Segt axx.... Och film ;)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Segt axx.... Och film ;)

Inlägg av Aerox08 »

Setup:

Polini For Race 3
Stage6koppling vita fjädrar
50% tryckfjäder
3.5 vikter
17.5 förgasare med 82 munstycke
Stage6 insugskit

Problem:

Den går segt i kanske 5 meter sen axxar den bra, Var lika när ja hade orginal förgasarn och org munstycket men då tog de kanske 30 meter innan den axxa, [youtube]http://youtube.com/watch?v=QRq9eYFMnXQ Ungefär så går min[/youtube] (Inte min på filmen) + det tar lite längre tid för min att axxa

Och så såg det ut innan jag byte förgasare och munstycke [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NR5G37Qg04M[/youtube]
Haapis
Svårstartad skrothög

hej

Inlägg av Haapis »

Jag hade samma problem eller jag har nu också men inte så mycke som förrut, jag testade först med 88,90,94,100 munstycke dom ville inte axxa nästan något sedan bytte jag till 70 den axxade redan ganska bra men för liten den dog efter ett tag och 75 den axxar också okej men ännu lite för liten
80 kanske passar för mig men då vill den inte axxa bra :|
Det tar typ 2-3sek då börjar den först dra fullt ;/

Jag har Polini Sport 70cc, sport luftfilter,polini reeds,original krök,original förgasare.

jag tror det är för stort munstycke eller att vikter eller fjäder är inte rätt.
eller nålen?

Hörru om du får reda på detta så var snäll o majla mig fast här i TSR?

Och om jag får reda på vad det är så majlar jag dig:)
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox08 »

Okej ja säger till då :) Har du bytt kopplingsfjädrar ?
robban_418
Elmoped

Inlägg av robban_418 »

kan vara vikterna som spókar testa byt ut dom till 5gramsvikter :P har ja i min aerox :P
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox08 »

Hmm jah borde väll inte va de ?
Användarens profilbild
CIME
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av CIME »

du har inte för hård tryckfjäder då ? prova byt till original och se kanske prova med andra vikter när du har original fjädern på :wink:
Beta Ark AC/X-Type -06
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox08 »

Okej kan dom va för hårda :o Sen skruva ja upp luftskruven mer och den axxar fortare men blöddrar mer ... :?

Sen hade låg tomgång men tomgången går upp hela tiden så nu åker moppe framåt igen -.-

Nån som vet ?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

testa o sänk nålen.... När den går på tomgång så kan den gå lite blött och då tar de lite tid innan de bränner rent efter att man börjar gasa tills motorn reagerar.....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox08 »

Okej den ligger på steg 3 av 4a , ska ja sänka den till 2 lr 1an ? Sen blire bättre om ja sätter på sportluft ?
Folke33
Elmoped

Inlägg av Folke33 »

Jag vet att jag skrivit i flera trådar här om hur du ställer in en förgasare....o säkert flera med mig !... Det är inte bara att höja o sänka nålar o ratta luftskruv hit o dit. Man gör en sak i sänder... kollar hur motorn reagerar...gör nästa sak...kollar hur motorn reagerar. Annars kan du hålla på i evigheter utan att få det bra.

Sök o du skall finna.....

Luft o bränsleblandningen har ALLTID ett optimalt värde , ca 1:13 , alltså en del bränsle o 13 delar luft. Ändrar du luften , så måste du ändra bränslet o vice versa. Har du originalluftfilter , så får du byta munstycke o justera förgasare efter de förutsättningarna....sätter du sen på öppet filter , så får du helt nya förutsättningar o din moppe kommer att gå skit ! Alltså måste du byta munstycke o justera igen.....
J.R.P.
Haapis
Svårstartad skrothög

d

Inlägg av Haapis »

Aerox08 skrev:Okej ja säger till då :) Har du bytt kopplingsfjädrar ?
inte jag själv iaf, men jag tror att gamla ägarn har bytit dom.
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox08 »

[quote="Folke33"]Jag vet att jag skrivit i flera trådar här om hur du ställer in en förgasare....o säkert flera med mig !... Det är inte bara att höja o sänka nålar o ratta luftskruv hit o dit. Man gör en sak i sänder... kollar hur motorn reagerar...gör nästa sak...kollar hur motorn reagerar. Annars kan du hålla på i evigheter utan att få det bra.

Sök o du skall finna.....

Luft o bränsleblandningen har ALLTID ett optimalt värde , ca 1:13 , alltså en del bränsle o 13 delar luft. Ändrar du luften , så måste du ändra bränslet o vice versa. Har du originalluftfilter , så får du byta munstycke o justera förgasare efter de förutsättningarna....sätter du sen på öppet filter , så får du helt nya förutsättningar o din moppe kommer att gå skit ! Alltså måste du byta munstycke o justera igen.....[/quote]

Jah men ska testa filter och öka i munstycke :roll:
Frullen_91
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Frullen_91 »

Hoppas att du vet att du kan ställa in fjädrarnas hårdhet på din stage6 koppling :wink:
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
FUCKO
Elmoped

Inlägg av FUCKO »

Du är för tjock, det är där problemet ligger.
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox08 »

FUCKO skrev:Du är för tjock, det är där problemet ligger.
Haha ne skulle inte tror de ^^ :wink:
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox08 »

Frullen_91 skrev:Hoppas att du vet att du kan ställa in fjädrarnas hårdhet på din stage6 koppling :wink:
Hur då ? :o Dz2 ska att ja skulle sätta på dom röda fjädrarna, ska ja ? :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Aerox08 skrev:Okej den ligger på steg 3 av 4a , ska ja sänka den till 2 lr 1an ? Sen blire bättre om ja sätter på sportluft ?
ett steg i taget, hälst aldrig mer.... blir de inte bättre så flytta tillbaka... Lägsta hacket är inge vidare o köra på........
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox08 »

Okej kanske byter ner till andra då.. Men hur får man bort blöddrandet ?
Folke33
Elmoped

Inlägg av Folke33 »

Aerox08 skrev:Okej kanske byter ner till andra då.. Men hur får man bort blöddrandet ?
Men hallå ????.... Blöddrandet försvinner inte om du inte gör nåt ??...Ut med dig o skita ner fingrarna... Här står klartext hur du ska göra ! http://www.braigasen.com/Gsons_Forgasartips.htm

(Förlåt....blir så trött..... :roll: )
J.R.P.
Låst