Förgasare hjälp fort

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Dentar
Elmoped

Förgasare hjälp fort

Inlägg av Dentar »

har orginal förgasare , orginal munstycke (dellerto 12mm å 72) på aerox den överflödar när man kör llåter inte ratta ratta ratta ta som den ska bara när man nästan står stilla (dålig tomgång) men endå svin svårstartad kan itne gasa för då dör den direkt och måste endå ha max choke för att den ska gå igång så måste jag varva sviiin sakta och att få den att gå frammåt tar allt emellan 30 min till 1 timme, lite segt att göra detta varje morgon

mitt trim ligger på Hebo variator Hebo vikter 4.3 tror jag leovince rör (urpluggat)sportluftfilter dragenV-ring orginal cylinder

dags för annat munstycke? ingen skit ngn stans gått igenom hela moppen och nytt tändstift
Haapis
Svårstartad skrothög

Re: Förgasare hjälp fort

Inlägg av Haapis »

Dentar skrev:har orginal förgasare , orginal munstycke (dellerto 12mm å 72) på aerox den överflödar när man kör llåter inte ratta ratta ratta ta som den ska bara när man nästan står stilla (dålig tomgång) men endå svin svårstartad kan itne gasa för då dör den direkt och måste endå ha max choke för att den ska gå igång så måste jag varva sviiin sakta och att få den att gå frammåt tar allt emellan 30 min till 1 timme, lite segt att göra detta varje morgon

mitt trim ligger på Hebo variator Hebo vikter 4.3 tror jag leovince rör (urpluggat)sportluftfilter dragenV-ring orginal cylinder

dags för annat munstycke? ingen skit ngn stans gått igenom hela moppen och nytt tändstift
vad har du för munstycke nu?
och vad är original munstycke?
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

du kan alltid ta av tändstifter och kolla färgen på det ser du metalen äre för litet obs gör detta efter du kört lite 10 min
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

byt munstycket
fattar inte varför ingen gör det nuförtiden när de trimmar
10-15 storlekar större vid effektrör
och 10-15 till vid sportluftfilter

byter du inte kommer cylindern ta skada pga för dålig kylning/smörjning då bensinen har en kylande effekt

och då kan kolven expandera fortare än cylindern och nypa fast i loppet= värmenypning
kan kännas som moppen går slöare och slöare och blir svårstartad tills den inte kanske inte fungerar längre

eller att de blir tvärstopp

och då kan sakerna ta skada så att allting skär ihop bara så du vet...
Powerered by BRL
Folke33
Elmoped

Inlägg av Folke33 »

10-15 storlekar vid bara effektrör är lite att ta i....2-4 storlekar brukar räcka. Har du sen sportfiltret oxå på , så skulle jag börja på ca 100-munstycke o sen läsa av stiftet.

Som du har det nu kommer du att skära din cylinder ganska snart......
J.R.P.
Låst