fel på broms Rieju drac 00

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Nilsson//Albin1
Elmoped

fel på broms Rieju drac 00

Inlägg av Nilsson//Albin1 »

tja jag bytte broms klossar på min Rieju. och sen skulle jag lufta dom den bakre gick bra men fram har jag luftat och luftat och luftat men den tar inte ens när jag trycker in handtaget hel och hållet någon som vet vad felet är ????
Senast redigerad av Nilsson//Albin1 den 15 december 2012, 19:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
theander
Svårstartad skrothög

Inlägg av theander »

har du testat att trycka in och ut broms handtaget för att bygga upp tryck ? testa att pumpa broms handtaget flera gånger o kolla om de blir något tryck som byggs upp :)
,oppe
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Vet inte varför man ska behöva lufta om man bara har bytt klossarna?!!
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Niklas Berntsson skrev:Vet inte varför man ska behöva lufta om man bara har bytt klossarna?!!
Ne de behövs inte, men han har nog lossat hela oket
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Fixa till rubriken så den är liite mer informationsgivande! :)

Flyttar även tråden då det är felpost.
Nilsson//Albin1
Elmoped

Niklas Berntsson skrev:Vet inte varför man ska behöva lufta om man bara har bytt klossarna?!!
jag lossade klossarna och sen tog det några dar innan jag satte dit dom och då hade jag fått luft i systemet.
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Hur lyckades du få in luft i systemet? Det händer ju liksom inte om man inte skruvar isär oket, lossar slangen eller luftningsnippeln... och inget av dom alternativen har man anledning att göra för att byta klossar.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Nilsson//Albin1
Elmoped

när jag hade bort klossarna ramlade broms kolvarna ut så det ran ut olja och efter det så fyllde jag på med mera olja och då sluta den funka jag har luftat men den funkar endå inte
Skriv svar