1 finns en tråd för detta och 2 vi behöver mycket mer info fall vi ska kunna vf just dem och ha argument... Även bilder vore bra
Sen vad är midrace? Vissa tycker att en kina 50 sport med rör är midrace, men av de lilla jag vet om dem hade jag valt derbin, roligare att växla annars sitter man ju bara och rör på handleden
david96 skrev:1 finns en tråd för detta och 2 vi behöver mycket mer info fall vi ska kunna vf just dem och ha argument... Även bilder vore bra
Sen vad är midrace? Vissa tycker att en kina 50 sport med rör är midrace, men av de lilla jag vet om dem hade jag valt derbin, roligare att växla annars sitter man ju bara och rör på handleden
syftar inte på sådana midrace, utan portad 70cc s6 racing, med en motoforce vev, yasuni c21 m.m.
Det jag även tänkte är att det kan vara skönare med 30moped.
har haft både runner och en Derbi.
runnern var otroligt skön att köra, även orginal. den är väldigt bekväm, stabil och pålitlig. hade inga problem alls med den.
derbin, kul att växla men min var konstig i växellådan/kopplingen men jävligt gött att växla.
Svårt val men jag hade nog satsat på runnern
mvh martin
Plocka bort skylten så har du en 30-moped typ, spelar väl inte så stor roll när den är trimmad.. Tagen vill du ju inte bli av polisen iallafall och midracetrimmet blir nog dyrare att bli av med än de 500kr böter för skylten
Så jag hade nog satsat på derbin, men tror inte du blir missnöjd vilken du än tar
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
tror han inte vet vad midrace är Detta är typ midrace setup Cylinder: Stage6 Racing 70cc
Rör: Avstämt - Abg / Yasuni C20
Förgasare: Kehin PWK 24mm
Reedblock: Stage6 V-force3
Variator: Malossi Overrange + remskor
Koppling: Malossi Delta-Clutch
Vev: Stage6 R/T
Rem: Malossi Kevlar
Tändning: Itakit racing
chrillez skrev:tror han inte vet vad midrace är Detta är typ midrace setup Cylinder: Stage6 Racing 70cc
Rör: Avstämt - Abg / Yasuni C20
Förgasare: Kehin PWK 24mm
Reedblock: Stage6 V-force3
Variator: Malossi Overrange + remskor
Koppling: Malossi Delta-Clutch
Vev: Stage6 R/T
Rem: Malossi Kevlar
Tändning: Itakit racing
Jag skulle vilja säga att det där är mer än midrace.. Körde motoforce vev i min slider med Polini Corsa och den cylindern är indelad i "race" kategorin. Så underskatta inte före du testat!
chrillez skrev:tror han inte vet vad midrace är Detta är typ midrace setup Cylinder: Stage6 Racing 70cc
Rör: Avstämt - Abg / Yasuni C20
Förgasare: Kehin PWK 24mm
Reedblock: Stage6 V-force3
Variator: Malossi Overrange + remskor
Koppling: Malossi Delta-Clutch
Vev: Stage6 R/T
Rem: Malossi Kevlar
Tändning: Itakit racing
Jag skulle vilja säga att det där är mer än midrace.. Körde motoforce vev i min slider med Polini Corsa och den cylindern är indelad i "race" kategorin. Så underskatta inte före du testat!
Nae, det är inte mer än miderace. Polini corsa är inte så överdrivet vass cylinder. Ganska lågvarvig.
chrillez skrev:tror han inte vet vad midrace är Detta är typ midrace setup Cylinder: Stage6 Racing 70cc
Rör: Avstämt - Abg / Yasuni C20
Förgasare: Kehin PWK 24mm
Reedblock: Stage6 V-force3
Variator: Malossi Overrange + remskor
Koppling: Malossi Delta-Clutch
Vev: Stage6 R/T
Rem: Malossi Kevlar
Tändning: Itakit racing
Jag skulle vilja säga att det där är mer än midrace.. Körde motoforce vev i min slider med Polini Corsa och den cylindern är indelad i "race" kategorin. Så underskatta inte före du testat!
Polini Corsa är definitivt ingen midrace cylinder.
Jag hade iaf valt Derbin.
Roligare med växlar helt enkelt och scooter är rolig om man stuntar eller om man bara typ "kör sönder" moppen.
ic0rn. klarar en motoforce vev en midrace så är den slö+ Det är inte cylindern som bestämmer katogori. Du ska ju ha Typ Italkit tändning 24+ förgasare, Overange variator kit samt koppling, osv räcker inte bara med cylinder...................
chrillez skrev:tror han inte vet vad midrace är Detta är typ midrace setup Cylinder: Stage6 Racing 70cc
Rör: Avstämt - Abg / Yasuni C20
Förgasare: Kehin PWK 24mm
Reedblock: Stage6 V-force3
Variator: Malossi Overrange + remskor
Koppling: Malossi Delta-Clutch
Vev: Stage6 R/T
Rem: Malossi Kevlar
Tändning: Itakit racing
Jag skulle vilja säga att det där är mer än midrace.. Körde motoforce vev i min slider med Polini Corsa och den cylindern är indelad i "race" kategorin. Så underskatta inte före du testat!
Nae, det är inte mer än miderace. Polini corsa är inte så överdrivet vass cylinder. Ganska lågvarvig.
Well, enligt sidan som jag inte kan hitta just nu, har för mig det var speedline, som hade delat in cylindrarna i olika kategorier, och i "race-kategorin" fanns Corsan. Jag skulle vilja säga att ni har LITE för höga förhoppningar på vad midrace är. Och ifall ni vill säga att den setupen du länka är midrace måste jag säga att det är den sjukaste midrace setupen jag sett(dock trycker cylindern ner setupen).
chrillez skrev:Ja men lyssna här ! finns hyper cylindrar men, man behöver mer än det så som hyper vev hyper tändning en cylinder räcker inte !
Gumman, jag vet hur det funkar. Jag äger en så kallad "hyper" själv. Men jag tycker att det är bland de sjukaste midrace setupens jag sett. Och du kan köra hyper på orginaltändning med!
Har för mig att midrace är runt 14-17hk. (OBS inga exakta siffror, var så länge sen jag kollade upp det) Och vidare på det är hyper. Sen är det lite annat som spelar roll med. Men inte lika viktigt.
chrillez skrev:tror han inte vet vad midrace är Detta är typ midrace setup Cylinder: Stage6 Racing 70cc
Rör: Avstämt - Abg / Yasuni C20
Förgasare: Kehin PWK 24mm
Reedblock: Stage6 V-force3
Variator: Malossi Overrange + remskor
Koppling: Malossi Delta-Clutch
Vev: Stage6 R/T
Rem: Malossi Kevlar
Tändning: Itakit racing
Jaha, men vad synd.. Ta och lär mig vetja! Den klarar 15000 varv, vilket jag tycker är tillräckligt.. Men din midrace setup kanske är världens bästa om det inte räknas som hyper
Dessutom finns en millenium mvt tändning, s6 membran o.s.v. Orkar inte slösa min tid på att bevisa att jag har en aning om vad jag pratar om.
Senast redigerad av ibbec den 12 december 2012, 21:28, redigerad totalt 1 gånger.
chrillez skrev:ic0rn. klarar en motoforce vev en midrace så är den slö+ Det är inte cylindern som bestämmer katogori. Du ska ju ha Typ Italkit tändning 24+ förgasare, Overange variator kit samt koppling, osv räcker inte bara med cylinder...................
Ska jag komma med ett vettigt svar till dig, så för det första så spelar skicket på de båda mopederna en väldigt stor roll. Är tex derbin fräschare och allmänt välvårdad, och Gileran har mycket slitdelar, repig etc etc, så är ju självklart derbin mer värd i pengar. Skicket spelar den största rollen, jämför priserna mellan de två mopederna, vad får du för det pris som säljaren kräver? Tycker du att de är värda det priset som är satt för det skicket som den är i? Självklart ska du ju givetvis pruta också, men skick mässigt skulle jag tittat på för det första, har mopeden alla original delar kvar är det också ett plus, då en moped ALLTID är värd mer i original utförande än när den är trimmad och stylad. Så gämför de olika och reflektera över VAD du får för de priserna som säljarna vill ha. Personligen tycker jag att växlat är mycket roligare, tröttnade snabbt på min aerox, det är inte roligt i längden att bara sitta och gasa, sen är Derbi en fin moped i övrigt, skön att köra etc etc. Men som sagt, titta pris, skick! Hoppas du väljer med nogrannhet nu, så ska du se att du nog inte ångrar dig i slutändan. Har nu en Derbi och är relativt nöjd med den, utan tvekan roligare än scooter.