p0d1 : Jag kommer endast använda västen vid stafskörning och vägar när jag kör runt 70/80km/h som max men bränna motorväg och sånt kommer absolut inte ske med den fast bränna motorväg öht lär knappt ske
p0d1 skrev:Vi borde kanske göra en ny tråd där man postar bild på sin outfit? Egentligen handlar detta om lätt mc och inte hur ens skinnställ/textilställ ser ut
Ja det tycker jag var en bra ide! Så kan man få lite inspiration om man inte vad man ska köpa!
p0d1 skrev:Vi borde kanske göra en ny tråd där man postar bild på sin outfit? Egentligen handlar detta om lätt mc och inte hur ens skinnställ/textilställ ser ut :lol:
Ja det tycker jag var en bra ide! Så kan man få lite inspiration om man inte vad man ska köpa! :)
är du fortfarande sugen på att byta din aprilia mot en yzf r125 a ? :)
p0d1 skrev:Vi borde kanske göra en ny tråd där man postar bild på sin outfit? Egentligen handlar detta om lätt mc och inte hur ens skinnställ/textilställ ser ut
Ja det tycker jag var en bra ide! Så kan man få lite inspiration om man inte vad man ska köpa!
är du fortfarande sugen på att byta din aprilia mot en yzf r125 a ?
WRR125 skrev:Tänkte fråga om riktpris innan jag lägger ut den på blocket...
Yamaha WR125R 2009
1658 mil
Arrow helsystem
Evotech tidy
Helt nya drev och kedja
Vore 22 - 26k ett rimligt pris?
23-28 skulle jag nog kunna tänka mig, så svårt att säga..
Finns en 09a för 29.000 på blocket, gått ~700 mil, men du har trots allt system och nytt drivpaket..
Resten är nya, beror även på liksom vart du bor, bor du mitt i ingenstans i Norrland så blir det svårare att sälja den för ett högt pris..
WRR125 skrev:Tänkte fråga om riktpris innan jag lägger ut den på blocket...
Yamaha WR125R 2009
1658 mil
Arrow helsystem
Evotech tidy
Helt nya drev och kedja
Vore 22 - 26k ett rimligt pris?
23-28 skulle jag nog kunna tänka mig, så svårt att säga..
Finns en 09a för 29.000 på blocket, gått ~700 mil, men du har trots allt system och nytt drivpaket..
Resten är nya, beror även på liksom vart du bor, bor du mitt i ingenstans i Norrland så blir det svårare att sälja den för ett högt pris..
aerox ph turner skrev:
är du fortfarande sugen på att byta din aprilia mot en yzf r125 a ?
Ja det är jag!
Har nämligen en yzf som jag skulle kunna tänka mig byta. men undrar hur man gör så sx 125 går fortare ?
Jag vet inte riktigt och har inte sökt efter det hela då jag kört strypt men sx 125 har väl samma motor som rs 125 och då har jag för mig att det är strypning i avg. porten, trotteln och en i CDI boxen, rätta mig om jag har fel!
Är det värt att åka sammanlagt 128 mil för den tycker ni?
Vill du ha den eller vill du verkligen ha den? Om det är värt det, är upp till dig beroende på ifall du skulle vilja ha den eller verkligen vill ha den.
20.000 kronor ungefär för hojen, sen bensin på det 128 mil, säger att bilen drar 0.8 = 103 liter * 15(ifall ni kör på 95) = 1548 kr, sen släp på det.. Det kommer väl bli två tusen extra på det, minst i alla fall, eftersom min tyska är värdelös så vet inte jag ifall den har fått en ny kolv?
1470 mil, antar att det är dags för en ny kolv snart då det är samma motor som sitter i Cagiva Mito och ger väl runt 30-35 hästar?
Vill du ha den eller vill du verkligen ha den? Om det är värt det, är upp till dig beroende på ifall du skulle vilja ha den eller verkligen vill ha den.
20.000 kronor ungefär för hojen, sen bensin på det 128 mil, säger att bilen drar 0.8 = 103 liter * 15(ifall ni kör på 95) = 1548 kr, sen släp på det.. Det kommer väl bli två tusen extra på det, minst i alla fall, eftersom min tyska är värdelös så vet inte jag ifall den har fått en ny kolv?
1470 mil, antar att det är dags för en ny kolv snart då det är samma motor som sitter i Cagiva Mito och ger väl runt 30-35 hästar?
Den ska vara helt nyservad när den säljs! plus 2000 euro är ungefär 17000 kr om jag räknat rätt.
Och ja, jag vill verkligen ha den. En 07 Raptor som gått 1500 mil, hur ofta ser man såna? Och ändå är reservdelar lätta att hitta eftersom det är samma motor, ram osv som på mito.
Det var farsans idé och han hittade den. Han föreslog att vi skulle köra dit, handla den och sen köra hem dagen efter.
Senast redigerad av Gröngöling den 22 september 2012, 18:38, redigerad totalt 1 gånger.
Gröngöling skrev:Den ska vara helt nyservad när den säljs! plus 2000 euro är ungefär 17000 kr om jag räknat rätt.
Och ja, jag vill verkligen ha den. En 07 Raptor som gått 1500 mil, hur ofta ser man såna? Och ändå är reservdelar lätta att hitta eftersom det är samma motor, ram osv som på mito.
Dåså, håll tyst och åk iväg med dig, det är _DU_ som avgör om det är värt det, beroende på hur mycket du vill ha den!
Tjöp säger jag! Räknade en euro som 10 kronor även om det inte är exakt, indeed, Raptor, Cagiva överlag är vääldigt ovanliga i Sverige, speciellt som 125or.
Tips är att skaffa kraschpuckar så att inget kan repas när du lägger ner den
Finns folk som har åkt längre
Nej men vill du verkligen ha något så är det bara att satsa på det, kom ihåg det till framtiden eller så blir livet bara tråkigt och jävligt.
Motorcykel är också en stor del utav ens vardag, så varför inte ha något man verkligen vill ha?
Gröngöling skrev:Ja kraschpuckar är jag inne på.
Ville mest veta vad ni tyckte, om ni liksom tyckte att det var helt sjukt att åka till tyskland för en hoj
Tänk på att du får räkna med en avgift för att regga hojen bara
Själva reg.bes kostar dig 1860:- in alles(då ingår skylt, vägning etc).
Detta var priset -02 och har SBP inte höjt priset anmärkningsvärt, så är det den summan som gäller.
Sedan är det bara att addera kostnad för färjebiljett, soppa etc
Själva reg.bes kostar dig 1860:- in alles(då ingår skylt, vägning etc).
Detta var priset -02 och har SBP inte höjt priset anmärkningsvärt, så är det den summan som gäller.
Sedan är det bara att addera kostnad för färjebiljett, soppa etc
fin hoj! dock tycker jag det var onödigt att skriva accepterar inget under 22000kr du skulle nog få mer om du tog bort det eftersom 90% av de som ringer budar nu 22000
[/spoiler]
1 EUR=8.49 SEK
8.49*1990=16895 SEK för MC'n
Sedan fick jag vägen till 138.56mil (tur och retur)
Låt oss säga att bilen kommer att dra ca. 1.5l (med släp och MC'n på vägen tillbaka?)
Mil*genomsnittligabensinförbrukningen*literpris=138.56*1.5*15=3117 SEK
Det kommer att kosta runt 20000kr för dig att köpa och hämta den, sedan kommer ju kostnader som att registrera, om något ska bytas osv. att tillkomma
(Vet att p0d1 redan räknat detta men jag kände för att göra en egen^^)
[/spoiler]
1 EUR=8.49 SEK
8.49*1990=16895 SEK för MC'n
Sedan fick jag vägen till 138.56mil (tur och retur)
Låt oss säga att bilen kommer att dra ca. 1.5l (med släp och MC'n på vägen tillbaka?)
Mil*genomsnittligabensinförbrukningen*literpris=138.56*1.5*15=3117 SEK
Det kommer att kosta runt 20000kr för dig att köpa och hämta den, sedan kommer ju kostnader som att registrera, om något ska bytas osv. att tillkomma
(Vet att p0d1 redan räknat detta men jag kände för att göra en egen^^)