Sätta på v-ringen Yamaha slider?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
LaSlidur
Svårstartad skrothög

Inlägg av LaSlidur »

Betamekk skrev:Eeh så den ska sitta På den dära distansen. Men om man gör det så flr ju inte renmen platts om den inte sitter uppe på v ringen. Kan jag få någons nummmer så jag kan fota lite... Tack för svaren btw
skickade mitt nummer i pm
slidermekka
Elmoped

Inlägg av slidermekka »

Grejen är att allt får inte plats om dom ska ligga bredvid varann om remmen ska ligga på v-ringen får de plats men då märker jag inte att top speeden försämras som den ska..
LaSlidur
Svårstartad skrothög

Inlägg av LaSlidur »

slidermekka skrev:Grejen är att allt får inte plats om dom ska ligga bredvid varann om remmen ska ligga på v-ringen får de plats men då märker jag inte att top speeden försämras som den ska..
'

Remmen ska ligga på vringen, den kommer varva mkt mer o sänka topp farten lite.. O varför kör du med zx om du har vring på?
slidermekka
Elmoped

Inlägg av slidermekka »

För jag är ute efter axx men vill köra lagligt (52 km/h) och med Zx röret hör den runt 70 och efter jag har frågat runt lite ska den tydligen göra 50-55 med v- tingen på. Tror du inte det stämmer?
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Betamekk skrev:Eeh så den ska sitta På den dära distansen. Men om man gör det så flr ju inte renmen platts om den inte sitter uppe på v ringen. Kan jag få någons nummmer så jag kan fota lite... Tack för svaren btw
Ringen ska sitta uppepå distansen, du måste trycka ihop kopplingen lite så du får lite slak på remmen. Sen måste du vara noga att allt hamnar så långt in som möjligt.
Helt Räser
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög

Inlägg av Betamekk »

Får ni mina mess eller????
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
LaSlidur
Svårstartad skrothög

Inlägg av LaSlidur »

Betamekk skrev:Får ni mina mess eller????
Den ska sitta så :)
slidermekka
Elmoped

Inlägg av slidermekka »

Men tror ni den kommer gå runt 50 med v- ring på och med Zx rör:)?
LaSlidur
Svårstartad skrothög

Inlägg av LaSlidur »

slidermekka skrev:Men tror ni den kommer gå runt 50 med v- ring på och med Zx rör:)?
Nej
slidermekka
Elmoped

Inlägg av slidermekka »

Hur snabbt kommer den gå med Zx rör och v-ringen på med 4,25 grams vikter?? Vill inte att den ska gå mer än 55
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög

Inlägg av Betamekk »

Tack för hjälpen gubbs;)
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
slidermekka
Elmoped

Inlägg av slidermekka »

ingen som har en uppfattning om vad den kan gå med Zx rör 4,25 vikter och med v-ringen i? om den går snabbare än 55 vad kan jag mer göra för att förmiska farten lite?
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Remmen ska ligga uppepå.
Helt Räser
slidermekka
Elmoped

Inlägg av slidermekka »

mm har förstått tack för hjälpen.. men har någon en uppfattning av vad min slider gör med setupen 4,25 vikter v-ring kvar zx rör???
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

slidermekka skrev:mm har förstått tack för hjälpen.. men har någon en uppfattning av vad min slider gör med setupen 4,25 vikter v-ring kvar zx rör???
Testa? Nu när du vet hur man gör, och fått det förklarat in i minsta detalj, så gå ut och släng ihop grejerna och kolla hur fort den går!
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
slidermekka
Elmoped

Inlägg av slidermekka »

haha bra svar bara det att det e is ute
Skriv svar