Hur många röker/snusar här?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Röker/Snusar?

Röker
19
15%
Inget
80
62%
Både och
15
12%
Både och
15
12%
 
Antal röster: 129

Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd
Inlägg: 487
Blev medlem: 15 oktober 2011, 15:19
Ort: Stockholm

Hur många röker/snusar här?

Inlägg av slider_Alex »

Som topicen lyder, Hur många av er här på forumet röker eller snusar?

Själv röker jag och snusar ;)
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Alltså jag förstår om ni gör det, jag har inget emot det så! Men liksom man kanske inte ska komma och klaga över studiebidragen sen då, när man lägger pengar på sånt!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Om man kör moppe snusar man, så har det alltid varit!

Skämt åsido, med tanke på mitt namn gör jag det, och även några från byarna i närheten! ;)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
gasgas ec
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 22 april 2012, 02:07
Ort: lilla edet

Inlägg av gasgas ec »

både och haha:)
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd
Inlägg: 487
Blev medlem: 15 oktober 2011, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av slider_Alex »

DTdosan skrev:Om man kör moppe snusar man, så har det alltid varit!

Skämt åsido, med tanke på mitt namn gör jag det, och även några från byarna i närheten! ;)
Moppe o snus hör ihop på nåt sätt :P
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

snus
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Röker, innebär det bara cigg eller annat också? xD
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Röker, innebär det bara cigg eller annat också? xD
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 583
Blev medlem: 3 oktober 2011, 20:28
Ort: Östersund, Jämtland

Inlägg av Älg »

Gör inget av det men självklart har man ju provat någon gång. Men jag förstår inte meningen med de. Kostar bara pengar
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Älg skrev:Gör inget av det men självklart har man ju provat någon gång. Men jag förstår inte meningen med de. Kostar bara pengar
Sparar ju pengar. Två dosor i veckan = 80:-~ och då blir man inte sugen på chips osv, vilket blir ca 200:-~ om man ska käka pizza, dricka cola osv en helg!

OnT: Tror det dog ut lite vid åldersgränsen, men ca 40% i närheten som kör moppe tror jag! :)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd
Inlägg: 487
Blev medlem: 15 oktober 2011, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av slider_Alex »

Piitus96 skrev:Röker, innebär det bara cigg eller annat också? xD
vadå annat? hash pundare eller? :P
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Har aldrig testat snusa eller röka, håller inte på med sådan idioti. Jag tycker det är rent utav idiotiskt, jag har mycket mer vett i skallen än att hålla på med sådan skit. Aldrig testat, och kommer aldrig göra. Förstår inte meningen överhuvudtaget, alla säger " åh de ger en en kick, så jävla skönt ", ah jo men visst skyll dig själv bara i framtiden när du får cancer, eller ett stort hål i käften, eller att hela dina lungor kollapsar. Som ni märker så är jag väldigt emot detta..
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

slider_Alex skrev:
Piitus96 skrev:Röker, innebär det bara cigg eller annat också? xD
vadå annat? hash pundare eller? :P
Grönt, brunt, thé, löv Finns ju rätt mycket annat o röka!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd
Inlägg: 487
Blev medlem: 15 oktober 2011, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av slider_Alex »

MrAndersson skrev:
slider_Alex skrev:
Piitus96 skrev:Röker, innebär det bara cigg eller annat också? xD
vadå annat? hash pundare eller? :P
Grönt, brunt, thé, löv Finns ju rätt mycket annat o röka!
Asså med röka menade ja ju allt soom du kan röka inte bara cigg :P
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Roxxen96 skrev:Har aldrig testat snusa eller röka, håller inte på med sådan idioti. Jag tycker det är rent utav idiotiskt, jag har mycket mer vett i skallen än att hålla på med sådan skit. Aldrig testat, och kommer aldrig göra. Förstår inte meningen överhuvudtaget, alla säger " åh de ger en en kick, så jävla skönt ", ah jo men visst skyll dig själv bara i framtiden när du får cancer, eller ett stort hål i käften, eller att hela dina lungor kollapsar. Som ni märker så är jag väldigt emot detta..
Håller med dig helt.
Började fordon@gymnasiet idag, när vi stod utanför dörren och väntade på att bli insläppta så va vi ca 12st, tror det var jag och 3, möjligen 4 andra som INTE rökte då.
Dvs, jag varken röker eller snusar.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Röker någon gång i månaden och de är lite dyrare än Cigg;)

Lite dubbel moral men tycker att röka vanlig tobak är de äckligaste och dummaste du kan göra
Senast redigerad av david96 den 22 augusti 2012, 20:12, redigerad totalt 1 gånger.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Roxxen96 skrev:Har aldrig testat snusa eller röka, håller inte på med sådan idioti. Jag tycker det är rent utav idiotiskt, jag har mycket mer vett i skallen än att hålla på med sådan skit. Aldrig testat, och kommer aldrig göra. Förstår inte meningen överhuvudtaget, alla säger " åh de ger en en kick, så jävla skönt ", ah jo men visst skyll dig själv bara i framtiden när du får cancer, eller ett stort hål i käften, eller att hela dina lungor kollapsar. Som ni märker så är jag väldigt emot detta..
Word.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

Roxxen96 skrev:Har aldrig testat snusa eller röka, håller inte på med sådan idioti. Jag tycker det är rent utav idiotiskt, jag har mycket mer vett i skallen än att hålla på med sådan skit. Aldrig testat, och kommer aldrig göra. Förstår inte meningen överhuvudtaget, alla säger " åh de ger en en kick, så jävla skönt ", ah jo men visst skyll dig själv bara i framtiden när du får cancer, eller ett stort hål i käften, eller att hela dina lungor kollapsar. Som ni märker så är jag väldigt emot detta..
skönt att ha nån annan också på forumet som inte testat någondera och inte heller kommer göra det
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Bor i valdemarsvik och här röker några med sen har jag min tjej i söderköping och där röker ALLA! Okej, en kille röker inte men annars röker exakt alla. Jag tycker bara de är önödigt alltså jag fattar inte, men de måste va grupptryck eftersom alla röker.. :P Men jag är en ren fin pojke.. Okej om jag röker så röker jag cannabis.. :roll:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

CaToXXo skrev:
Roxxen96 skrev:Har aldrig testat snusa eller röka, håller inte på med sådan idioti. Jag tycker det är rent utav idiotiskt, jag har mycket mer vett i skallen än att hålla på med sådan skit. Aldrig testat, och kommer aldrig göra. Förstår inte meningen överhuvudtaget, alla säger " åh de ger en en kick, så jävla skönt ", ah jo men visst skyll dig själv bara i framtiden när du får cancer, eller ett stort hål i käften, eller att hela dina lungor kollapsar. Som ni märker så är jag väldigt emot detta..
Håller med dig helt.
Började fordon@gymnasiet idag, när vi stod utanför dörren och väntade på att bli insläppta så va vi ca 12st, tror det var jag och 3, möjligen 4 andra som INTE rökte då.
Dvs, jag varken röker eller snusar.

Jag håller med er också! Började också fordon i måndags och har redan märkt att säkert 60% snusar och 20-30% röker så det är inte många som är "clean" och känns som att det bara är jag och tjejerna som inte gör sånt skit!

Fast självklart har man testat både att röka och snusa.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Rätt smart tråd ändå, också undrat detta!
Röker ibland, inte överdrivet ofta dock!

Till er som skryter om att ni röker annat än cigg, fett tuffa är ni!
En gång gick ja mot rött! De ni!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Stör mig inte nå vidare på rökare, bara dom inte står o blåser skiten på mig eller röker innomhus då de luktar *fult ord*, skulle dock inte kunna ha en brud som varken snusar eller röker även om jag snusar själv... Lite dubbelmoral där javisst men jag kan stå för att det är trögt bara att det inte går för mig! :)
Btw, lägg till båda bland alternativen då jag känner många som gör det.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

har typ varit snusfri en månad nu, hade dock bara snusat i ett år men man märker hur mkt pengar man har helt plötsligt, fast ibland blir man ju förjävla sugen på en prilla ^^ och det var någon som sa att det går åt 2 dosor i veckan, jag kan lova dig att efter ett tag blir det mer än så, jag drog cirka 2 stockar i månaden som blir runt 6-700 kr :P(alla är ju olika men det blir dyrare)
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Borde finnas en för Båda då jag vet att det finns folk här som både röker och snusar

Började fordon i måndags och 9/18 röker och rätt många snusar dock vet jag inte hur många men räknade rökarna på en rast idag så inte säkert jag fått med alla..

Själv så har man ju testat både och.. Röker typ max 1 gång i månaden bara för att liksom.. Inte för att vara cool eller något utan mest för att vara med polare osv :P rätt gött ibland om man ska vara ärlig men köper aldrig ett paket och börjar röka mycket ;) Lägger alla pengar på en fitt moppe som går sönder varje dag har dock slutat köra den nu ihopp om att den ska hålla
Senast redigerad av Jönköping den 22 augusti 2012, 20:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Nutbreaker skrev:har typ varit snusfri en månad nu, hade dock bara snusat i ett år men man märker hur mkt pengar man har helt plötsligt, fast ibland blir man ju förjävla sugen på en prilla ^^ och det var någon som sa att det går åt 2 dosor i veckan, jag kan lova dig att efter ett tag blir det mer än så, jag drog cirka 2 stockar i månaden som blir runt 6-700 kr :P(alla är ju olika men det blir dyrare)
Det var väl jag då! Jag har hållit på med det bruna guldet runt ett år nu och vet hur dyrt det kan bli, men köper jag något som smakar bra och inte rinner alldeles för mycket lyckas jag hålla det till 1-3 dosor. Portion dock, lös i skolan blir inte så bra då det är tobaksförbud!

Lös - väldigt mycket mer... :roll:
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

både rökt och snusat men slutat med båda.

håller mej till mina ciggarer :) då det inte är så skadligt och faktiskt gott enligt mig :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd
Inlägg: 487
Blev medlem: 15 oktober 2011, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av slider_Alex »

Nån modd elr nått som kan lägga till båda i alternativen?
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

har smygrökt ett tag. men har slutat nu så feströker bara nu (Y)

snus är så jävla äckligt så det går inte ;)
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

nästan hela min klass snusar/röker så börja snusa bara just när dom göra det.köper inte bruka få :P
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

varken röker elr snusar, men visst har jag testat på att röka ett par gånger, det är väl helt okej men för det priset det kostar får det nog vara. min kompis känner en som kan sätta in fingret genom munnen och så ser du det genom näsan, han är bara 32 år :S så snusa är nog inget som blir av, kanske skulle röka om jag skulle vinna många miljoner men...
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Röka tycker jag är så jävla trögt... Luktar äckligt, får med säkerhet cancer. Var tredje rökare Dör i cancer och fler får det. Man får försämrad syreupptagning och kondition.

Där imot snusa har man inte kunnat bevisa att det är farligt, så vafan. Samma sak som att köpa godis? Man kan bli beroende av godis med ju? Inte helt ovanligt faktiskt!
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Kan inte alla sluta säga att man slösar pengar på det? Om jag snusar så håller jag mig ifrån godis och chips. Så jag förlorar inga pengar alls.
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Mhh, det går ju åt rätt håll i alla fall!

Ända gången jag anser att det är tillåtet att röka är om man en riktig rediger arbetare som smyger runt i arbetskläder. Det ser förbannat fränt ut om man tänder ciggen med gassvetsen.

Annars ser jag inte riktigt nån mening med det, Och om man frågar en rökare så brukar man ju sällan få nått ordentligt svar heller...

"Aa, jag blir lugn av det"

Du är 14 år, kan du berätta vad som gör dig så oerhört stressad?

Edit: "När jag röker så blir jag inte sugen på godis och chips"

Åh, förståss, om man röker ett paket per dag á 4,5 € så har man gjort av med 31,5 € på en vecka. Jag vet inte med er, men när jag köper min 2-liters Sprite och min chipspåse som jag lever på under helgen så går det fanimig inte upp till 31 €, inte ens om jag späder ut med småshopping efter skolan...
Senast redigerad av ValoPallo den 22 augusti 2012, 21:00, redigerad totalt 1 gånger.
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
PboTen
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 22 augusti 2012, 20:50

Inlägg av PboTen »

PK skrev:har smygrökt ett tag. men har slutat nu så feströker bara nu (Y)

snus är så jävla äckligt så det går inte ;)

Snus är det bästa!

Började med allt sånt när jag fyllde 14 men slutade och var utan allt väldigt länge men tog en Prilla idag och det var <3 röka är dock bara onödigt.
Senast redigerad av PboTen den 22 augusti 2012, 20:58, redigerad totalt 1 gånger.
generictriggersm
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 1 juli 2010, 23:44
Ort: Tjörn

Inlägg av generictriggersm »

jag har bara tästat båda 1 gång, inget vidare. men i min bygg klass så är det 12/15 som röker / snusar
Skriv svar