DEA!! skrev:Okej.. Men är det det som leder till att jag inte träffar dom? Utan att skotten typ går rakt igenom?
Så kan man se på saken. Jag har för mig att när man har hög ping och laggar mycket så blir hitboxen (träffytan på motståndarna mindre) och det blir i stort sätt omöjligt att döda. Har själv haft så, man skjuter med sniper på en spelare som står still, sedan tar det en sekund innan han dör, hinner han flytta på sig överlever han :/
derbiofc skrev:
Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Det beror ju även på prestandan på datorn. Har du samma dator? Har du många program igång osv. Brukar ligga på max FPS runt 450-500 men nu har jag typ virus så nu är min FPS typ 20... Ska även tillägga att jag har 100Mbit bredband, så det är inte bredbandet...
derbiofc skrev:
Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
derbiofc skrev:
Fatzy skrev:Det beror ju även på prestandan på datorn.
Jag vill inte få det att gå ihop riktigt, datorns prestanda har väl ingenting med pingen att göra...
TS; har du trådlöst eller ...trådat... internet?
Hittade denna text i en tråd på flashback
Hastigheten på Internet och ping är två vitt skilda saker.
Ping beror på hur många hopp som krävs innan du hamnar hos servern.
Ju lägre ping desto färre hopp.
Det du söker är bra peering.
Om du har 1000/1000 spelar i sammanhanget ingen roll om du har dålig peering, du kan fortfarande ha en ping på 100ms.
Du kan däremot ha bra ping fast du har 2mbit och bra peering.
tänkte att det kanske kunde vara nyttigt att läsa för nån...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Eftersom vi bor på landet kunde vi inte ha Telia (telia har sabbat sina chanser, rena skiten). Då kom endast nödsamtal. Så vi bytta till Net1 som kör på dom frekvenserna "endast nödsamtal" ligger på. Sen trådat från den routern/modemet eller va fan det är.
Fatzy skrev:Det beror ju även på prestandan på datorn.
Jag vill inte få det att gå ihop riktigt, datorns prestanda har väl ingenting med pingen att göra...
Om du har bra bredband och en sämre dator så får du inte ut maximalt av ditt bredband. Samma sak om du har många program igång (kanske speciellt mest då) så kan inte datorn fokusera på spelet fullt ut och då börjar man lagga lite smått. Har du igång t.ex. skype, spotify, några flikar på internet, steam och utorrent så måste datorn även fokusera på dessa.
(nyvaken, så kanske inte så bra förklarat. Ber om ursäkt isf)
derbiofc skrev:
derbiofc skrev: