Jag har en Derbi X-Race -08 och när jag ska köra till skolan på morgonen så hackar den fram riktigt ordentligt från stillastående i 1:an när jag drar iväg. Det är händer t.ex om jag väntar på att få köra i en rondell (tomgång, lite gas ibland).
Den hackar alltså ca 5-6 gånger, och sedan börjar den få upp varven lite, och då går den helt perfekt när man har i 2:an och uppåt.
För lite bensin, har det med fast mest när den är kall elr stått. Då är det på 1,2 och 3. Prova att flytta ner trottel-nålen ett hack och se vad som händer
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
SNODDAS15 skrev:För lite bensin, har det med fast mest när den är kall elr stått. Då är det på 1,2 och 3. Prova att flytta ner trottel-nålen ett hack och se vad som händer
du menar clipset på nålen ska ner så kommer nålen upp, då får den mer bensin
SNODDAS15 skrev:För lite bensin, har det med fast mest när den är kall elr stått. Då är det på 1,2 och 3. Prova att flytta ner trottel-nålen ett hack och se vad som händer
du menar clipset på nålen ska ner så kommer nålen upp, då får den mer bensin
Jaa
Skulle jag veta om det löser sig med era tips genom att köra med choken i? Den borde ju få mer bensin då?
Jaa
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!