twintips längd?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Granberg
Avstängd
Inlägg: 323
Blev medlem: 31 oktober 2012, 22:30
Ort: dala-järna

twintips längd?

Inlägg av Granberg »

tjenare, tänk å köpa nya skider av en polare men dom är nästan lika långa som mig (177) kör ju en hel del park inte så mycket för rails men hoppar en hel del, så nån som har lite mer kunskap än jag om de här så släng gärna iväg ett svar =)
KLEMAN67
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 21 mars 2012, 17:19

Inlägg av KLEMAN67 »

Nästan lika långa som dig är perfekt i parken!
Användarens profilbild
Aerox nr1
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 15 april 2012, 16:19
Ort: katrineholm

Inlägg av Aerox nr1 »

Hur lång är din polare då?
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd
Inlägg: 323
Blev medlem: 31 oktober 2012, 22:30
Ort: dala-järna

Inlägg av Granberg »

okey men ska dom vara hårda eller mjuka om man ska hoppa?
KLEMAN67
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 21 mars 2012, 17:19

Inlägg av KLEMAN67 »

Det är en smaksak men jag föredrar mjuka :)
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd
Inlägg: 323
Blev medlem: 31 oktober 2012, 22:30
Ort: dala-järna

Inlägg av Granberg »

Aerox nr1 skrev:Hur lång är din polare då?


typ 185
Användarens profilbild
Aerox nr1
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 15 april 2012, 16:19
Ort: katrineholm

Inlägg av Aerox nr1 »

Granberg skrev:
Aerox nr1 skrev:Hur lång är din polare då?


typ 185
Hur är dom för honom då? För långa/korta?
Ezkils
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 17 mars 2012, 11:16

Inlägg av Ezkils »

Eftersom dom är böja i båda ändarna så känns dom kortare, är du van vid att åka och är duktig tycker jag att du ska ha i ungefär din längd, finns även många (tex henrik harlaut) som kör med rätt mycket längre skidor än sig själv. Om du inte vet vem det är kan du ju söka på hans namn på youtube och se vad han klarar av med skidor som är längre än han själv ;)
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd
Inlägg: 497
Blev medlem: 22 maj 2012, 13:12
Ort: Jönköping

Inlägg av Rieju_Jacob »

Finns ingen speciell längd utan dom ska va som du tycker är skönt ;)
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd
Inlägg: 323
Blev medlem: 31 oktober 2012, 22:30
Ort: dala-järna

Inlägg av Granberg »

Ezkils skrev:Eftersom dom är böja i båda ändarna så känns dom kortare, är du van vid att åka och är duktig tycker jag att du ska ha i ungefär din längd, finns även många (tex henrik harlaut) som kör med rätt mycket längre skidor än sig själv. Om du inte vet vem det är kan du ju söka på hans namn på youtube och se vad han klarar av med skidor som är längre än han själv ;)


ja, jag är ju inte nybörjare om man säger så drar väl typ back å så men aa jag vet vem de är, men då blir nog dom alldeles utmärkt men vet du vad som e bra om man ska ha hårda eller mjuka :S
Ezkils
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 17 mars 2012, 11:16

Inlägg av Ezkils »

Granberg skrev:
Ezkils skrev:Eftersom dom är böja i båda ändarna så känns dom kortare, är du van vid att åka och är duktig tycker jag att du ska ha i ungefär din längd, finns även många (tex henrik harlaut) som kör med rätt mycket längre skidor än sig själv. Om du inte vet vem det är kan du ju söka på hans namn på youtube och se vad han klarar av med skidor som är längre än han själv ;)


ja, jag är ju inte nybörjare om man säger så drar väl typ back å så men aa jag vet vem de är, men då blir nog dom alldeles utmärkt men vet du vad som e bra om man ska ha hårda eller mjuka :S
Beror ju på om du är han som bara glider runt i backen och kör butters eller om du vill köra stora hopp och snabbt. Hårda skidor är oftast stabilare i luften och landingen, dom är också stabilare i hög fart. Mjuka skidor är roligare att leka runt på, göra butters osv, men kan bli fladdriga i hög fart och i luften. Vilka skidor är det förresten?:)
zamme
Svårstartad skrothög
Inlägg: 250
Blev medlem: 9 september 2012, 13:42

Re: twintips längd?

Inlägg av zamme »

Granberg skrev:tjenare, tänk å köpa nya skider av en polare men dom är nästan lika långa som mig (177) kör ju en hel del park inte så mycket för rails men hoppar en hel del, så nån som har lite mer kunskap än jag om de här så släng gärna iväg ett svar =)

Jag är är typ 177 och jag åker på 144 centimeters skidor. (om jag inte minns fel) Jag tycker det är fett skönt med mindre och kortare skidor då allt känns lättare! lättare i rampen oxå! enligt mig !
Vit Derbi Senda xtreme-05

Setup:
Athena 70cc
Gianelli rör
21mm dellorto förgasare
Membran
Sportluft

Toppfart: 112km/h
PalzaR
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 2 juli 2012, 23:01

Inlägg av PalzaR »

Jag kör på lika långa som mig plus ca 10cm och det är typ "standar mått" ( sin längs plus 10cm ) men desto kortare = lättare att göra trix och längre = lite svårare det är en smak sak:)
Bild
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Re: twintips längd?

Inlägg av Victorh »

zamme skrev:
Granberg skrev:tjenare, tänk å köpa nya skider av en polare men dom är nästan lika långa som mig (177) kör ju en hel del park inte så mycket för rails men hoppar en hel del, så nån som har lite mer kunskap än jag om de här så släng gärna iväg ett svar =)

Jag är är typ 177 och jag åker på 144 centimeters skidor. (om jag inte minns fel) Jag tycker det är fett skönt med mindre och kortare skidor då allt känns lättare! lättare i rampen oxå! enligt mig !
var 165 åkte med 171 för långa är skönare då man hoppars osv :)
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd
Inlägg: 323
Blev medlem: 31 oktober 2012, 22:30
Ort: dala-järna

Re: twintips längd?

Inlägg av Granberg »

zamme skrev:
Granberg skrev:tjenare, tänk å köpa nya skider av en polare men dom är nästan lika långa som mig (177) kör ju en hel del park inte så mycket för rails men hoppar en hel del, så nån som har lite mer kunskap än jag om de här så släng gärna iväg ett svar =)

Jag är är typ 177 och jag åker på 144 centimeters skidor. (om jag inte minns fel) Jag tycker det är fett skönt med mindre och kortare skidor då allt känns lättare! lättare i rampen oxå! enligt mig !


håller tyvär inte med dig, tycker de e fett äckligt om man har alldeles för korta :)
Användarens profilbild
HugoTolagen
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 21 september 2012, 13:09

Inlägg av HugoTolagen »

Det blir typ bäst balans osv med skidor som är ungefär lika långa som dig själv. Plus att det är mycket steezigare med långa skidor. Jag t.ex är 180 och har beställt ett par som är 182.
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd
Inlägg: 323
Blev medlem: 31 oktober 2012, 22:30
Ort: dala-järna

Inlägg av Granberg »

HugoTolagen skrev:Det blir typ bäst balans osv med skidor som är ungefär lika långa som dig själv. Plus att det är mycket steezigare med långa skidor. Jag t.ex är 180 och har beställt ett par som är 182.


åå fan men va tycker du är skönas, hårda eller mjuka?
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

gå in på ridestore så står det typ en längd tabell ;)
Lådbilsprojekt! NYSTART in och lägg en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41350
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Flyttade tråden, tänk på vart du postar nästa gång då cross/sm är helt fel :)
zamme
Svårstartad skrothög
Inlägg: 250
Blev medlem: 9 september 2012, 13:42

Re: twintips längd?

Inlägg av zamme »

Granberg skrev:
zamme skrev:
Granberg skrev:tjenare, tänk å köpa nya skider av en polare men dom är nästan lika långa som mig (177) kör ju en hel del park inte så mycket för rails men hoppar en hel del, så nån som har lite mer kunskap än jag om de här så släng gärna iväg ett svar =)

Jag är är typ 177 och jag åker på 144 centimeters skidor. (om jag inte minns fel) Jag tycker det är fett skönt med mindre och kortare skidor då allt känns lättare! lättare i rampen oxå! enligt mig !


håller tyvär inte med dig, tycker de e fett äckligt om man har alldeles för korta :)
alldeles förkorta är inte skönt ;) men lagomt korta för att vara smidiga är bra ;)
Vit Derbi Senda xtreme-05

Setup:
Athena 70cc
Gianelli rör
21mm dellorto förgasare
Membran
Sportluft

Toppfart: 112km/h
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd
Inlägg: 323
Blev medlem: 31 oktober 2012, 22:30
Ort: dala-järna

Re: twintips längd?

Inlägg av Granberg »

zamme skrev:
Granberg skrev:
zamme skrev:
Jag är är typ 177 och jag åker på 144 centimeters skidor. (om jag inte minns fel) Jag tycker det är fett skönt med mindre och kortare skidor då allt känns lättare! lättare i rampen oxå! enligt mig !


håller tyvär inte med dig, tycker de e fett äckligt om man har alldeles för korta :)
alldeles förkorta är inte skönt ;) men lagomt korta för att vara smidiga är bra ;)





haha okey :P
Användarens profilbild
Anteee
Varnad
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 januari 2012, 13:24

Inlägg av Anteee »

Jag har typ samma som mig själv och jag är ~180 och har 177cm
Sverige: mopeder får bara gå 45km/h för att en 15åring inte klarar av högre farter.
men sen POFF så fyller man 16, och DÅ JÄVLAR ska man kunna köra motorcykel i 170km/h på motorvägen utan några problem alls.
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd
Inlägg: 323
Blev medlem: 31 oktober 2012, 22:30
Ort: dala-järna

Inlägg av Granberg »

Anteee skrev:Jag har typ samma som mig själv och jag är ~180 och har 177cm


och du kör väll park?
Användarens profilbild
Anteee
Varnad
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 januari 2012, 13:24

Inlägg av Anteee »

Park och off-pist! :)
Hat ganska hårda och breda plankor, gämfört med andra
Sverige: mopeder får bara gå 45km/h för att en 15åring inte klarar av högre farter.
men sen POFF så fyller man 16, och DÅ JÄVLAR ska man kunna köra motorcykel i 170km/h på motorvägen utan några problem alls.
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd
Inlägg: 323
Blev medlem: 31 oktober 2012, 22:30
Ort: dala-järna

Inlägg av Granberg »

haha okey :P
Användarens profilbild
HugoTolagen
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 21 september 2012, 13:09

Inlägg av HugoTolagen »

Granberg skrev:
HugoTolagen skrev:Det blir typ bäst balans osv med skidor som är ungefär lika långa som dig själv. Plus att det är mycket steezigare med långa skidor. Jag t.ex är 180 och har beställt ett par som är 182.


åå fan men va tycker du är skönas, hårda eller mjuka?
Mjuka är fett skönt! :) Du får fett med flow och kan göra fetare butters osv.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Mjuka är lätt skönast i park :)
Skriv svar