Tjena. Jag äger en Derbi Senda från 2007. Den har en dragen plugg på orginal röret och bytt munstycke. Munstycket är storlek 78 och det verkar vara det bästa för jag har kollat tännstiftets färg. Ändå kommer jag bara upp i ca 55-57 km/h. Jag vill inte ha något synligt trimm. Jag hade drev för topphastiget förut men bytte tillbaks till orginal drevet för jag ville ha tillbaka axx. Blindtarmen kan jag heller inte dra för jag har inget svets. Vad kan det bero på att den är så långsam i topphastighet? Vad kan jag göra mer för att den ska öka i topphastighet förutom det jag har nämnt? Hjälp tack! //Tobias
Glömde lägga till att CDI boxen är ostrypt.
Senast redigerad av ifyllt den 4 maj 2013, 17:57, redigerad totalt 1 gånger.
CDI:n kan strypa varvtalet. Dreva om igen eller köp en ostrtypt CDI. Min Senda gör c:a 65 med originaldrev och dragen plugg. Testa även att ta bort skorstenen i luftburken och sätta dit ett större munstycke
virre97 skrev:CDI:n kan strypa varvtalet. Dreva om igen eller köp en ostrtypt CDI. Min Senda gör c:a 65 med originaldrev och dragen plugg. Testa även att ta bort skorstenen i luftburken och sätta dit ett större munstycke
Glömde lägga till det. Förra ägaren säger att CDI:n är ostrypt men jag har inte kollat upp det. Borde jag byte munstycke? Jag hade 82 på innan och bytte till 78. Den gick bättre då.
virre97 skrev:CDI:n kan strypa varvtalet. Dreva om igen eller köp en ostrtypt CDI. Min Senda gör c:a 65 med originaldrev och dragen plugg. Testa även att ta bort skorstenen i luftburken och sätta dit ett större munstycke
Glömde lägga till det. Förra ägaren säger att CDI:n är ostrypt men jag har inte kollat upp det. Borde jag byte munstycke? Jag hade 82 på innan och bytte till 78. Den gick bättre då.
Testa varva i neutralen, du märker om cdin stryper...
Testa varva i neutralen, du märker om cdin stryper...
Vet inte exakt vad drevningen är men det är orginal iaf.
Det kan ju vara drevningen som gör den seg, är den snabb i accerelation då?
Kan vara att du har strypt CDI också, och det kan du kolla om du kör i en nedförsbacke och gasar fullt.. Om motorn motorbromsar så är den strypt!
Vet inte exakt vad drevningen är men det är orginal iaf.
Det kan ju vara drevningen som gör den seg, är den snabb i accerelation då?
Kan vara att du har strypt CDI också, och det kan du kolla om du kör i en nedförsbacke och gasar fullt.. Om motorn motorbromsar så är den strypt!
Lycka till. Mvh
Nej, den har bra acceleration och CDI:n är ostrypt