högt ping på Cod 1

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

högt ping på Cod 1

Inlägg av DEA!! »

Tjenare!

Slutade spela cod 1 för ungefär ett år sedan, då hade vi 0.25Mb bredband.

Har börjat spela igen denna vecka med nytt bredband ~1Mb. Men grejen är den att jag nu har ett bra mycket högre ping än innan. Varför?

Äre detta som leder till att jag inte träffar? Eller alltså jag träffar ju, men dom tar ingen skada...

MVH
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Du har sämre svarstid, men bättre bandbredd :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Okej.. Men är det det som leder till att jag inte träffar dom? Utan att skotten typ går rakt igenom?
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

Har inte just spelat cod men när det gäller cs så går det inte om du är inne på en rysk server, då reggar i skotten det minsta.

Så kolla om du är inne på en svensk server eller en i närheten så du inte sitter och spelar på en som ligger i Rumänien tex :)
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Grejen är den att det typ inte finns några andra svenskar som spelar det.. Har sett typ.. 1.
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

DEA!! skrev:Okej.. Men är det det som leder till att jag inte träffar dom? Utan att skotten typ går rakt igenom?
Så kan man se på saken. Jag har för mig att när man har hög ping och laggar mycket så blir hitboxen (träffytan på motståndarna mindre) och det blir i stort sätt omöjligt att döda. Har själv haft så, man skjuter med sniper på en spelare som står still, sedan tar det en sekund innan han dör, hinner han flytta på sig överlever han :/
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Exakt samma fenomen, helt hopplöst. innan jag slutade var jag relativt bra, men nu går det åt skogen.. konstigt nog.

Förstår inte hur det kan vara smäre utskick nu när det är ett snabbare bredband?
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Det beror ju även på prestandan på datorn. Har du samma dator? Har du många program igång osv. Brukar ligga på max FPS runt 450-500 men nu har jag typ virus så nu är min FPS typ 20... Ska även tillägga att jag har 100Mbit bredband, så det är inte bredbandet...
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
PalzaR
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PalzaR »

Lånar tråden lite hur får man mindre Ping på css/ vad sk man skriva i konsolen??
Bild
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

PalzaR skrev:Lånar tråden lite hur får man mindre Ping på css/ vad sk man skriva i konsolen??
http://lmgtfy.com/?q=Lower+ping+in+Css
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

det är tiden det tar att skicka information från din dator till servern och tilbaka det är din ping till hosten som suger
Quattro lyfe
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Fatzy skrev:Det beror ju även på prestandan på datorn.
Jag vill inte få det att gå ihop riktigt, datorns prestanda har väl ingenting med pingen att göra...

TS; har du trådlöst eller ...trådat... internet?

Hittade denna text i en tråd på flashback
Hastigheten på Internet och ping är två vitt skilda saker.
Ping beror på hur många hopp som krävs innan du hamnar hos servern.
Ju lägre ping desto färre hopp.
Det du söker är bra peering.
Om du har 1000/1000 spelar i sammanhanget ingen roll om du har dålig peering, du kan fortfarande ha en ping på 100ms.
Du kan däremot ha bra ping fast du har 2mbit och bra peering.
tänkte att det kanske kunde vara nyttigt att läsa för nån...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Eftersom vi bor på landet kunde vi inte ha Telia (telia har sabbat sina chanser, rena skiten). Då kom endast nödsamtal. Så vi bytta till Net1 som kör på dom frekvenserna "endast nödsamtal" ligger på. Sen trådat från den routern/modemet eller va fan det är.

Samma dator, något segare.

vad är peering?
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

CaToXXo skrev:
Fatzy skrev:Det beror ju även på prestandan på datorn.
Jag vill inte få det att gå ihop riktigt, datorns prestanda har väl ingenting med pingen att göra...
Om du har bra bredband och en sämre dator så får du inte ut maximalt av ditt bredband. Samma sak om du har många program igång (kanske speciellt mest då) så kan inte datorn fokusera på spelet fullt ut och då börjar man lagga lite smått. Har du igång t.ex. skype, spotify, några flikar på internet, steam och utorrent så måste datorn även fokusera på dessa.

(nyvaken, så kanske inte så bra förklarat. Ber om ursäkt isf)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

ingen fara!

Inga andra program igång, det är grejen..
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Kan du ha virus? Det skulle kunna förklara den dåliga pingen isf :|
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd

Inlägg av Karlsson_98 »

Jag hade oxå 0.25 mb bredband och då lagga det som fan på mw2.
Men nu fick vi 1 mb bredband och då ligger pingen på cirka 90-110. :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

det beror ju givetvis även på hur många som spelar på den servern. Men oftast snittar jag 140, när dom andra ligger under 100. Men jag laggar inte..
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Nackdelen med att bo på landet tyvär :)

Ot: hur klarar ni er med 1mb? jag får typ damp när jag har 30 :shock:
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

de beror på att de e få som spelar cod 1 och de servrar som ligger uppe är oftast ligger lång iftån (usa, riyssland mm...)
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

usa vet jag inte, aldrig spelat med någon annan som bor utanför europa.

Först hade vi 0.07Mb, sen 0.25, sen nu 1 :) sneppet mellan 0.25 o 1 var sjukt i mina ögon :O
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

DEA!! skrev:usa vet jag inte, aldrig spelat med någon annan som bor utanför europa.

Först hade vi 0.07Mb, sen 0.25, sen nu 1 :) sneppet mellan 0.25 o 1 var sjukt i mina ögon :O
hur fan kan du klara dig med 1mb/s ?!?! jag hade 16 förut och tyckte de va skit segt!! men nu har jag fiber och 100 mb/s så nu är jag nöjd
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Sitter ju inte dygnet runt som en stadsbo. Blir lite bitter på ungdomen som inte kan klara sig utan internet, mobil osv.
Skriv svar