kan jag kicka igång den efter 1 minut och låta den stå på tomgång men då dör den efter 5-6 sekunder.

men om jag väntar 1 timme så går moppen igång som vanligt igen.

vad fan kan felet vara?

har rengjort förgasare och tank.

Edit: Fick samma problem idag och tänkte att jag skulle titta om det fanns bensin i flottörskålen och det gjorde det, då är det inte vakuum kranen iaf som det e fel på iaf, nånting mellan förgasaren och cylindern måste ju då vara felet? kan det vara tändningen?
Tack!
Senast redigerad av Awwee den 21 maj 2013, 13:55, redigerad totalt 1 gånger.
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Användarens profilbild
Maxlengdell
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 21 augusti 2012, 20:15
Ort: Stockholm

Inlägg av Maxlengdell »

förmycket soppa?
blir det så efter 1 timme eller 5 min?
YAMAHA <3 DT50 R!


söker mk thrower eller annat trimrör. mellan register, lite topp och lite acc. lite av varje helt enkelt! :)

Spana in skidfilmen :)

http://www.youtube.com/watch?v=7Uoxcwuu ... e=youtu.be

//Max
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 13 juli 2011, 19:09

Inlägg av Awwee »

asså efter typ 5 min, har funkat förut med den setupen så tror inte det e för stort munstycke iaf
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

har en kompis med exakt samma problem men om man lutar den åt höger så går den som vanligt
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 13 juli 2011, 19:09

Inlägg av Awwee »

Törnan skrev:har en kompis med exakt samma problem men om man lutar den åt höger så går den som vanligt
oj det låter konstigt, måste ju nästan va något med förgasaren då va?
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

Awwee skrev:
Törnan skrev:har en kompis med exakt samma problem men om man lutar den åt höger så går den som vanligt
oj det låter konstigt, måste ju nästan va något med förgasaren då va?
han choke munstycke var av. därför den funka bättre när man luta den åt höger :)
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 13 juli 2011, 19:09

Inlägg av Awwee »

Törnan skrev:
Awwee skrev:
Törnan skrev:har en kompis med exakt samma problem men om man lutar den åt höger så går den som vanligt
oj det låter konstigt, måste ju nästan va något med förgasaren då va?
han choke munstycke var av. därför den funka bättre när man luta den åt höger :)
hoppsan, ingen aning vad som är fel på min?
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Användarens profilbild
PSNbuusa
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 14 maj 2013, 14:44

Inlägg av PSNbuusa »

kollat igenom bränsle filter o sånna löjjlia saker?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Den får för lite bensin. Antingen för lite från tanken ner till förgasaren eller för lite från förgasaren till cylindern. Eller en blandning av allt.

Det är upp till dig och hitta felet. Kolla soppakranen/vakuumpumpen, slangar, munstycken, insug, trottel, nålen, filter osv.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 13 juli 2011, 19:09

Inlägg av Awwee »

MrAndersson skrev:Den får för lite bensin. Antingen för lite från tanken ner till förgasaren eller för lite från förgasaren till cylindern. Eller en blandning av allt.

Det är upp till dig och hitta felet. Kolla soppakranen/vakuumpumpen, slangar, munstycken, insug, trottel, nålen, filter osv.
okej har redan rengjort tanken och lagt förgasaren i bensin bad och kollat bensin slangen och vakuum slangen, kan det vara vakuum kranen som har pajat?
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Användarens profilbild
sam9707
Elmoped
Inlägg: 85
Blev medlem: 8 april 2012, 15:54
Ort: Öckerö

Inlägg av sam9707 »

Ta loss vakuum och bensinslangen från förgasaren och så sätter du en burk under bensinslangen och sedan så suger du i vakuum slangen och kollar ifall det flödar bra från bensinslangen
Söker kolv till min Metrakit SP cylinder
............
Checka mitt beta projekt;)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45800
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 13 juli 2011, 19:09

Inlägg av Awwee »

hände idag igen idag och tänkte att jag skulle titta om det fanns bensin i flottörskålen och det gjorde det, då är det inte vakuum kranen iaf som det e fel på iaf, nånting mellan förgasaren och cylindern måste ju då vara felet eftersom bensinen inte kommer fram? kan det vara tändningen?
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

hur rengjorde du förgasaren? när du skrev att du la den i bensinbad så mena du?
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

Hej! Jag har samma fel på min drd pro 08. Problemet är att hålen bensinen från tanken är jätte små så det klumpar igen dom hålen å då får den ingen bensin tillslut. Men när du får stopp så ska du öppna tanklocket å sätta på det igen efter 2 sekunder så funkar det 10 minuter typ men, jag försöker fortfarande fixa felet men sålänge luftar jag det med högtrycks luft saken så funkar det ca 25 mil tills det börjar igen...
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 13 juli 2011, 19:09

Inlägg av Awwee »

DerbiAndreas skrev:Hej! Jag har samma fel på min drd pro 08. Problemet är att hålen bensinen från tanken är jätte små så det klumpar igen dom hålen å då får den ingen bensin tillslut. Men när du får stopp så ska du öppna tanklocket å sätta på det igen efter 2 sekunder så funkar det 10 minuter typ men, jag försöker fortfarande fixa felet men sålänge luftar jag det med högtrycks luft saken så funkar det ca 25 mil tills det börjar igen...
inte säker på att det e mitt problem, jag hade ju bensin i flottörskålen när jag fick stopp?
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
edd130
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 27 maj 2012, 13:11
Ort: Kungsbacka

Inlägg av edd130 »

Awwee skrev:
DerbiAndreas skrev:Hej! Jag har samma fel på min drd pro 08. Problemet är att hålen bensinen från tanken är jätte små så det klumpar igen dom hålen å då får den ingen bensin tillslut. Men när du får stopp så ska du öppna tanklocket å sätta på det igen efter 2 sekunder så funkar det 10 minuter typ men, jag försöker fortfarande fixa felet men sålänge luftar jag det med högtrycks luft saken så funkar det ca 25 mil tills det börjar igen...
inte säker på att det e mitt problem, jag hade ju bensin i flottörskålen när jag fick stopp?
Det här verkar vara ett vanligt fel på Derbi drd... jag har själv en från -10 och det är samma problem där! Jag listade ut idag att problemet satt i tanklocket så sent som idag och min moped fungerar alldeles utmärkt ifall man bara sätter på locket utan att "klicka fast det" om du förstår... Det här fungerar även om jag tittar i koppen och ser att det ligger bensin där.
Och DerbiAndreas! skriv gärna till mig ifall du hittar någon lösning! skulle hjälpa jätte mycket! tack!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Awwee skrev:
DerbiAndreas skrev:Hej! Jag har samma fel på min drd pro 08. Problemet är att hålen bensinen från tanken är jätte små så det klumpar igen dom hålen å då får den ingen bensin tillslut. Men när du får stopp så ska du öppna tanklocket å sätta på det igen efter 2 sekunder så funkar det 10 minuter typ men, jag försöker fortfarande fixa felet men sålänge luftar jag det med högtrycks luft saken så funkar det ca 25 mil tills det börjar igen...
inte säker på att det e mitt problem, jag hade ju bensin i flottörskålen när jag fick stopp?
Säker? Det måste vara rätt nivå, annars fungerar det inte. Sen brukar det rinna till när motorn dör, vacuumkranen sluter ibland inte tätt...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 13 juli 2011, 19:09

Inlägg av Awwee »

edd130 skrev:
Awwee skrev:
DerbiAndreas skrev:Hej! Jag har samma fel på min drd pro 08. Problemet är att hålen bensinen från tanken är jätte små så det klumpar igen dom hålen å då får den ingen bensin tillslut. Men när du får stopp så ska du öppna tanklocket å sätta på det igen efter 2 sekunder så funkar det 10 minuter typ men, jag försöker fortfarande fixa felet men sålänge luftar jag det med högtrycks luft saken så funkar det ca 25 mil tills det börjar igen...
inte säker på att det e mitt problem, jag hade ju bensin i flottörskålen när jag fick stopp?
Det här verkar vara ett vanligt fel på Derbi drd... jag har själv en från -10 och det är samma problem där! Jag listade ut idag att problemet satt i tanklocket så sent som idag och min moped fungerar alldeles utmärkt ifall man bara sätter på locket utan att "klicka fast det" om du förstår... Det här fungerar även om jag tittar i koppen och ser att det ligger bensin där.
Och DerbiAndreas! skriv gärna till mig ifall du hittar någon lösning! skulle hjälpa jätte mycket! tack!
Upptäckte också det igår! har borrat ett stort hål i tanklocket och sat en nippel med en slang så nu funkar det utmärkt!
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
edd130
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 27 maj 2012, 13:11
Ort: Kungsbacka

Inlägg av edd130 »

Awwee skrev:
edd130 skrev:
Awwee skrev: inte säker på att det e mitt problem, jag hade ju bensin i flottörskålen när jag fick stopp?
Det här verkar vara ett vanligt fel på Derbi drd... jag har själv en från -10 och det är samma problem där! Jag listade ut idag att problemet satt i tanklocket så sent som idag och min moped fungerar alldeles utmärkt ifall man bara sätter på locket utan att "klicka fast det" om du förstår... Det här fungerar även om jag tittar i koppen och ser att det ligger bensin där.
Och DerbiAndreas! skriv gärna till mig ifall du hittar någon lösning! skulle hjälpa jätte mycket! tack!
Upptäckte också det igår! har borrat ett stort hål i tanklocket och sat en nippel med en slang så nu funkar det utmärkt!
skulle du kunna lägga upp en bild på det du har gjort? har exakt samma problem och vet inte hur jag ska göra :)
Skriv svar