e-cigarett

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
ghettobird
Elmoped

e-cigarett

Inlägg av ghettobird »

soo, haha.
Köpte in ett gäng el-ciggs som jag tänkte sälja i plugget.
När en polare skulle testa dom i korridoren, kom en uppspelt lärare emot oss.
Såklart så trodde hon att det var en vanlig cigarett. Så hon blev riktigt jävla grinig.
(Det är meningen med e-ciggs att dom ska kunna rökas inomhus osv.)

Vi berättade att det var en el-cigg och ofarligt.
Men hon ryckte ifrån han den och gav den till min mentor.. som sedan gav den till rektorn haha.
Nu har jag snackat med rektorn och han sa att min farsa skulle behöva komma till skolan, och hämta upp den.

Helt jävla sinnes.
Folk röker utanför skolan hela jävla tiden, men ingeting hindrar dom.
Själv när man kommer med en hälsosam produkt som är ofarlig "beslagtas" den.

nu hade jag beställt dom hära från england, men har också köpt ett par från buttericks i stockholm. Och det är ej åldersgräns. MEN, dom rekomenderas från 18.
Varje e-cigg ligger runt 100-300:-/st
Nu har jag ju gått back 150 spänn, men det är lugnt.
Det oklara är att.. får dom beslagta en elevs "egendom" eller vad man ska säga?

Fattar ju att knivar/vapen får tas av lärare, men det här?
Det finns ju också ingen officiell regel i min skola som nekar detta.

Handlar det om skolans regler eller statens?
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd

Inlägg av Rieju_Jacob »

Jag tror inte dom får ta den, iaf inte mer än typ en dag
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Hände samma sak när en kompis hade en stötpenna
ghettobird
Elmoped

Inlägg av ghettobird »

Har dom ens rätt att göra det?
Frågade dom det men fick inget seriöst svar, bara "ring din mamma... eller pappa".
Derbi_Guy
Varnad

Inlägg av Derbi_Guy »

Tror nog mer att det är själva grejen med skolan inte ska "stötta" rökning. Jag menar hur ser det ut om skolan tillåter folk att röka inomhus + på deras "egendom"?

Jag vet att e-cigg inte är som riktiga cigaretter och att de inte är farligt för omgivningen.
Användarens profilbild
GeneraL Ec
Svårstartad skrothög

Inlägg av GeneraL Ec »

men asså du förstår ju hur de ser ut om ngn "besökare" skulle knata förbi så står ni med el cigg... :p om den inte inehåller något som en person under 18 får köpa/ hava så har dom ingen rätt att ta det. :wink: sen förstår jag inte riktigt grejen med e-cigg? har själv testat... värdelöst! ;p
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !

säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

samma sak på min föra skola :P
det här står i skollagen

edit: 666 post!!!!! :twisted: :twisted:

Omhändertagande av föremål
22 § Rektorn eller en lärare får från en elev omhänderta föremål som används på ett sätt som är störande för utbildningen eller som kan utgöra en fara för säkerheten i denna.

Rektorn får inte uppdra åt någon annan att fatta beslut enligt första stycket.

Denna paragraf gäller inte för kommunal vuxenutbildning, särskild utbildning för vuxna och utbildning i svenska för invandrare.

23 § Ett föremål som har omhändertagits enligt 22 § ska återlämnas till eleven senast vid den tidpunkt skoldagen är slut för eleven. Om eleven vid upprepade tillfällen tagit med sig föremål som omfattas av 22 § eller om det med hänsyn till föremålets beskaffenhet finns särskild anledning att inte återlämna det, behöver dock inte föremålet lämnas tillbaka förrän elevens vårdnadshavare har informerats om omhändertagandet. Ett omhändertagande får inte bestå längre än till och med fjärde dagen efter verkställandet av omhändertagandet.

Om ett föremål som har omhändertagits enligt 22 § kan antas bli förverkat enligt 36 kap. 3 § brottsbalken, 6 § narkotikastrafflagen (1968:64), 5 § lagen (1988:254) om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål, 5 § lagen (1991:1969) om förbud mot vissa dopningsmedel, 9 kap. 5 § vapenlagen (1996:67) eller 5 § lagen (1999:42) om förbud mot vissa hälsofarliga varor, ska rektorn eller den som rektorn har bestämt skyndsamt anmäla omhändertagandet till polismyndigheten. Omhändertagandet får i dessa fall bestå tills frågan om föremålet ska tas i beslag har prövats.
Quattro lyfe
Användarens profilbild
GeneraL Ec
Svårstartad skrothög

Inlägg av GeneraL Ec »

fuck att man inte visste dehär i högstadiet ! -.-
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !

säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ghettobird
Elmoped

Inlägg av ghettobird »

FreZz skrev:samma sak på min föra skola :P
det här står i skollagen

edit: 666 post!!!!! :twisted: :twisted:

Omhändertagande av föremål
22 § Rektorn eller en lärare får från en elev omhänderta föremål som används på ett sätt som är störande för utbildningen eller som kan utgöra en fara för säkerheten i denna.

Rektorn får inte uppdra åt någon annan att fatta beslut enligt första stycket.

Denna paragraf gäller inte för kommunal vuxenutbildning, särskild utbildning för vuxna och utbildning i svenska för invandrare.

23 § Ett föremål som har omhändertagits enligt 22 § ska återlämnas till eleven senast vid den tidpunkt skoldagen är slut för eleven. Om eleven vid upprepade tillfällen tagit med sig föremål som omfattas av 22 § eller om det med hänsyn till föremålets beskaffenhet finns särskild anledning att inte återlämna det, behöver dock inte föremålet lämnas tillbaka förrän elevens vårdnadshavare har informerats om omhändertagandet. Ett omhändertagande får inte bestå längre än till och med fjärde dagen efter verkställandet av omhändertagandet.

Om ett föremål som har omhändertagits enligt 22 § kan antas bli förverkat enligt 36 kap. 3 § brottsbalken, 6 § narkotikastrafflagen (1968:64), 5 § lagen (1988:254) om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål, 5 § lagen (1991:1969) om förbud mot vissa dopningsmedel, 9 kap. 5 § vapenlagen (1996:67) eller 5 § lagen (1999:42) om förbud mot vissa hälsofarliga varor, ska rektorn eller den som rektorn har bestämt skyndsamt anmäla omhändertagandet till polismyndigheten. Omhändertagandet får i dessa fall bestå tills frågan om föremålet ska tas i beslag har prövats.
tack så mycket, ska visa upp dom här paragraferna imorgon
http://www.notisum.se/rnp/sls/sfs/20070378.PDF
Återkommer!
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moliki »

köpte en e-cigg från www.dx.com den kosta 5 dollar. laddnings bar och följde med laddare och tre refill
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

moliki skrev:köpte en e-cigg från www.dx.com den kosta 5 dollar. laddnings bar och följde med laddare och tre refill
Skön du är som bumpar upp en 1 år gammal tråd för och berätta om dina e-cigg!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Juppe
Extra Varnad

Inlägg av Juppe »

Haha true dat!
Låst