D3nnis skrev:Tja. Har lite provlem med en kille i skolan som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Hoppas ni orkar läsa
Allt började med att jag nyligen började gymnasiet och vi är ett gäng som hänger och i dag skulle vi åka buss runt i västerås för de är många som kommer från andra städer som inte vet vad som fins. Iaf så är jag väldigt högljudd av mig och hörs väll kanske lite för ofta enligt vissa. Iaf så åkte jag med bussen med hela klassen och jag satt med mina polare som kommer från stockholm och göterborg å jag hade min lilla guide tur i väserås för dom och jag förklarade lite grejjer samtidigt som vi skojjade med varrandra och höll på (ganska högt). Sen när jag håller på hör jag hur en i klassen börjar asgarva åt någonting så jag vänder mig om och säger du verkar ha roligt. Sen så säger en turk som sitter breved han ja du oxå din jävla snorunge. Jag fattar inte varför han sa så så jag svarade ja de är jävligt roligt här. Sen var de inge mer med de förän vi kom till expiditionen där jag spelade biljard och han står en bit ifrån. Jag ska skjuta ner en boll på biljardbordet men jag suger verkligen så jag missar. Då säger turken du suger *fult ord* på de här och jag är ganska omogen så jag svarar ah fan de gör jag. Sen säger han hur gammal är du och då svarar jag lungt och snällt 16 och då frågar han varför beter du dig som en jävla 12åring då svarar jag snällt igen för jag är de i gärnan man ska få ha roligt då börjar han skrika på mig och kallar mig snorunge och shit och jag frågar vad han menar med allt dedär och då säger han att jag inte visar någon respekt och jag fattade ingenting så jag frågar lungt och snällt vad menar du. Då börja han skrika som fan och gnäller på att jag inte visar någon respekt för jag skrek i bussen och folk tyckte de var irriterande och då svarar jag men jag visar ju respekt nu efter som jag snackar och försöker rätta till de jag har gjort men då börjar han skrika ännumera och säger att han ska slå mig med biljard pålen och grejjer. Då säger jag lungt och snällt men vad är ditt problem vad har jag gjort? då säger han att jag är en *fult ord* och att han ska slå mig och skit. Jag säger bara jaja gör så du. Då skriker han igen ännumera och säger att jag inte visar respekt och då svarar jag men du visar ju ingen respekt mot mig när du står och skriker på mig och kallar mig massa saker och hotar mig. Då blir han as arg och ska slå mig och jag ignonerar han bara och förtsätter spela biljard sen så fortsätter han och jag orkar inte hålla på tjaffsa så jag säger bara okej förlåt.
Sen var de inge mer med de men nu i efterhand börjar jag bli jävligt irriterad så jag vette fan vad jag ska göra för jag vill inte bara skita i de och låta han tro att han är någon jävla kung över mig men jag vill samtidigt inte slåss heller och riskera avstängning så jag vet inte vad jag ska göra? har ni nå tips? Hoppas ni orkade läsa allt.
Börja med mera styckeindelning, så man orka läsa allt.
Du hanterade det bra tycker jag. Dock känner man sig alltid mindre värd då man säger förlåt för något man inte har med mening att starta=
fel ordval kan starta en massa skit..
Hade dock svarat lite bättre på om han sagt " du suger " Hade svarat moget och ärligt med, "
" ja det är första/ tredje gången jag lira så missa gör jag ""
Hade han fortsatt jävlas med, hade jag slängt till han biljardpinnen och sagt, "
" visa själv hur jävla duktig du är ""??
Våga han inte, så är det bara att ge på, med typ följande? nå, visa nu hur duktig du själv är, om du våga kalla folk för skit/ sopa etc??
Då bruka man får tyst på de flesta. Då dom inte tror att man våga komma med en sådan kontring.
Råkade nämligen ut för ungefär samma sak som du, dock i en bowling hall, då det satt en grupp med 3 personer= 2 killar en tjej, och den ena killen satt och sa fan vad dålig du är medans jag och en kompis spelade, detta pågick i ungefär 5 minuter.
innan jag gick upp till bänken med ett klot, och la det på bordet framför de 3 personerna och sa. Visa själv hur jävla duktigt du är, om du har mod att sitta här och kalla andra för sopa etc,
Han kollade på sina 2 kompisar, som då tryckte på och sa följande, Ja visa nu vad du gå för!!
Vad han bara räckte tillbaka klotet, och blev helt tyst i 10min, sen gick dom iväg.