Storlek munstycke angående MK Thrower effektrör

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Io.orp
Elmoped

Storlek munstycke angående MK Thrower effektrör

Inlägg av Io.orp »

Hej!

Har en Derbi Senda xtreme 05 och har tänkt att införskaffa mig ett MK Thrower effektrör :D Den ständiga frågan handlar dock om hur många storlekar i huvudmunstycke man bör gå upp på ett ungefär? :)

Den gör ca. 60 i nuläget, tack på förhand!

/ Ior
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Gå upp ca 10 storlekar och sen testa dig fram men du kommer troligtvis behöva gå ner.
Användarens profilbild
Io.orp
Elmoped

Inlägg av Io.orp »

Mattyyy skrev:Gå upp ca 10 storlekar och sen testa dig fram men du kommer troligtvis behöva gå ner.
Tackar! Men har hört att originalmunstycket skiljer sig från moped till moped, stämmer detta?
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

Io.orp skrev:
Mattyyy skrev:Gå upp ca 10 storlekar och sen testa dig fram men du kommer troligtvis behöva gå ner.
Tackar! Men har hört att originalmunstycket skiljer sig från moped till moped, stämmer detta?
ja
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbeyy »

80 har min kompis på sitt mk, jag har geanelli och kör på 80 med :lol:

btw orginal på Derbi är 62
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

derbeyy skrev:80 har min kompis på sitt mk, jag har geanelli och kör på 80 med :lol:

btw orginal på Derbi är 62
Min polare med mk thrower har 80 eller 82 tror jag. Det är en Derbi Senda extreme 07 med 14 mm d'o förgasare. Original munstycke är 62!
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

har själv 102 och kör original med uppfilad plugg
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

NOName? skrev:har själv 102 och kör original med uppfilad plugg
Sportluft då antar jag?

min polare kör doppler rör till sin Senda. vänsterdraget och högvarvigt som fan är allt jag vet om det.... går i 82
han inte bytt något annat än rör. nej inte ens munstycke. han har kört så ett bra tag.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
Baws
Svårstartad skrothög

Inlägg av Baws »

Min kompis har Derbi DRD Limited Edition och MK Thrower och han har 80 i munstycke, så 80-82 kan du testa :)
Baws, Baws, Baws.

Kolla gärna mitt projekt, glöm inte slänga dit en kommentar ;)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39219
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Baws skrev:Min kompis har Derbi DRD Limited Edition och MK Thrower och han har 80 i munstycke, så 80-82 kan du testa :)
Hade nog bytt om jag varit han, jag kör med 96 till mitt Hebo bufanda och det är inte för stort eller för litet, den går svin bra på det. Jag kör med 86 i med urpluggat original rör ( pluggen i mynningen borta ). Aja går din polares bra med det så är det la inget att diskutera. Kan tillägga att 76 eller 80 är original om jag inte minns fel. Aja inget att diskutera om hans går bra! Ville bara inflika att jag har 96 till min drd limited :) Original cylinder, original fögg (17,5 mm ) original luftbox, 96 munstycke, Hebo escape bufanda.
Användarens profilbild
Baws
Svårstartad skrothög

Inlägg av Baws »

Roxxen96 skrev:
Baws skrev:Min kompis har Derbi DRD Limited Edition och MK Thrower och han har 80 i munstycke, så 80-82 kan du testa :)
Hade nog bytt om jag varit han, jag kör med 96 till mitt Hebo bufanda och det är inte för stort eller för litet, den går svin bra på det. Jag kör med 86 i med urpluggat original rör ( pluggen i mynningen borta ). Aja går din polares bra med det så är det la inget att diskutera. Kan tillägga att 76 eller 80 är original om jag inte minns fel. Aja inget att diskutera om hans går bra! Ville bara inflika att jag har 96 till min drd limited :) Original cylinder, original fögg (17,5 mm ) original luftbox, 96 munstycke, Hebo escape bufanda.
Jadu, han är skum han.. han sa att han hade det men vetefan nu när du skriver detta och den går i ärliga 90-95 km/h :P
Baws, Baws, Baws.

Kolla gärna mitt projekt, glöm inte slänga dit en kommentar ;)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39219
Användarens profilbild
Io.orp
Elmoped

Inlägg av Io.orp »

Tack för alla svar! Blir väl att klicka hem en beställning imorgon efter att man kollat lite med farsgubben! :D
Användarens profilbild
QviW
TSR:s snyggaste

Inlägg av QviW »

Körde med 82 på min drd med thrower och då gick den perfekt :)
Det var 17.5 mm förgasare och mitt org munstycke var 68
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Baws skrev:
Roxxen96 skrev:
Jadu, han är skum han.. han sa att han hade det men vetefan nu när du skriver detta och den går i ärliga 90-95 km/h :P

Nej den kanske är bra inställd till det? :) Vem vet. Sa bara att jag har 96 i, det är ju ändå rätt stor skillnad. Nåväl! Min mätare visade 92 med 12/53 drevning. Har nu 13/53 drevning , har dock inte mätt upp vad den visar på mätaren nu med 13 framdrev. Men jag tippar på en 85 ärliga iallafall minst.
Skriv svar