Har en stalker som jag använder fram och tillbaka till jobbet och en dag dog den vid ett rödljus, den gick inte att kicka igång, den får gnista, den får bränsle men den känns lätt att kicka.
Det är inte mycket motstånd när man försöker starta den.
Vad kan felet vara, behöver verkligen denna så jag slipper åka runt på min tråkiga Tomos...
kolla cyindern då om den se kuren, eller om det bara är kolven! Men kör du trimmat eller helt original?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Det var ju kul att jag fick tummen ur röven och kollade detta, det var kolvringarna samt jack på kolven som troligen var felet.
Har en gammal viva city motor liggande som fick hjälpa till ännu en gång med mina moped problem.
Hur kommer det sig att det blir så här med kolven och ringarna?
peet skrev:Det var ju kul att jag fick tummen ur röven och kollade detta, det var kolvringarna samt jack på kolven som troligen var felet.
Har en gammal viva city motor liggande som fick hjälpa till ännu en gång med mina moped problem.
Hur kommer det sig att det blir så här med kolven och ringarna?
Slitage möjligtvis? Hur långt har den gått om ja får fråga ?
Nu när allt är på plats och kolven åt rätt håll med pilen framåt så startar den men den orkar inte dra framåt vid gaspådrag, den kväver sig vid gasning.
Jag har en Gilera runner 50cc som dog från jobbet den med.
Har inte fattat varför min bara dog.
Har kollat fuggen bytt cdibox tändkabel tändstift.
Hittade ett membran trasigt men kan verkligen ett membran göra så att skiten dör och vägrar starta?
eller är det min kolv och ringarna som är trasiga på min med?
gilera runner skrev:Jag har en Gilera runner 50cc som dog från jobbet den med.
Har inte fattat varför min bara dog.
Har kollat fuggen bytt cdibox tändkabel tändstift.
Hittade ett membran trasigt men kan verkligen ett membran göra så att skiten dör och vägrar starta?
eller är det min kolv och ringarna som är trasiga på min med?
det kan var membranet, men det beror på hur trasigt det är
Nu går stalkern som den skall, köpte ny orginal kolv, tydligen räcker det inte med att en kolv passar cylindern utan det måste vara till just ett speciellt märke.