Hej har en Derbi sm drd pro -06 och det är fn kille som vill byta sin Peugeot xps som har ett underliggande kundo rör och han vill sin moppe mot min moppe och min fråga är är det värt att byta om jag får 5000 emellan?
Drd hade jag själv en, dock en 08a. Men Derbi är kvalitetmoppar och drd har en väldigt hög prisklass som inte peugeot xps har.
Jag sålde min 08a med repor lite här och där, urpluggad för 17000kr
AntonB skrev:Drd hade jag själv en, dock en 08a. Men Derbi är kvalitetmoppar och drd har en väldigt hög prisklass som inte peugeot xps har.
Jag sålde min 08a med repor lite här och där, urpluggad för 17000kr
ok för han sa att han att han måste sälja sin moppe och sedan kan köpa min isf för 16k
Motivering till svar "Nej":
Derbis DRD-modeller står mycket högre i värde, är goare och köra och känns som en stabilare moppe när det gäller stötdämpare o liknande.
Jag tror att du förlorar på det även om du skulle få 5papp emellan.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
saile96 skrev:viklet skick e drdn i? vilken skick e xpsen i? får du 7000kr imellan så tycker jag du skall slå till.
motivering:
1. en xps är underbart mycket skönare att köra en en drd.
2. skall du trimma så e xpen "trimmvänligare" än en drd
edit jag har en xps och en drd så jag pratar inte från luft som jag gissar dom flästa gör
Fast ingen slår ju DRD Pro's sadel
Och vad menar du med trimvänligare? DRD har 17,5a original, och skaffar man underliggande rör så är det inga problem där heller, samt att Derbi-motorerna är hållfastare.
Tråd flyttad.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan