Ta bort Varvspärren

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Sebb
Elmoped

Ta bort Varvspärren

Inlägg av Sebb »

Hej, skulle behöva ta bort varvspärren på min Rieju MRT men vät inte var den är eller hur man tar bort den. Kan någon hjälpa mig? :)
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

du får köpa ny cdi (en ostrypt då)
har hört att man kan borra i vissa, finns säkert någon guide om du googlar eller kollar bland forumets guider.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Tjenare, välkommen till forumet.

Du har en MRT, med andra så har du inget vanligt CDI-system utan Dellorto's ECU-tändsystem.
Din ECU-box sitter troligen innanför vänstra kylarvingen.
På boxen ska det stå "MORIC" med stora bokstäver. Du ska borra igenom "O":et i texten, med en lämplig borr (4-5mm?) rakt igenom boxen. Sedan täta med tex silikon så att det inte tränger in fukt och förstör boxen.

Jag vill inte rekommendera dig att göra detta, då många som gjort detta har fått sin box pajad efter ett tag, en ny original ECU-box kostar runt 3500 kronor, och en ostrypt kostar ca 1700 kronor om jag minns rätt, finns på www.twostroke.se .

Med andra ord så har du en jobbig moppe om man vill trimma.
Börja med att dra pluggen.

Som sagt, jag rekommenderar dig INTE att göra detta.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Sebb
Elmoped

Inlägg av Sebb »

Okej, Tack för hjälpen :)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

inga problem att borra jag har gjort det på några stycken och ingen har fått problem efteråt! se till att täta ordentligt bara.

catoxxo länka gärna några exempel på folk som fått sin box förstörd, jag har då aldrig hört eller läst om att det skulle vara ett problem
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

CaToXXo skrev:Tjenare, välkommen till forumet.

Du har en MRT, med andra så har du inget vanligt CDI-system utan Dellorto's ECU-tändsystem.
Din ECU-box sitter troligen innanför vänstra kylarvingen.
På boxen ska det stå "MORIC" med stora bokstäver. Du ska borra igenom "O":et i texten, med en lämplig borr (4-5mm?) rakt igenom boxen. Sedan täta med tex silikon så att det inte tränger in fukt och förstör boxen.

Jag vill inte rekommendera dig att göra detta, då många som gjort detta har fått sin box pajad efter ett tag, en ny original ECU-box kostar runt 3500 kronor, och en ostrypt kostar ca 1700 kronor om jag minns rätt, finns på www.twostroke.se .

Med andra ord så har du en jobbig moppe om man vill trimma.
Börja med att dra pluggen.

Som sagt, jag rekommenderar dig INTE att göra detta.
Står inte moric på dessa ecuboxar,har själv en Rieju med powerup systemet och det är Dellorto,min sitter under sadeln :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Istället för att köpa en ostrypt cdi hade jag köpt en begagnad innerrotor eller en ny mvt milennium då det är samma pengar och du får ett bättre tändningssystem. Se bara till att du köper en med lysspole. sen kan du ju även tjäna lite på den genom att sälja orginaltändningen.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Skriv svar