Tjena! Idag när jag hade monterat på en ny gasvajer då min andra gick sönder så satte jag tillbaks luftburken på förgasarn och startade den, så när jag startade den så började den vråla och bröla för fullt och lät jättemycket så jag dödade den snabbt.. Efteråt så såg jag att det var som en liten glipa mellan luftburken och förgasarn för att luftburken hade gått sönder där lite.. Tror ni att det var därför den brötade och lätt så mycket? Eller vad tror ni är problemet? Har jag kanske monterat på nått fel? Väldigt tacksam för svar!
david96 skrev:Hur mycket lät den? Går trotteln hela vägen ner? Du hör väl. Vart ifrån de låter och sen kolla vf de gör så och fixa de, ja mycket möjligt
Den lät väldigt mycket, ja toppen på förgasaren är ju på så då är väll trotteln hela vägen nere? Okej tack, tror att den drog tjuvluft ska kolla på det imon.. Tack alla
Att den "vrålade" och "bröla" jättemycket kan vara att den varvade när du startade den. Gick varvtalsmätarn i taket? Om så har du, antagligen, när du monterade nya gasvajern, spänt den alldeles för hårt. Den kan vara kortare än den gamla och då "gasar" den automatiskt.
Been there done that... Kolla om det är samma längd på första vajern som den nya!
Aprilia-Mx skrev:Att den "vrålade" och "bröla" jättemycket kan vara att den varvade när du startade den. Gick varvtalsmätarn i taket? Om så har du, antagligen, när du monterade nya gasvajern, spänt den alldeles för hårt. Den kan vara kortare än den gamla och då "gasar" den automatiskt.
Been there done that... Kolla om det är samma längd på första vajern som den nya!
Har ingen varvtalsmätare. Vajern är 2m lång och bra mycket för lång än vad jag behöver.. När jag startade moppen så hade jag bara monterat på gasvajern på förgasarn inte på gashandtaget.. (ville se så att gasvajern funka) finns det nått sätt att se om jag har spänt den för hårt utan att öppna förgasarn igen? Jag tycker att gasvajern verkade vara och fungera som min gamla innan den gick sönder. Förresten! tror ni det är dåligt för motorn om detta händer? finns det risk för att den skär eller liknande om detta händer igen när jag startar?
Nej finns ingen risk för de och ni som säger tjuvluft, hur kan den dra de om trotteln är i botten och det är glapp vid luftburken? Isåfall skulle den bara få en annan luftmängd senare när han kör