profilbild??

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
ostkaka
Elmoped

profilbild??

Inlägg av ostkaka »

Kan någon förklara hur jag får en profil bild? Varenda bild jag tar så står det bara att den måste vara mindre e det osv. Till och med den minsta bilden jag typ hitta på google fungerar inte. Hur får jag den i det formatet?
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

ta en bild och gör om storleken till 150 x 300
Quattro lyfe
ostkaka
Elmoped

Inlägg av ostkaka »

Jag frågade ju hur man gör det...

Så hur gör man det?
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

i paint :) kan inte riktigt vissa då jag är på mobilen men sök på google på typ hur man göra om storleken på en bild eller något i den stilen
Quattro lyfe
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Det du gör i paint är att markerar bilden.
Finns ett verktyg som heter 'markera' du väljer den, markerar ifrån ena hörnan ner till den andra och förminskar den till rätt pixlar.

Risken är dock att bilden kan se konstig ut då så man får trixa lite, göra den mindre på längden/bredden osv.

Sen drar du i den högra punkten som bestämmer storleken på hela bilden, sparar och laddar upp :)
Användarens profilbild
FetaOsteN
Elmoped

Inlägg av FetaOsteN »

Ta bilden du vill ha på paint. Tryck ctrl + w. Tryck sedan på bildpunkter. Tryck bort: bibehåll bredd-höjd förhållande och skriv sen in bredd 150 och höjd 300.
Användarens profilbild
Marcus ström
Svårstartad skrothög

Inlägg av Marcus ström »

Det lättaste sättet är att ladda upp den på http://tinypic.com/ och bara ändra storleken.
Skriv svar