Tjena alla riders.
Har en Derbi Senda X-Race 2004. Problemet är att den har inga mätare eller tändningslås. Har ni något tips på hur jag ska koppla en manuell brytare för att kunna stänga av/på mopeden?
Just får jag lägga i växel och släppa kopplingen tills den böar ihop men känner att det är lite onödigt slitage på motorn.
Så det jag efterfrågar är tips på hur/var/vilka sladdar(?) jag ska koppla in en manuell brytare till? Nästan alla kablar finns kvar i kabelhärvan som brukar vara fram under mätaren. (Ja det är min moped, har papper osv osv osv).
Vill inte veta hur jag tjuvkopplar den eftersom man inte får skriva om det vad jag minns, för det verkar den redan vara pga den går att starta utan nyckel?
Rätta mig om jag har fel men du har väll ducati tändning ?
isf är det sjukt lätt att montera brytare
du har 4 uttag på cdin den längst ut ska det stå "stop" på där sätter du en kabel upp till din brytare sen från andra stiftet på brytaren sätter du till jord
har en känsla om att dehära inte är din moppe..... men om du vill så får du fan ta å lösa det själv! dehära är ingen sida som hjälper till med att stjäla mopeder!
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
stunt 4 life skrev:har en känsla om att dehära inte är din moppe..... men om du vill så får du fan ta å lösa det själv! dehära är ingen sida som hjälper till med att stjäla mopeder!
Vad baserar du detta på?
Hade de varit en medlem som nyligen gjort accet hade man kanske blivit fundersam, men när de är en medlem som hängt med ett tag och gjort endel posts är de onödigt att anklaga för att stjäla mopeder..
stunt 4 life skrev:har en känsla om att dehära inte är din moppe..... men om du vill så får du fan ta å lösa det själv! dehära är ingen sida som hjälper till med att stjäla mopeder!
Asså, att du inte har blivit bannad än är ju ett under. Ännu en gång är det folkpåhopp och offtopic från dig om saker du inte vet ett skit om.
Ont: du tar bara och sätter en knapp mellan stopkabeln på Cdin och jordningen.
Förstod att diskussionen hurvida mopeden är min eller inte skulle dyka upp. Mopeden är min och jag har papper på den. Reg. nr kan du få också om du ska gnälla mer. Så ska du se att den står i mitt namn. Det är offentliga uppgifter hos transportstyrelsen så det är bara att kolla.
Till topic, tack för svaren, kollade på moppen. Problemet är det att det inte går ut någon sladd ur "STOP" på CDIn? Lägger upp en bild lite senare men skriver via telefonen just nu.
Jolly skrev:Förstod att diskussionen hurvida mopeden är min eller inte skulle dyka upp. Mopeden är min och jag har papper på den. Reg. nr kan du få också om du ska gnälla mer. Så ska du se att den står i mitt namn. Det är offentliga uppgifter hos transportstyrelsen så det är bara att kolla.
Till topic, tack för svaren, kollade på moppen. Problemet är det att det inte går ut någon sladd ur "STOP" på CDIn? Lägger upp en bild lite senare men skriver via telefonen just nu.
Okej men går där ingen kabel ifrån den så bara dra en egen till en strömbrytare och sen från brytaren till jord
för direkt du jordar "stop" så slutar cdin ge gnista = moppen stängs av
Jolly skrev:Förstod att diskussionen hurvida mopeden är min eller inte skulle dyka upp. Mopeden är min och jag har papper på den. Reg. nr kan du få också om du ska gnälla mer. Så ska du se att den står i mitt namn. Det är offentliga uppgifter hos transportstyrelsen så det är bara att kolla.
Okej men går där ingen kabel ifrån den så bara dra en egen till en strömbrytare och sen från brytaren till jord
för direkt du jordar "stop" så slutar cdin ge gnista = moppen stängs av
Kan inte dra en egen sladd i den pga cdiboxen är "helgjuten"