Ha en brytare istället för nyckel? Derbi

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Ha en brytare istället för nyckel? Derbi

Inlägg av Jolly »

Tjena alla riders.
Har en Derbi Senda X-Race 2004. Problemet är att den har inga mätare eller tändningslås. Har ni något tips på hur jag ska koppla en manuell brytare för att kunna stänga av/på mopeden?
Just får jag lägga i växel och släppa kopplingen tills den böar ihop men känner att det är lite onödigt slitage på motorn.

Så det jag efterfrågar är tips på hur/var/vilka sladdar(?) jag ska koppla in en manuell brytare till? Nästan alla kablar finns kvar i kabelhärvan som brukar vara fram under mätaren. (Ja det är min moped, har papper osv osv osv).
Vill inte veta hur jag tjuvkopplar den eftersom man inte får skriva om det vad jag minns, för det verkar den redan vara pga den går att starta utan nyckel?
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

sätt en mellan cdi och tändspole.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Rätta mig om jag har fel men du har väll ducati tändning ? :)

isf är det sjukt lätt att montera brytare :)

du har 4 uttag på cdin den längst ut ska det stå "stop" på där sätter du en kabel upp till din brytare sen från andra stiftet på brytaren sätter du till jord :)

Bild
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

har en känsla om att dehära inte är din moppe..... men om du vill så får du fan ta å lösa det själv! dehära är ingen sida som hjälper till med att stjäla mopeder!
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

stunt 4 life skrev:har en känsla om att dehära inte är din moppe..... men om du vill så får du fan ta å lösa det själv! dehära är ingen sida som hjälper till med att stjäla mopeder!
Vad baserar du detta på?
Hade de varit en medlem som nyligen gjort accet hade man kanske blivit fundersam, men när de är en medlem som hängt med ett tag och gjort endel posts är de onödigt att anklaga för att stjäla mopeder..
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

tror inte en 2 år gammal medlem skulle ta en moppe.
Quattro lyfe
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

stunt 4 life skrev:har en känsla om att dehära inte är din moppe..... men om du vill så får du fan ta å lösa det själv! dehära är ingen sida som hjälper till med att stjäla mopeder!
Asså, att du inte har blivit bannad än är ju ett under. Ännu en gång är det folkpåhopp och offtopic från dig om saker du inte vet ett skit om.

Ont: du tar bara och sätter en knapp mellan stopkabeln på Cdin och jordningen.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

vad har stunt 4 life gjort?
mrderbiguy
Svårstartad skrothög

Inlägg av mrderbiguy »

Som ni ser på hans logg så köpte han en Derbi Senda av nån så sluta tjafsa stunt4life
Derbi asså -.-
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Förstod att diskussionen hurvida mopeden är min eller inte skulle dyka upp. Mopeden är min och jag har papper på den. Reg. nr kan du få också om du ska gnälla mer. Så ska du se att den står i mitt namn. Det är offentliga uppgifter hos transportstyrelsen så det är bara att kolla.

Till topic, tack för svaren, kollade på moppen. Problemet är det att det inte går ut någon sladd ur "STOP" på CDIn? Lägger upp en bild lite senare men skriver via telefonen just nu.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Jolly skrev:Förstod att diskussionen hurvida mopeden är min eller inte skulle dyka upp. Mopeden är min och jag har papper på den. Reg. nr kan du få också om du ska gnälla mer. Så ska du se att den står i mitt namn. Det är offentliga uppgifter hos transportstyrelsen så det är bara att kolla.

Till topic, tack för svaren, kollade på moppen. Problemet är det att det inte går ut någon sladd ur "STOP" på CDIn? Lägger upp en bild lite senare men skriver via telefonen just nu.
Okej men går där ingen kabel ifrån den så bara dra en egen till en strömbrytare och sen från brytaren till jord :)

för direkt du jordar "stop" så slutar cdin ge gnista = moppen stängs av :)
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

xytoo skrev:
Jolly skrev:Förstod att diskussionen hurvida mopeden är min eller inte skulle dyka upp. Mopeden är min och jag har papper på den. Reg. nr kan du få också om du ska gnälla mer. Så ska du se att den står i mitt namn. Det är offentliga uppgifter hos transportstyrelsen så det är bara att kolla.

Okej men går där ingen kabel ifrån den så bara dra en egen till en strömbrytare och sen från brytaren till jord :)

för direkt du jordar "stop" så slutar cdin ge gnista = moppen stängs av :)
Kan inte dra en egen sladd i den pga cdiboxen är "helgjuten"
Skriv svar