Tjenare!
Har fått ett problem med min neos. För ungefär en vecka sedan gick min variatorfläkt sönder och då fick moppen stå tills jag fått mina delar.
Idag r jag äntligen monterade ihop allt så var den svår startad. Började fibbla lite med inställningarna på förgasaren så den kom igång.
Jag lät den stå och puttra sig varm.
När jag gasar fullt vid start så hostar den till också när jag sakta ner när jag kör så böar den till.
När den står stilla och gasar till så varvar den ganska högt men det tar kanske 5-6 sekunder sen går den ner till sin tomgång.
Vad kan detta bero på? Stiftet har nästan brun färg det är lite svart brunt mest svart.
Jag fibbla på förgasaren för att den inte ens tände efter 40 minuters konstant kick..
Min setup stage6 pro
4.5g vikter
Luftburk
vet ej varför den startar alltid oftast på första kicken.
Jag har munstycke sats men finns det inte risk att den skär om det blir konstig bensin mix?
Det konstiga va att jag struntade med moppen innan variatorfläkten gick sönder och då fungerade den hur många bra som helst.
Munstycke storlek ligger på 89 just nu. Förlåt jag bytte upp till 90 en gång då blöddrade den på fullgas. Kan vara för stort munstycke för även om jag ändrar luft skruven så böar den på fullgas i början..
Så ska prova byta ner imorgon två storlekar. Men har läst att den kan skära om man har för litet. Jag hur lågt ungefär vågar jag gå?
Hallå. Nu har ytterligare ett problem uppstått. Satte i 88 i munstycke men kvittrade vad jag än gjorde så blöddrade den på fullgas. Så jag satte i mitt 89 och då startar den inte mer... Har kollat gnistan den är okej och har kollat så bensin kommer fram o det gör den men den tänder inte.
Det är väldigt lite bensin i tanken och bensin slangen ser man att varje gång jag kickar så drar bensin och luftbubblerna sig tillbaka.
vitneos skrev:Hallå. Nu har ytterligare ett problem uppstått. Satte i 88 i munstycke men kvittrade vad jag än gjorde så blöddrade den på fullgas. Så jag satte i mitt 89 och då startar den inte mer... Har kollat gnistan den är okej och har kollat så bensin kommer fram o det gör den men den tänder inte.
Det är väldigt lite bensin i tanken och bensin slangen ser man att varje gång jag kickar så drar bensin och luftbubblerna sig tillbaka.
Någon som har en lösning?..
har du prövat ett mindre munstycke? om den bluddrar på 88 så ska du ju ha ett mindre köp en sats från 76 eller vad det nu kan va och prova dig fram!
som det ser ut nu i tanken så är bensin nivån på NOLL. o de kan ibland göra att vakumslangen inte kan pressa bensinen till förgasaren. Så förhoppnings vid är det för lite bensin i tanken för det är under nivån. så ska prova tanka den.
Är VÄLDIGT tacksam för all hjälp jag fått! bara älskar den här sidan för den har hjälp mig mycket!
Och sen varvar den inte ut helt som den gjorde när jag köppte den. men det kan ju vara att förgasaren inte är inställd osv. eller? , har som sagt bara bytt variator fläkten.. lite skummt faktiskt, men axxet ökade efter att jag bytt den.