AM6 startar dåligt.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
joar
Farsans gamla zündapp

AM6 startar dåligt.

Inlägg av joar »

Som rubriken säger så här jag en aprilia rx från 03 som startar hyffsat lätt, men när man fått igång den så går den knappt, som om all komp är borta händer inget om man gasar. åste springa och ha växel i så den får upp lite varv, innan den äns orkar driva sig själv. Men när den väl är igång sen, så går den bra! Tips på va som kan vara felet? :)

MvH Joar!
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

För stort munstycke skulle jag gissa på, så att när den är kall så får den perfekt men när den är varm så får den för mycket soppa :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Testa nytt tändstift.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

efter en natts tänkande, så kom jag på att jag skulle kolla värmegraden på tändstiftet, sagt och gjort så gick jag ut i morse. När jag väl hade fått upp tändstiftet, så såg jag till min lättnad att de var värmegrad 9, alltså passande till hyper. När jag bara kör me ostrypt originalrör så visste jag att det måste vara det som var felet. Jag letade upp ett tändstift i hopp om att det skule vara runt värmegrad 7, men de var 8. Jag putsade upp det, och testade starta, det var fortfarande samma problem, men inte alls lika mycket! så alltså behöver jag ett ennu kallare tändstift! :)

Slutsats, kolla alltid noga på värmegraden, det spelar stor roll!

Men tack ändå för svaren, hoppas moppen vill fungera nu! <3
Skriv svar