Har ett stage 6 rör med orginal luftbox, 76 munstycke i
när mopeden är kall så går den bra, i typ 5 minuter, går som ett skott.
inget med chocken att göra för den är sönder.
sen när den är kall, går den i 35-40 och låter precis som där är en blackbox på!
vad kan problemet va?!
Gör en grundinställning med luftskruven genom att skruva in allt va det går sen när den har bottnat så skruva ut ca ett och ett halvt varv ut!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Arkstar skrev:Gör en grundinställning med luftskruven genom att skruva in allt va det går sen när den har bottnat så skruva ut ca ett och ett halvt varv ut!
ska den gå normalt då?
eller ska jag testa med olika munstycke då?
Arkstar skrev:Gör en grundinställning med luftskruven genom att skruva in allt va det går sen när den har bottnat så skruva ut ca ett och ett halvt varv ut!
ska den gå normalt då?
eller ska jag testa med olika munstycke då?
Nej nej, det är vad du ska utgå ifrån när du ställer in luftskruven! 1½ varv är orginal och det är det du ska utgå ifrån, pröva både skruva in den och ut den och se om den går någe bättre!
Arkstar skrev:Gör en grundinställning med luftskruven genom att skruva in allt va det går sen när den har bottnat så skruva ut ca ett och ett halvt varv ut!
ska den gå normalt då?
eller ska jag testa med olika munstycke då?
Nej nej, det är vad du ska utgå ifrån när du ställer in luftskruven! 1½ varv är orginal och det är det du ska utgå ifrån, pröva både skruva in den och ut den och se om den går någe bättre!
Hmm, jag satte i ett 72 munstycke nu och tog av luftboxen och körde utan luftfilter, gick hur bra som helst, fast ibland när man har kört i typ 10 min, och släpper gasen och ska börja gasa igen så är den seg och kan stanna på 50km ibland
Arkstar skrev:Gör en grundinställning med luftskruven genom att skruva in allt va det går sen när den har bottnat så skruva ut ca ett och ett halvt varv ut!
ska den gå normalt då?
eller ska jag testa med olika munstycke då?
Du får ställa in luftskruven och sedan mixra lite med munstyckerna , själv hade jag testat med 78-80
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Arkstar skrev:Gör en grundinställning med luftskruven genom att skruva in allt va det går sen när den har bottnat så skruva ut ca ett och ett halvt varv ut!
ska den gå normalt då?
eller ska jag testa med olika munstycke då?
Du får ställa in luftskruven och sedan mixra lite med munstyckerna , själv hade jag testat med 78-80
Den går ibland bra och ibland dåligt, den typ drar ivåg ibland som fan men går bara till 45km sen går den kast igen.. sen ibland går den som fan
TrueBorn skrev:Gå upp i storlek i munstycke så är det löst!:)
Fel! går den bra utan luftfilter får den mera luft och den ska också ha mycket bensin då, om du lägger på luftfiltret får den mindre luft och fortfarande mycke bensin. Det du ska göra är att gå ner i munstycke och leka med luftskruven!
Min Aerox går också dåligt, har ett ZX rör å har 72 munstycke, dragen v ring å 4.5 vikter tror ja de e. Men Ibland när den stått ute och de e kallt ute går den dåligt. Fast om jag ställer in den i garaget i några minuter går den bra igen. När den går dåligt kommer ja knappt framåt och toppar typ 30. Den hackar som att ja nästan släpper på gasen å sedan ger den gas igen när man toppar.