Derbi Senda förgasar fel?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Derbi Senda förgasar fel?

Inlägg av Seenz »

Tjenare jag har en Derbi Senda r sm -03 och en original 14mm förgasare, och idag när jag skulle byta munstycke så gjorde jag det, skruvade av mitt munstycke och satt i det nya, sen när jag satt på det hära locket igen så satt jag på min bensinkran och då ba läckte det ut bensin, så jag skruvade av det hära locket under förgasaren igen och då ramlade flottören ut flottör nålen, och då ser jag att det ska sitta en pinne där som håller kvar flottören men det är borta? tänkte bara undra vart jag kan köpa en ny sån? eller vad är felet annars?
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög

Inlägg av Spray »

Flottöraxel kallas den pinne du beskriver. Jag råkade kröka till min förut och var tvungen att köpa ny, beställde på twostroke, fanns någon sprängskiss på en originalförgasare med alla delar numrerade och man kunde beställa varje ynka del separat. Kostade 16kr om jag minns rätt.

Om den pissar soppa ändå så kan packningen ha hamnat lite fel
Bild
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

Spray skrev:Flottöraxel kallas den pinne du beskriver. Jag råkade kröka till min förut och var tvungen att köpa ny, beställde på twostroke, fanns någon sprängskiss på en originalförgasare med alla delar numrerade och man kunde beställa varje ynka del separat. Kostade 16kr om jag minns rätt.

Om den pissar soppa ändå så kan packningen ha hamnat lite fel
okej tack! har beställt en sån nu! tänkte bara undra, hur sätter man på den? är det svårt/lätt? eller är det så lätt så det är bara sätta dit allt sen sätta pinnen igenom alla håll och inget mer?
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

precis så lätt äre! ;)
Lådbilsprojekt! NYSTART in och lägg en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41350
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög

Inlägg av Spray »

Exakt så monterar du den, men var försiktig när du sätter det den, det räcker med att den kröker sig någon millimeter så fungerar inte flottören som den ska :)
Bild
Skriv svar