riejukillen skrev:
okej tänkte om det var att den typ bluddrade? jag kör med Hebo rör och sportfilter på min rrx-sm och när den är kall så bluddrar den 1, 2, 3an iväg men sen när den är varm sticker den iväg rikttigt fint har 95-96 munstycke
okej nej detta var inte bludder, det var något annat. har film på det men vet inte hur jag ska kunna lägga upp den
låter konstigt...:/ men skapa ett konto på youtube tar ingen tid alls
Hmm. Vad det 70cc på när du köpte den? Då kanske det är större lågfartsmunstycke med. men nu verkar den ju gå fett efter som att stiftet är sotigt. Då går du ner i storlek på högfartsmunstycket tills den inte bluddrar. vad är det för rör på? Är den tyst? Kan vara igensatt rör.
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered
fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
riejukillen skrev:
okej tänkte om det var att den typ bluddrade? jag kör med Hebo rör och sportfilter på min rrx-sm och när den är kall så bluddrar den 1, 2, 3an iväg men sen när den är varm sticker den iväg rikttigt fint har 95-96 munstycke
okej nej detta var inte bludder, det var något annat. har film på det men vet inte hur jag ska kunna lägga upp den
Gör ett youtube konto sen laddar du upp. men om den går bra så skit i de. btw, har du kollat färgen på tändstiftet? de ska vara brunt/gyllenbrunt
riejukillen skrev:
okej tänkte om det var att den typ bluddrade? jag kör med Hebo rör och sportfilter på min rrx-sm och när den är kall så bluddrar den 1, 2, 3an iväg men sen när den är varm sticker den iväg rikttigt fint har 95-96 munstycke
okej nej detta var inte bludder, det var något annat. har film på det men vet inte hur jag ska kunna lägga upp den
Bytte du mnstycke när du bytte från 70 till 50cc? annars har du nog svaret..
zamme skrev:
Testa att byt till den andra förgasaren och se om den går bättre.. Byt allt du har för att felsöka.. och en förgasare tar typ 2min att byta
har inte kvar den. försökt att byta en del grejer men samma fel
framgångar nu iaf. fick den att gå någorlunda upp till växel fyra för då börjar den bluddra direkt.
ska man byta ner sig tills det slutar bluddra på alla växlar? brukar det bli så att det bluddrar mer på höga eller låga växlar?
16rieju16 skrev:jag tog isär cylindern som ni ser på bilderna jag länka till. kan det vara att det är små repor den går som den gör?
Min kolv såg mycket värre ut än det där. Moppen värmenöp 11 gånger tills jag kom hem efter att jag skjutsat en fet jävel. Jag kunde fortfarande köra men kom bara upp till 50 km/h. Så tror nog inte ditt fel ligger i cylindern och kolven utan det är ngt med förgasaren eller tändningen =)
Robbe skrev:
Min kolv såg mycket värre ut än det där. Moppen värmenöp 11 gånger tills jag kom hem efter att jag skjutsat en fet jävel. Jag kunde fortfarande köra men kom bara upp till 50 km/h. Så tror nog inte ditt fel ligger i cylindern och kolven utan det är ngt med förgasaren eller tändningen =)
ja jag försöker justera förgasaren nu kan du svaret på frågorna jag ställde i förra inlägget vore det sjysst
Robbe skrev:
Min kolv såg mycket värre ut än det där. Moppen värmenöp 11 gånger tills jag kom hem efter att jag skjutsat en fet jävel. Jag kunde fortfarande köra men kom bara upp till 50 km/h. Så tror nog inte ditt fel ligger i cylindern och kolven utan det är ngt med förgasaren eller tändningen =)
ja jag försöker justera förgasaren nu kan du svaret på frågorna jag ställde i förra inlägget vore det sjysst
När det bluddar får den för mycket bensin
När den boooaaar får den för lite