Förslag på nya hörlurar!

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Förslag på nya hörlurar!

Inlägg av Piitus96 »

Tja, har tagit en paus från TSR ett tag nu, men är i behov utav lite tips för tillfället vad gäller Hörlurar!

Mina nuvarande Steelseries Siberia V2 höll i cirka 1 år, nu har jag bara ljud i ena luren, o har försökt allt för o fixa det, men icke.... Har även fått höra från många jag känner att steelseries håller INTE i längden, förutom dem gamla V1

Så, har ni grabbar o töser några rediga förslag på hörlurar? Inbyggd mick är ett MÅSTE! Inte över tusenlappen också!
Har såklart själv letat men inte hittat några :/
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
zamme
Svårstartad skrothög
Inlägg: 250
Blev medlem: 9 september 2012, 13:42

Re: Förslag på nya hörlurar!

Inlägg av zamme »

Piitus96 skrev:Tja, har tagit en paus från TSR ett tag nu, men är i behov utav lite tips för tillfället vad gäller Hörlurar!

Mina nuvarande Steelseries Siberia V2 höll i cirka 1 år, nu har jag bara ljud i ena luren, o har försökt allt för o fixa det, men icke.... Har även fått höra från många jag känner att steelseries håller INTE i längden, förutom dem gamla V1

Så, har ni grabbar o töser några rediga förslag på hörlurar? Inbyggd mick är ett MÅSTE! Inte över tusenlappen också!
Har såklart själv letat men inte hittat några :/
Jag kör med Deltaco HL-56.. .60:- på ullared.. Tredje året jah använder dom! Funkar kanon! Dock inte inbyggd mic!
Vit Derbi Senda xtreme-05

Setup:
Athena 70cc
Gianelli rör
21mm dellorto förgasare
Membran
Sportluft

Toppfart: 112km/h
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Jag kör på razer orca. dom har ingen mic dock.


Jag har haft en hel del lurar under åren, och dessa är dem som har klarast ljud och dem som har bäst surroundupplevelse. perfekt ljud helt enkelt.


finns dock med mic som heter razer megladon, men dom är dyra.


vill du ha ett par riktiga lurar som både är snygga och spelar RIKTIGT bra, köp orca och modda dit någon form av mic från ett par bättre lurar då jag inte tycker att några inbyggda micar är bra alls.
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

om du har litte pengar att spendera razer megalodon!!! bästa härlurarna jag någonsin hafft. annars creative fatal1ty är också bra

EDIT: PK man kan köpa razer charcarias dom är som orca och megalodon fast en mitimellan version
Quattro lyfe
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

Logitech g35
Corsair vengeance 1500
coolermaster storm sirius

dessa är några jag själv har testat ljudet i och de är bra. g35 har jag själv haft och de var verkligen sköna, de andra är mina kompisars. mitt g35 gick dock sönder då jag fastnade i sladden till datan och drog det i golvet :s
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

Logitech g35 som noname skrev. 7.1 suround sound och micen är även den av bra kvalité men tänk på att den har usb inte 3.5 så den funkar ej i mobiler osv. men för gaming och lyssna på musik kolla film så är den gryyyyyyyyyyym.
Användarens profilbild
chrillez
Hyper NisseN^
Inlägg: 342
Blev medlem: 26 april 2012, 18:37
Ort: härnösand

Inlägg av chrillez »

gamecon plantronics http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1841 GRymt brara har hållit för mig länge nu. aldrig brus och grymt bra till att lysnna på musik !
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd
Inlägg: 497
Blev medlem: 22 maj 2012, 13:12
Ort: Jönköping

Inlägg av Rieju_Jacob »

Jag har ett par Tritton AX-180 sitter jätteskönt och funkar till både pc ps3 o Xbox, sen finns en värsting av samma märke med surroundljud, AX-720
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
Användarens profilbild
Anteee
Varnad
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 januari 2012, 13:24

Inlägg av Anteee »

Haha mitt v2 har hållit så länge jag kan minnas hahahah näedå men flera år iallafall :)
Sverige: mopeder får bara gå 45km/h för att en 15åring inte klarar av högre farter.
men sen POFF så fyller man 16, och DÅ JÄVLAR ska man kunna köra motorcykel i 170km/h på motorvägen utan några problem alls.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Roccat Kulo är väl ok om du är snål, men komforten finns i princip inte och ljudet (eller ja, basen) är ju inte riktigt i samma prisklass
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 285
Blev medlem: 19 december 2011, 12:34
Ort: Haparanda

Inlägg av kjsebbe »

Har haft mitt Siberia V2 i ungefär 3 år nu utan problem, just saying :)
MrMeatball
Elmoped
Inlägg: 61
Blev medlem: 1 oktober 2012, 14:24

Inlägg av MrMeatball »

jag kör med tt esports Shock White. snygga, sköna, bra ljud, micen e okej, men inte mera.
väldig bra för att kosta 450:-!!
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Logitech G35 Verkar riktigt Badass, likaså Razer hörlurarna som ni länkat! Får nog dra iväg morsan till elgiganten o få henne o pröjsa dem xD
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

helt ärligt skulle jag köpt razer och inte logitech :P för vilken idiot kom på att vi ska ha kontrollerna på hörlurarna så dom som köper dom behöver ta av sig dom för att veta vad dom trycker på :P
Quattro lyfe
Fjantjuice
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 6 februari 2012, 21:17

Inlägg av Fjantjuice »

Man behöver inte surround-ljud när det är hörlurar, helt onödigt. Jag har Audio Technica ATH M50-lurar, de är bra som fan.
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Inlägg av ZX »

Fjantjuice skrev:Man behöver inte surround-ljud när det är hörlurar, helt onödigt. Jag har Audio Technica ATH M50-lurar, de är bra som fan.

jo om du vill ha bästa upplevelsen när du spelar eller tittar på film
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Inlägg: 344
Blev medlem: 18 juni 2010, 14:20
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Inlägg av Boomer »

På tal om hur länge v1 håller så har mina hållt i 6år
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
StruTsen_b
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 8 maj 2012, 18:53

Inlägg av StruTsen_b »

Piitus96 skrev:Logitech G35 Verkar riktigt Badass, likaså Razer hörlurarna som ni länkat! Får nog dra iväg morsan till elgiganten o få henne o pröjsa dem xD
Dom väger ganska mycket, har bara testat i någon i ca 30 men dom var sköna och klämmer inte åt så mycket.
Kan förvränga rösten på massa sätt med knapparna på lurarna också:D
Det är inte jobbigt att ha dom där heller, man lär sig vart knapparna sitter.
Grymt bra ljud i dom också.
Det är väl bara priset som är ett minus enligt mig.
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

jag har ett par creative fatal1ty och jag är sjukt nöjd! rätt billiga å :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

FreZz skrev:helt ärligt skulle jag köpt razer och inte logitech :P för vilken idiot kom på att vi ska ha kontrollerna på hörlurarna så dom som köper dom behöver ta av sig dom för att veta vad dom trycker på :P
...man lär sig var knapparna är efter 1 timme om man inte är väldigt trög.
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

streamjr skrev:jag har ett par creative fatal1ty och jag är sjukt nöjd! rätt billiga å :)
Riktigt osköna imo xD
Hade såna tidigare, bet av sladden i frustration :lol: :lol: :lol:
Kör nu med Razer Carcharias och är RIKTIGT nöjd! Köp dem ;)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
DeKoNe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 31 maj 2012, 20:27

Inlägg av DeKoNe »

creative Sound Blaster Tactic3D Alpha Lätt det bästa ljudet man får för den billigaste pengen,
Rieju 03

Mk pro race 2
Stage6 24mm PWK
Mk pro race limited edition
Pvl tändning
Doppler vev

~120km/h
tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

creative fatal1ty säger jag bara..
billigt, bra för gaming, bra mikrofon och håller länge!
mina används flitigt varje dag, tappad på golvet säkert 50+ ggr osv men funkar perfekt!

inte som alla mina steelseries jag haft innan, 4h, v2, neckband som hållit i högst en månad vardera.
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

tratthalvan skrev:creative fatal1ty säger jag bara..
billigt, bra för gaming, bra mikrofon och håller länge!
mina används flitigt varje dag, tappad på golvet säkert 50+ ggr osv men funkar perfekt!

inte som alla mina steelseries jag haft innan, 4h, v2, neckband som hållit i högst en månad vardera.
Vad gör du med dina headset? Snör de allt vad du har i golvet?
Mina Razer Carcharias har jag oxå tappat hur många gånger som helst, och de håller än (dock inte steelseries, de har lite sämre kvalité har jag hört..)
Creative Fatal1ty däremot är så små så man får typ bara plats med halva örat, så man får sjukt ont om man sitter med de ett tag...

Som sagt, man får det man betalar för, billigt=sämre & dyrare=mycket bättre!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

DeKoNe skrev:creative Sound Blaster Tactic3D Alpha Lätt det bästa ljudet man får för den billigaste pengen,
tänkte precis säga det samma! Dom lurarna är grymma! Krossar siberia i ljud och mic kvalite. Fick sjukt ont i öronen av mina siveria v2 men dom här är sjukt sköna. Satt 15h med lurarna på och inte ett dugg ont i öronen! Helt kalrt värt 380kr
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Fatzy skrev:
tratthalvan skrev:creative fatal1ty säger jag bara..
billigt, bra för gaming, bra mikrofon och håller länge!
mina används flitigt varje dag, tappad på golvet säkert 50+ ggr osv men funkar perfekt!

inte som alla mina steelseries jag haft innan, 4h, v2, neckband som hållit i högst en månad vardera.
Vad gör du med dina headset? Snör de allt vad du har i golvet?
Mina Razer Carcharias har jag oxå tappat hur många gånger som helst, och de håller än (dock inte steelseries, de har lite sämre kvalité har jag hört..)
Creative Fatal1ty däremot är så små så man får typ bara plats med halva örat, så man får sjukt ont om man sitter med de ett tag...

Som sagt, man får det man betalar för, billigt=sämre & dyrare=mycket bättre!
Carcharias verkar grymma! skulle köpt dom istället om dom fanns när jag köpte mina...

vet inte om det är samma, men sladden är grymt svag på mina orca. bara en tunn sladd med ett tyghölje över...


jag har moddat dit en nätverkskabel istället iom att det gick sönder när stolen rullade över bara ;)
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

mitt tips är Ace Edge sx500, sköna, bra ljud och avtagbar mick.
Enda negativa är att ''kontroll-dosan'' är så stor vilket gör att de hamnar ivägen oså..
Men till de priset är jag helt nöjd :)
[spoiler]Bild[/spoiler]
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

[spoiler]
PK skrev:
Fatzy skrev:
tratthalvan skrev:creative fatal1ty säger jag bara..
billigt, bra för gaming, bra mikrofon och håller länge!
mina används flitigt varje dag, tappad på golvet säkert 50+ ggr osv men funkar perfekt!

inte som alla mina steelseries jag haft innan, 4h, v2, neckband som hållit i högst en månad vardera.
Vad gör du med dina headset? Snör de allt vad du har i golvet?
Mina Razer Carcharias har jag oxå tappat hur många gånger som helst, och de håller än (dock inte steelseries, de har lite sämre kvalité har jag hört..)
Creative Fatal1ty däremot är så små så man får typ bara plats med halva örat, så man får sjukt ont om man sitter med de ett tag...

Som sagt, man får det man betalar för, billigt=sämre & dyrare=mycket bättre!
Carcharias verkar grymma! skulle köpt dom istället om dom fanns när jag köpte mina...

vet inte om det är samma, men sladden är grymt svag på mina orca. bara en tunn sladd med ett tyghölje över...


jag har moddat dit en nätverkskabel istället iom att det gick sönder när stolen rullade över bara ;)
[/spoiler]

Den här recensionen tycker jag stämmer, dock ska jag tillägga att jag inte ser något problem med micken och att när man spelar något i hörlurarna så spelar den dåliga ljudisoleringen ingen roll. Sladden är i tyg och jag har kört över den och den har fastnat i hjulen otaliga gånger och den är bara fransig (än sålänge iaf^^) Sladden är även ganska lång, uppskattningsvis runt 2.5-3 meter och det gör att jag kan ligga i sängen och se på film med lurarna.
Så har man tänkt punga ut 700kr så är det klart värt att köpa de!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Fjantjuice
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 6 februari 2012, 21:17

Inlägg av Fjantjuice »

ZX skrev:
Fjantjuice skrev:Man behöver inte surround-ljud när det är hörlurar, helt onödigt. Jag har Audio Technica ATH M50-lurar, de är bra som fan.

jo om du vill ha bästa upplevelsen när du spelar eller tittar på film
Man brukar ha hörlurar direkt på mot öronen, så surround är helt onödigt.
Användarens profilbild
floydei
Varnad
Inlägg: 425
Blev medlem: 9 juni 2012, 12:39

Re: Förslag på nya hörlurar!

Inlägg av floydei »

zamme skrev:
Piitus96 skrev:Tja, har tagit en paus från TSR ett tag nu, men är i behov utav lite tips för tillfället vad gäller Hörlurar!

Mina nuvarande Steelseries Siberia V2 höll i cirka 1 år, nu har jag bara ljud i ena luren, o har försökt allt för o fixa det, men icke.... Har även fått höra från många jag känner att steelseries håller INTE i längden, förutom dem gamla V1

Så, har ni grabbar o töser några rediga förslag på hörlurar? Inbyggd mick är ett MÅSTE! Inte över tusenlappen också!
Har såklart själv letat men inte hittat några :/
Jag kör med Deltaco HL-56.. .60:- på ullared.. Tredje året jah använder dom! Funkar kanon! Dock inte inbyggd mic!
inte håller? har haft mitt v2 3 år.
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

haft 3 steelserius på mindre än ett år alla gick i sönder...
kolla teknikmagasinet typ dem som kostar ca 200-400 kr är skit bra
Användarens profilbild
floydei
Varnad
Inlägg: 425
Blev medlem: 9 juni 2012, 12:39

Inlägg av floydei »

Fredd_e skrev:haft 3 steelserius på mindre än ett år alla gick i sönder...
kolla teknikmagasinet typ dem som kostar ca 200-400 kr är skit bra
Har du hoppat på dom då?
JEPPEDD
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 8 augusti 2012, 18:00

Inlägg av JEPPEDD »

köp razer charcarias! grymmt bra för det priset sitter bra klämmer inte och micen är hur bra som helst
Användarens profilbild
G_Craft
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 9 april 2012, 09:01
Ort: skövde

Inlägg av G_Craft »

Detta funkar fint för mig har aldrig krånglat någon gång.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3269
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 746
Blev medlem: 3 oktober 2011, 19:38
Ort: Åkersberga

Inlägg av robb4n »

Haft fyra steelseries seberia. Alla har gått sönder.
Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma Gick också sönder, micken.

Sen nu har jag steelseries 7h usb, riktigt jävla nöjd :D
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Skriv svar