21mm kommer inte vara för litet, det blir bra om du ska köra gata och inte vill ha den absoluta maxeffekten av setupen, men givetvis kommer den gpå bättre med större och få mer HK
ProTeam skrev:21mm kommer inte vara för litet, det blir bra om du ska köra gata och inte vill ha den absoluta maxeffekten av setupen, men givetvis kommer den gpå bättre med större och få mer HK
Men kommer dom andra föggarna funka till orginal tanken som har vakum grej?
Det står antagligen på den hemsidan du beställer ifrån fall det är vakumannslutning.. Men vet själv av egen erfarenhet att 21mm blackedition förgasaren har har vakumannslutning och mopeden rullade verkligen på bra med den förgasaren Den räcker got och väl med den, väljer du en för stor så kan den bli lite blöddrig i starter mm men skall nog gå bra med en 24 förgasare. Men som ProTeam skriver så får man ut lite med HK utav motorn om man väljer en lite större förgasare men det är abbsolut inte nödvändigt
Frullen_91 skrev:Det står antagligen på den hemsidan du beställer ifrån fall det är vakumannslutning.. Men vet själv av egen erfarenhet att 21mm blackedition förgasaren har har vakumannslutning och mopeden rullade verkligen på bra med den förgasaren Den räcker got och väl med den, väljer du en för stor så kan den bli lite blöddrig i starter mm men skall nog gå bra med en 24 förgasare. Men som ProTeam skriver så får man ut lite med HK utav motorn om man väljer en lite större förgasare men det är abbsolut inte nödvändigt
angånde vakum slagen så satt min i insuget, är det fel?
Beje: Vad twostroke säger går jag 3% efter.
Enligt stage6 (Som gör cylindrarna) så äre 19-24 mm som gäller.
Större än det går men vid 28mm blire för stort
17,5mm är för litet!
//Holma
det kvittar vilken förgasare du har bara du har över 19mm. Dz2 här på forumet körde innan 50cc org aerox motor med 21mm förgasare det handalar bara om hur du ställer inte förgasaren med vilka munstycken du har osv
hahahah nu har jag suttit och kört hela helgen (18,3 mil exakt) men 17,5 å de går hur bra som helst!;) så de e inga problem att köra med 17,5 bara att du får inte ut all effekt!