Derbi Senda går långsamt!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
ifyllt
Elmoped

Derbi Senda går långsamt!

Inlägg av ifyllt »

Tjena. Jag äger en Derbi Senda från 2007. Den har en dragen plugg på orginal röret och bytt munstycke. Munstycket är storlek 78 och det verkar vara det bästa för jag har kollat tännstiftets färg. Ändå kommer jag bara upp i ca 55-57 km/h. Jag vill inte ha något synligt trimm. Jag hade drev för topphastiget förut men bytte tillbaks till orginal drevet för jag ville ha tillbaka axx. Blindtarmen kan jag heller inte dra för jag har inget svets. Vad kan det bero på att den är så långsam i topphastighet? Vad kan jag göra mer för att den ska öka i topphastighet förutom det jag har nämnt? Hjälp tack! //Tobias

Glömde lägga till att CDI boxen är ostrypt.
Senast redigerad av ifyllt den 4 maj 2013, 17:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Callesjoberg
Elmoped

Inlägg av Callesjoberg »

Vad har du för drevning?
virre97
Elmoped

Inlägg av virre97 »

CDI:n kan strypa varvtalet. Dreva om igen eller köp en ostrtypt CDI. Min Senda gör c:a 65 med originaldrev och dragen plugg. Testa även att ta bort skorstenen i luftburken och sätta dit ett större munstycke
ifyllt
Elmoped

Inlägg av ifyllt »

Callesjoberg skrev:Vad har du för drevning?
Vet inte exakt vad drevningen är men det är orginal iaf.
ifyllt
Elmoped

Inlägg av ifyllt »

virre97 skrev:CDI:n kan strypa varvtalet. Dreva om igen eller köp en ostrtypt CDI. Min Senda gör c:a 65 med originaldrev och dragen plugg. Testa även att ta bort skorstenen i luftburken och sätta dit ett större munstycke
Glömde lägga till det. Förra ägaren säger att CDI:n är ostrypt men jag har inte kollat upp det. Borde jag byte munstycke? Jag hade 82 på innan och bytte till 78. Den gick bättre då.
ifyllt
Elmoped

Inlägg av ifyllt »

virre97 skrev:CDI:n kan strypa varvtalet. Dreva om igen eller köp en ostrtypt CDI. Min Senda gör c:a 65 med originaldrev och dragen plugg. Testa även att ta bort skorstenen i luftburken och sätta dit ett större munstycke
Btw, vad hjälper det att ta bort skorstenen?
Användarens profilbild
Snowrider
Elmoped

Inlägg av Snowrider »

ifyllt skrev:
Glömde lägga till det. Förra ägaren säger att CDI:n är ostrypt men jag har inte kollat upp det. Borde jag byte munstycke? Jag hade 82 på innan och bytte till 78. Den gick bättre då.
Testa varva i neutralen, du märker om cdin stryper...
ifyllt
Elmoped

Inlägg av ifyllt »

Snowrider skrev:
ifyllt skrev:
Testa varva i neutralen, du märker om cdin stryper...
Användarens profilbild
Callesjoberg
Elmoped

Inlägg av Callesjoberg »

ifyllt skrev:
Det kan ju vara drevningen som gör den seg, är den snabb i accerelation då?
Kan vara att du har strypt CDI också, och det kan du kolla om du kör i en nedförsbacke och gasar fullt.. Om motorn motorbromsar så är den strypt! :)

Lycka till. Mvh
ifyllt
Elmoped

Inlägg av ifyllt »

Callesjoberg skrev:
ifyllt skrev:
Det kan ju vara drevningen som gör den seg, är den snabb i accerelation då?
Kan vara att du har strypt CDI också, och det kan du kolla om du kör i en nedförsbacke och gasar fullt.. Om motorn motorbromsar så är den strypt! :)

Lycka till. Mvh
Nej, den har bra acceleration och CDI:n är ostrypt
Skriv svar