Hjälp ang kopplingsfjädrar !

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Smurre
Elmoped

Hjälp ang kopplingsfjädrar !

Inlägg av Smurre »

Tjena :D bytte kopplingsfjädrar igår på min speedfight till ett par hårdare ( röda) . efter det så axxa den iväg as bra från stillastående, men när man åkte tex 30 och släppte gasen , och sen gasa fullt igen så orkade den inte varva ut( hände knappt inget) ! så jag antog att fjädrarna var för hårda så jag bytte tillbaka till orginal fjädrarna. Men trotts att jag drog på orginalfjädrarna så vart den inte lika pigg endå som den var innan jag bytte fjädrana!? :roll:

Funderar på om det kan ha blivit nått med fjädrana, tex att dom har blivit uttöjda eller nåt i den stilen?

Kör med loevince TT ,Hebo nextgeneration variator.
Användarens profilbild
Glennish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Glennish »

snälla byt tillbaka till orginalvariatorn, har själv en Hebo next gen.. funderar på att slå sönder skiten med en slägga och slänga tillbaks orginalet som fungerar mkt mkt mkt bättre ! , fattar verkligen inte vad som är så märkvärdigt med ny variator egentligen... men de kan ju sjklart bero på Effektrör till effektrör , vilket man har osv .. : /
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
haha big lol
Smurre
Elmoped

Inlägg av Smurre »

vad är det som är så mkt sämmre med den då?
Användarens profilbild
Glennish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Glennish »

har testat alla sorters vikter , och det vill sig inte , om man t.ex skjutsar någon så går det seriöst i 15 - 20km i uppförsbacke, 70 på raka, axxet suger hästpung och toppet är ju inte heller något att hurra över, så de blir väl till att byta till original ...
Dracen skrev:
haha big lol
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

Glennish skrev:har testat alla sorters vikter , och det vill sig inte , om man t.ex skjutsar någon så går det seriöst i 15 - 20km i uppförsbacke, 70 på raka, axxet suger hästpung och toppet är ju inte heller något att hurra över, så de blir väl till att byta till original ...
Det är inte variatorns fel! Det är din brist på inställningskänsla ;)
Tråkigt men sant! Men om du inte får den att gå bra, så kan du ju sälja den till någon som kan det. Om du inte redan har slagit sönder den dvs ^^
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Användarens profilbild
Glennish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Glennish »

Holma_ skrev:
Glennish skrev:har testat alla sorters vikter , och det vill sig inte , om man t.ex skjutsar någon så går det seriöst i 15 - 20km i uppförsbacke, 70 på raka, axxet suger hästpung och toppet är ju inte heller något att hurra över, så de blir väl till att byta till original ...
Det är inte variatorns fel! Det är din brist på inställningskänsla ;)
Tråkigt men sant! Men om du inte får den att gå bra, så kan du ju sälja den till någon som kan det. Om du inte redan har slagit sönder den dvs ^^
//Holma
Och vad menar du med inställningskänsla ? förklara ..
Dracen skrev:
haha big lol
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

du ska ställa in den bätre
Folke33
Elmoped

Re: Hjälp ang kopplingsfjädrar !

Inlägg av Folke33 »

Smurre skrev:Tjena :D bytte kopplingsfjädrar igår på min speedfight till ett par hårdare ( röda) . efter det så axxa den iväg as bra från stillastående, men när man åkte tex 30 och släppte gasen , och sen gasa fullt igen så orkade den inte varva ut( hände knappt inget) ! så jag antog att fjädrarna var för hårda så jag bytte tillbaka till orginal fjädrarna. Men trotts att jag drog på orginalfjädrarna så vart den inte lika pigg endå som den var innan jag bytte fjädrana!? :roll:

Funderar på om det kan ha blivit nått med fjädrana, tex att dom har blivit uttöjda eller nåt i den stilen?

Kör med loevince TT ,Hebo nextgeneration variator.
Vad har du för vikter ? Du borde ha ca 2 g lättare än original till den setupen. I alla fall utgå därifrån o prova dig fram sen....
Har du bytt munstycke ? Du bör gå upp ca 2-5 storlekar..... Sen kräver det att du ställer in förgasaren med det nya munstycket oxå , för att den ska gå bra. Justera luftskruv o ev justera nål tills den svarar rappt på gaspådrag. Finns flera trådar om hur du gör det......

Skit i fjädrar o vikter tills du VET att motorn går som den ska , annars kan du ändå inte avgöra VARFÖR den inte vill acca. O gör alltid bara en sak i taget , så du vet vilken åtgärd moppen reagerade på......
J.R.P.
Användarens profilbild
Glennish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Glennish »

mt5a_stunt skrev:du ska ställa in den bätre
aa de förklarar ju saken bättre, wtf, jag menar vad ska man byta ? vikter , förgasarinställningar, kan vara vad som helst :S såå säg mej , vad ska jag göra då ??
Dracen skrev:
haha big lol
Folke33
Elmoped

Inlägg av Folke33 »

????????????????????????......Det är ju bara att läsa inlägget ovanför ditt ??
J.R.P.
Låst