Vart ligger du nu i vikt?MrAndersson skrev:Ny månad, julen närmar sig, lovet närmar sig!
Jävlar vad de går bra igen nu, resultat som bara den. ca 5 månaders bulk kvar sen kör vi på deff!
Hoppas på en vikt ökning på minst 8kg tills deffen.

Vart ligger du nu i vikt?MrAndersson skrev:Ny månad, julen närmar sig, lovet närmar sig!
Jävlar vad de går bra igen nu, resultat som bara den. ca 5 månaders bulk kvar sen kör vi på deff!
Hoppas på en vikt ökning på minst 8kg tills deffen.
Just nu ligger ja väll på runt 74kg.DEA!! skrev:Vart ligger du nu i vikt?MrAndersson skrev:Ny månad, julen närmar sig, lovet närmar sig!
Hoppas på en vikt ökning på minst 8kg tills deffen.du satsar med andra ord för beachen 2013?
Va själv sjuk i ca 1 vecka gick ner 5 kg bla bla, skrivit de tidigare.DEA!! skrev:Som tur är så ökas detta relativt snabbt då man varit sjuk.
Som jag skrev så är det ett mål!difaren skrev:Ser ganska tungt ut för en "nybörjare" ..men kör på.
Jaha, ja vad ska du köra på under så länge, det är ett tips att pröva detta schema.. vi säger 1 vecka.. se hur mycket du klrar av.Boomer skrev:Som jag skrev så är det ett mål!difaren skrev:Ser ganska tungt ut för en "nybörjare" ..men kör på.
Pallar inte skriva scheman eller liknande. Men mitt tips är väll att köra alla "stora övningar" och alla basövningar! Såsom Knöböj, mark, bänk, militär press, chins, pullups, benpress osv osv! Du förstår antagligen hur jag tänker!DEA!! skrev:bara för att det var zyzz som gjorde det behöver inte det bevisa att det är lika preparerat för dig. Tipsar dig om att börja träna som du känner någon månad iaf, sen kan du testa det där.
Förövrigt skulle jag vilja ha lite tips till kommande år. Har tänkt att bygga ännu mer hela 2013, sen 2014 börja deffa.
Men skulle vilja ha scheman+matscheman för att bli stark o grov.
För muskelmass ökande så ska du köra allt du orkar i 3X 8-12. Har NIU handboll så jag får scheman osv, så detta året ska vi köra det jag nyss skrev (3x 8-12).DEA!! skrev:bara för att det var zyzz som gjorde det behöver inte det bevisa att det är lika preparerat för dig. Tipsar dig om att börja träna som du känner någon månad iaf, sen kan du testa det där.
Förövrigt skulle jag vilja ha lite tips till kommande år. Har tänkt att bygga ännu mer hela 2013, sen 2014 börja deffa.
Men skulle vilja ha scheman+matscheman för att bli stark o grov.
rrxaffe skrev:Jadu kan ja lova! Känner bara bröst, lite triceps ibland men väldigt sällan då jag hittat helt rätt teknik o ställning för mig på dessa vikter!MrAndersson skrev:Isolerar du bröstet bra i utförandet då?DEA!! skrev:dock så ser jag inte någon större volym i brösten! Någon som vet varför eller kan ge mig tips på o öka dem i volym?
Där håller jag inte med till 100%!GasresarN skrev:Olika kroppar reagerar olika på tunga / lätta vikter. Men med 3x8 reps på 60 så orkar du utan tvekan 75-80kg 2reps x 4set eller liknande. Då får du fluffiga och explosiva muskler, pressa snabbt upp och långsamt ner. Då får du utan tvekan (Dom absolut flesta) volym.MrAndersson skrev: dock så ser jag inte någon större volym i brösten! Någon som vet varför eller kan ge mig tips på o öka dem i volym?
Men om det inte skulle funka så pröva tvärt om! Lägre vikter, och sinnessjukt många reps. Kai Greene är ett bra exempel, jag tar samma, ibland mer vikter än han. Dock så är han ju ''aningen'' större... ^^
Tänk på variationen också!MrAndersson skrev:Där håller jag inte med till 100%!GasresarN skrev:Olika kroppar reagerar olika på tunga / lätta vikter. Men med 3x8 reps på 60 så orkar du utan tvekan 75-80kg 2reps x 4set eller liknande. Då får du fluffiga och explosiva muskler, pressa snabbt upp och långsamt ner. Då får du utan tvekan (Dom absolut flesta) volym.MrAndersson skrev: dock så ser jag inte någon större volym i brösten! Någon som vet varför eller kan ge mig tips på o öka dem i volym?
Men om det inte skulle funka så pröva tvärt om! Lägre vikter, och sinnessjukt många reps. Kai Greene är ett bra exempel, jag tar samma, ibland mer vikter än han. Dock så är han ju ''aningen'' större... ^^
3-7 reps=Mestadels styrka
8-12 reps=Mestadels volym
12-20=Mestadels uthållighet.
Finns säkert undantag som Kai Greene som du säger som växer mest vid högreps övningar.
Jag själv växer dock mest mellan 8-10 reps/set. Övriga kroppen växer i massa vid dessa reps, därför ja undrar varför inte tuttarna gör de också. Eller kommer dom snart? Kanske lägger sig lite "under" först för o sedan ge volym?
Angående högreps övningar så nej, simmade förut o då va de extremt mycket högreps övningar/uthållighets övningar. O då växte ja inte blev bara "senigare" och mer uthållig i just dom musklerna vi träna mycket då!
Jadå, redan ändrat mitt schema 2 gånger under 3 månader. Så musklerna får inte vänja sig, dom ska chockas varje pass! Därför kör ja olika reps, övningar, vilotid osv varje pass! Dock så ligger repsen mellan 8-12 varje gång!rrxaffe skrev:Tänk på variationen också!MrAndersson skrev:Där håller jag inte med till 100%!GasresarN skrev: Olika kroppar reagerar olika på tunga / lätta vikter. Men med 3x8 reps på 60 så orkar du utan tvekan 75-80kg 2reps x 4set eller liknande. Då får du fluffiga och explosiva muskler, pressa snabbt upp och långsamt ner. Då får du utan tvekan (Dom absolut flesta) volym.
3-7 reps=Mestadels styrka
8-12 reps=Mestadels volym
12-20=Mestadels uthållighet.
Finns säkert undantag som Kai Greene som du säger som växer mest vid högreps övningar.
Jag själv växer dock mest mellan 8-10 reps/set. Övriga kroppen växer i massa vid dessa reps, därför ja undrar varför inte tuttarna gör de också. Eller kommer dom snart? Kanske lägger sig lite "under" först för o sedan ge volym?
Angående högreps övningar så nej, simmade förut o då va de extremt mycket högreps övningar/uthållighets övningar. O då växte ja inte blev bara "senigare" och mer uthållig i just dom musklerna vi träna mycket då!
Ja, körde först ett "uppvärmnings schema" där jag kom igång igen efter 16 månaders uppehåll i ca 1 månad. Sedan bytte jag schema till de jag kör på nu "byggamusklersnabbtsomfan schema". Ska dock byta schema efter nyår igen. Maximala tiden med samma schema för maximal muskelökning är 3 månader. Vilket jag kört ungefär efter nyår.difaren skrev:Andersson: Har du bytt schema 2 gånger på 3 månader?
Ja, just nu under bulk går jag på gainer efter passet. Delvis för o få i mig ämnen direkt efter passet så jag håller mig tills ja kommer hem. Annars äter jag vanlig mat i massor.GasresarN skrev:Föresten, tar ni några kosttillskott? Själv tar jag bara ett vassle protein, Whey fx en gång om dagen och efter träning. Funderar på att kanske börja med gainer också pga lathet, orkar inte alltid laga till värsta kolhydratsmålet så då skulle ju gainer underlätta!
vf käkar du kreatin under deff? visst du får synliga muskler men dem blir även sämre på ta upp syre vilket gör så att du får sämre kondition och hoppas du springer mycket under deffMrAndersson skrev:Ja, just nu under bulk går jag på gainer efter passet. Delvis för o få i mig ämnen direkt efter passet så jag håller mig tills ja kommer hem. Annars äter jag vanlig mat i massor.GasresarN skrev:Föresten, tar ni några kosttillskott? Själv tar jag bara ett vassle protein, Whey fx en gång om dagen och efter träning. Funderar på att kanske börja med gainer också pga lathet, orkar inte alltid laga till värsta kolhydratsmålet så då skulle ju gainer underlätta!
Sen under deff är de, protein o kretin som gäller!
nej, bara kreatin, det har funktionen att svälla upp musklerna genom att göra så dem suger åt sig till mer vatten etc och gör även så dem tar upp syre sämre, vet ej exakt, men inte bra fall du tränar konditionDEA!! skrev:kosttilsskot, nej va?