Tjena!
Jag har en yamaha slider 07 med följade setup:
Dragen v-ring.
Sportluftfilter.
Lättare vikter.
Så tänkte bara höra med er om den här EGR ventilen?
Vad händer om man tar bort den?
Är det skadligt eller går de snabbare eller vad händer?
Tacksam för snabba svar
Den skickar ju tillbaka lite av avgaserna till luftburken så dom går igenom igen och jag tror inte att de skulle ge så mycket effekt att ta bort den men kanske lite tror den låter lite bättre också :)vet dock inte helt säkert
Polarn tog bort den på sin Rieju MRX, gjorde skillnad på både axxet och toppfarten. Den är helt onödig IMO på mopeder, endast där för att klara miljökraven.
jarken skrev:Polarn tog bort den på sin Rieju MRX, gjorde skillnad på både axxet och toppfarten. Den är helt onödig IMO på mopeder, endast där för att klara miljökraven.
gjorde de verkligen skillnad?
den är till för att sänka kväveoxid halten i avgaserna så de leds tillbaka avgaser till luftburken så de förbränns igen och sänker förbränningstempen. ska inte göra nån märkbar skillnad utan de. kan vara att han har fått sot i luftfiltret så gick de förbi problemet när han tog bort den.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Nutbreaker skrev:Den skickar ju tillbaka lite av avgaserna till luftburken så dom går igenom igen och jag tror inte att de skulle ge så mycket effekt att ta bort den men kanske lite tror den låter lite bättre också :)vet dock inte helt säkert
Ok för jag har ju inte kvar luftburken i och med att jag har sportluftfilter?:)
jarken skrev:Polarn tog bort den på sin Rieju MRX, gjorde skillnad på både axxet och toppfarten. Den är helt onödig IMO på mopeder, endast där för att klara miljökraven.
den är till för att sänka kväveoxid halten i avgaserna så de leds tillbaka avgaser till luftburken så de förbränns igen och sänker förbränningstempen. ska inte göra nån märkbar skillnad utan de. kan vara att han har fått sot i luftfiltret så gick de förbi problemet när han tog bort den.
Som sagt jag har ju ingen luftburk så då borde de va chill o ta bort den?
Ja det gjorde skillnad, dock inte "WOOOW VA BRA DEN GÅR" som de gör när man plockat bort blindtarmen på en moped första gången. En motor vill ju ha frisk kall luft, inte någon avgastemperatur luft.
Ja det gjorde skillnad, dock inte "WOOOW VA BRA DEN GÅR" som de gör när man plockat bort blindtarmen på en moped första gången. En motor vill ju ha frisk kall luft, inte någon avgastemperatur luft.
Okajj, så det är inte skadligt för motorn eller något sådant?
Du skall icke täppa igen slangarna. ta bort helapaketet. och plocka bort blindtarmen. tar bu bara bort slangarna kommer det låta som en yamaha r1. kapa av röret i kröken, pilla ut strypningen och svetsa igen hålet. då du kommer få ut någon hk mer!